
Upravljanje tokovima novca – ključni izazov savremenog poslovanja
Nakon što je u maju završena najkompleksnija bankarska integracija u ovom delu Evrope, nova OTP banka Srbija a. d. Novi Sad nastavila je da beleži uspehe na različitim poljima.
Pored toga što je u 2020. godini imala ostvareni godišnji rast kredita od 15 odsto i postala prva u Srbiji po tržišnom učešću u ovom segmentu, a druga najveća banka po veličini aktive, nastavlja sa razvijanjem inovativnih bankarskih proizvoda i kreiranjem jedinstvenih rešenja prema potrebama svakog klijenta.
Jedna od oblasti poslovanja kojom se ponosi jeste transakciono bankarstvo, uključujući faktoring poslovanje, gde zauzima približno 40 odsto tržišnog učešća, o čemu za BIZLife magazin govori Rada Savić, direktor Odeljenja za prodaju usluga globalnog transakcionog bankarstva.
- Koja su to poslovna rešenja koja OTP banka kreira po merama preduzeća i kompanija?
Nakon uspešno okončane integracije, sa zadovoljstvom mogu da kažem da nastavljamo da negujemo iste vrednosti. I dalje zauzimamo lidersku poziciju u faktoringu, posedujemo visok nivo ekspertize i iskustva, a nema sumnje da će i ubuduće upravljanje tokovima novca ostati jedan od glavnih izazova u privredi.
Klijenti iz domena malih i srednjih preduzeća mogu na jednostavan način da dođu do likvidnih sredstava i naplate svoja potraživanja njihovim ustupanjem banci pre roka dospeća, a odobrenje faktoringa je brže i uslovi su često povoljniji u odnosu na kreditne proizvode. Kada je reč o velikim preduzećima, klijenti se najčešće odlučuju za uslugu obrnutog faktoringa, gde banka isplaćuje obaveze klijenta prema njegovim dobavljačima odmah po fakturisanju, a naplaćuje se od klijenta (kupca) u dogovorenim rokovima plaćanja.
- Koje savremene digitalne usluge posebno izdvajate u ovoj eri ubrzane digitalizacije?
Kako smo jedna od najinovativnijih banaka na srpskom tržištu, prepoznata po svojim naprednim uslugama elektronskog poslovanja – nudimo i mogućnost prihvatanja platnih kartica na veb-sajtu klijenta: e-commerce uslugu.
Za samo osam meseci ove godine sprovedeno je tri i po miliona transakcija. E-commerce omogućava onlajn prodaju proizvoda i usluga kroz prihvatanje uplata platnim karticama na sajtu korisnika, a usluga je automatizovana i dostupna 24 časa dnevno za kupce iz celog sveta. Ponuda predstavlja matičenje kompanije i aktivaciju e-commerce usluge, kao i integraciju aplikacije na strani OTP banke. Kada je reč o plaćanjima platnim karticama na sajtu, u primeni je tehnologija 3D Secure, koja je usklađena sa najvišim važećim standardima i obezbeđuje sigurnost vlasnicima kartica.
Za one kojima je dosta papira i žele da prave i šalju fakture elektronskim putem, u ponudi je usluga Hal E-Banking. Ceo proces pripreme, izdavanja, slanja i prijema, te plaćanja odvija se isključivo u elektronskom formatu kroz standardni sigurnosni kanal. Ovo je veoma korisna funkcionalnost u okviru keš menadžmenta, a na mesečnom nivou imamo i više od 20.000 elektronskih faktura.
- Šta je to na šta će OTP banka biti fokusirana u narednom periodu?
Zadovoljstvo klijenata je imperativ i naš prioritet, pa smo omogućili i najsavremenije načine upravljanja ličnim finansijama, od kojih smo neke uveli u trenucima kada su bili najpotrebniji – u jeku pandemije. OTP je godinama pionir u ovoj oblasti, a dokaz za to jeste podatak da banka ima više od 250.000 digitalnih korisnika.
Iskustvo nam je pokazalo da klijenti imaju potrebu za bližim odnosom sa svojom bankom, koji podrazumeva konsultacije i pružanje informacija na dnevnom nivou. Zato imamo timove za svaki od segmenata, jer želimo da budemo partner na kog klijenti mogu da se oslone u svakom trenutku.
Izvor: BIZLife magazin