
Twitter se odriče statusa društvene mreže
Twitter diže ruke od ljute borbe sa Facebookom, Skypom i Messengerom, pa će tako u okiru AppStore dosadašnju klasifikaciju ‘društvene mreže’ zameniti etiketom ‘vesti’.
Umesto u društvu standardnih konkurenata, najpopularnija platforma za mikro-bloging od sada će se nalaziti pored BBC-a, CNN-a i Njujork tajmsa, piše cnet.com.
Baš kao što je društvena mreža Facebook u poslednjih nekoliko godina pažnju usmerila na video snimke, oglašavanje i prenošenje vesti, i Twitter će takođe pokušati da se repozicionira.
Umesto daljeg osvajanja masovnog tržišta, Twitter se ovog meseca izborio za živi prenos NFL utakmica četvrtkom uveče, a izvršni direktor Džek Dorsi obavezao se na to da ovu mrežu u budućnosti učini “još tviterastijom” kako bi privukao još novih korisnika.
Twitter u poslednjem kvartalu 2015. godine nije zabeležio rast novih korisnika, ali je zahvaljujući sistemu udruživanja sa drugim kompanijama u prvoj četvrtini 2016 zabeležio rast od dva odsto u kategoriji aktivnih korisnika.
S druge strane, najpopularnija društvena mreža Facebook utrostručila je dobit u prvom kvartalu ove godine u odnosu na isti lanjski period, na 1,5 milijardi dolara, pošto su prihodi skočili na astronomskih 5,4 milijarde dolara sa 3,5 milijardi ostvarenih u prva tri meseca 2015.
Glavni razlog ovako ubrzanog tempa rasta leži u povećanju prodaje oglasnog prostora. Više od 80 odsto ukupnog prihoda kompanije potiče od mobilnog oglašavanja, u odnosu na 73 procenta u istom periodu godinu ranije. Prihodi od oglašavanja su, naime, porasli za 56,8 procenata na 5,2 milijarde dolara.
Izvor: BIZLife