Torba koja je promenila sve: Kako je nastao brend Louis Vuitton?

Danas je Louis Vuitton sinonim za luksuz i francusku modu, ali pre 150 godina to je bilo samo ime jednog Francuza koji se preselio u Pariz u potrazi za poslom. Louis Vuitton rođen je 4. avgusta 1821. godine u istočnoj Francuskoj i bio je veoma vezan za svoju majku. Kada mu je majka preminula, imao je svega deset godina, a otac se ubrzo ponovo oženio. Louis nije voleo maćehu, pa je odlučio da ode od kuće i preseli se u Pariz.

U Parizu je radio razne poslove kako bi preživeo, sve dok se nije za stalno zaposlio u radionici koja je pravila sanduke za putovanja. Bilo je to vreme industrijskih otkrića i društvo se brzo menjalo. Mladi Vuitton često je govorio svom majstoru da bi sanduci za putovanja morali da se redizajniraju. Kako je putovanje vozom postajalo sve popularnije, smatrao je da treba praviti nove, lakše i manje sanduke koji će olakšati prevoz.

Louis Vuitton tuži malu porodičnu destileriju zbog „sličnog“ logoa

Posao sa sanducima za putovanja

Na kraju je svoju ideju sproveo u delo, dizajnirao je sopstveni model i otvorio svoju radionicu. Ubrzo se istakao kao inovativni dizajner iz Pariza. Njegove sanduke kupovala je i žena cara Napoleona III, zbog čega je Vuitton sve češće sarađivao s francuskom elitom. Ubrzo je angažovan da lično dizajnira putne torbe za caricu, što mu je omogućilo lagodan život u tada veoma skupom Parizu.

Foto: Unsplash

Međutim, politika je zamalo uništila njegovu karijeru. Kada je 1871. izbio rat između Francuske i Pruske, Vuitton je ostao bez klijenata, a radionica mu je opljačkana. Spasila ga je njegova reputacija, uspeo je da pozajmi novac, preseli posao na novu lokaciju i ponovo ga pokrene. Nakon rata, torbe koje je pravio postajale su sve manje, a u jednom trenutku je osmislio i prepoznatljiv dezen, bež platno sa crvenim prugama.

Louis Vuitton preminuo je 1892. godine, a posao je nasledio njegov sin koji se pokazao kao uspešan preduzetnik. On je popularizovao brend i van granica Francuske, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, gde su Vuittonovi proizvodi uživali veliki ugled već početkom 20. veka.

Danas je Louis Vuitton jedan od najprepoznatljivijih francuskih modnih brendova. Luksuzne torbe postale su simbol prestiža, a kompanija, svetski poznata. Današnje rukovodstvo uspešno balansira između tradicije i inovacija, baš kao što je to činio i osnivač brenda – Louis Vuitton.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE