Benzin, dizel, polovni automobili

Toplije vreme donosi više nesreća: Otkrivamo koji su meseci najrizičniji na srpskim putevima

Kako servisi za proveru istorije vozila postaju sve popularniji, mnogi vozači su usvojili naviku da provere prošlost automobila pre nego što sklope dogovor s prodavcem. Cilj je jednostavan: izbeći kupovinu vozila koje je loše održavano ili je možda ranije bilo oštećeno – i koje može biti nebezbedno za vožnju ili podložnije kvarovima.

Međutim, neka oštećenja nisu razlog za brigu. Ogrebotina na braniku ili manje oštećenje neće uticati na bezbednost automobila. Stručnjaci preporučuju da obratite pažnju na visinu štete, jer ona može ukazivati na to da li je vozilo učestvovalo u ozbiljnoj saobraćajnoj nezgodi.

Prema istraživanju kompanije carVertical, koja se bavi analizom podataka iz automobilske industrije, pojedini meseci u godini su dosledno rizičniji za vozače – pa, kada se zapravo dešava najviše saobraćajnih nezgoda?

Nepovoljni uslovi na putu ne znače uvek i veći broj saobraćajnih nezgoda

Mnogi vozači smatraju da su teški zimski uslovi glavni uzrok povećanog broja saobraćajnih nesreća. Ali statistika govori suprotno: većina udesa zimi je obično lakše prirode – nastaju zbog prebrze vožnje, nedovoljnog rastojanja između vozila ili slabe vidljivosti. Stručnjaci za bezbednost saobraćaja slažu se da su vozači zimi obično oprezniji, što rezultira manjim brojem ozbiljnih saobraćajnih nezgoda.

Najveći udeo zabeleženih oštećenja u Srbiji primećen je u julu (9,1%), avgustu (9,1%) i junu (8,9%). Najmanji udeo je zabeležen u aprilu (7,3%), februaru (7,6%) i novembru (7,6%).

„Ova povećanja mogu biti posledica pojačane saobraćajne aktivnosti tokom letnjih meseci. Rastom temperatura, vozači postaju sigurniji za volanom, ali intenzivniji saobraćaj često uzrokuje veći broj udesa“, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila iz carVerticala.

Svideo vam se F1? Onda će vas oduševiti i ovi trkački klasici

Pre kupovine polovnog automobila neophodno je proveriti sva ranija oštećenja

Iako broj nezgoda dostiže vrhunac leti, najveći prosečni trošak štete zabeležen je u oktobru i iznosio je 2792 evra. Nasuprot tome, u maju je zabeležen najniži prosek, niži za više od 22%.

Veći prosečni iznos štete u oktobru može se pripisati nepredvidivim jesenjim vremenskim uslovima, smanjenoj vidljivosti zbog kraćeg dana i intenzivnijem korišćenju saobraćajnica nakon letnjih odmora. U ovim uslovima sudari mogu biti teži, posebno na auto-putevima ili na dužim relacijama.

Pre kupovine polovnog automobila, Buzelis preporučuje proveru istorije vozila. Ako izveštaj pokazuje štetu vrednu hiljade evra, možda je pametno preispitati odluku. Skrivena oštećenja strukture mogu da ugroze zaštitu automobila pri sudaru i dovedu do ozbiljnih posledica u slučaju nezgode.

„Neophodno je detaljno analizirati podatke o oštećenjima u izveštaju o istoriji vozila. Uvek odvezite vozilo u ovlašćeni servis i zatražite od mehaničara da proceni kako je popravljena prethodna šteta. U protivnom, kupovina automobila bi mogla da bude čist rizik sa neizvesnim ishodom“, dodaje Buzelis.

Metodologija

Istraživanjem su obuhvaćeni izveštaji o istoriji automobila koje su klijenti kompanije carVertical kupili u periodu od 2018. do 2024. godine. Podaci o oštećenjima iz izveštaja sortirani su prema mesecima, pretvoreni u procente i rangirani.

carVertical posluje u 30 država i prikuplja podatke iz 900 globalnih baza podataka, kao što su registri organa za sprovođenje zakona, državni i regionalni registri, finansijske institucije i oglasi. Obradom miliona izveštaja o istoriji vozila godišnje, ova kompanija pruža trendove, sveobuhvatne prognoze i jedinstveni uvid u tržište polovnih automobila.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Pexels

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE