Ljiljana Jovanović

Timska kultura kao oslonac u vremenu promena: Kako Wolt gradi karijere širom regiona

U vreme kada se tržište rada menja neverovatnom brzinom, a kompanije se svakodnevno suočavaju s novim izazovima, izgradnja stabilne i povezane organizacione kulture postaje jedan od ključnih faktora uspeha.

Wolt, jedna od najbrže rastućih tech i delivery kompanija u regionu, već godinama potvrđuje da je moguće spojiti agilnost, inovacije i iskrenu brigu o zaposlenima u jedinstven model koji funkcioniše bez obzira na to da li se radi iz kancelarije, iz drugog grada ili potpuno remote.

Kompanija je poznata po svom brzom rastu, ali i po kulturi koja povezuje timove iz različitih zemalja u jednu funkcionalnu celinu. Sa preko 100 zaposlenih u Srbiji, od kojih mnogi rade iz Beograda, Novog Sada, Kragujevca, ali i iz svojih domova, Wolt u praksi pokazuje kako fleksibilnost ne znači gubitak zajedništva. Naprotiv, otvorena komunikacija, stalna dostupnost i međusobna podrška čine da fizička distanca gotovo i ne postoji.

Wolt

Wolt

Ljiljana Jovanović, HR menadžerka za Centralni region, vodi tim koji pokriva tržišta Srbije, Severne Makedonije i Bugarske. Njeno višegodišnje iskustvo u HR sektoru, od početnih pozicija do današnje strateške uloge, oblikovalo je pristup u kojem su ljudi uvek u centru.

„Moj profesionalni put je započeo u domaćim kompanijama, a zatim se nastavio kroz međunarodne izazove. Kroz sve te faze, ono što je ostalo konstanta jeste vera u važnost međuljudskih odnosa. Empatija, dostupnost i pravičnost su vrednosti koje me vode. Verujem da se samo tako može graditi dugoročno poverenje,“ ističe Ljiljana.

Wolt je specifičan i po tome što HR funkciju ne vidi samo kao administrativnu podršku, već kao ključnog nosioca organizacione kulture. Od regrutacije, preko onboardinga, do internog razvoja, sve je usmereno ka stvaranju okruženja u kojem ljudi ne samo da rade, već rastu zajedno.

„Tokom onboarding treninga, uvek naglašavam koliko su naše vrednosti žive. Nisu to samo slogani na papiru, vidiš ih u svakodnevnoj komunikaciji, u tome kako se kolege međusobno podržavaju, pa i u sitnicama poput inicijative da se pomogne pri unošenju opreme ili volontiranja u projektima vezanim za well-being,“ dodaje Jovanović.

Poseban primer te kulture jeste inicijativa formiranja potpuno remote Customer Support tima u Srbiji. Od maja ove godine, tim je u potpunosti operativan, a tokom jula i avgusta pridružuje mu se još 44 novih članova. Do kraja godine očekuje se da će oko 70 ljudi raditi iz svojih domova, pružajući podršku korisnicima ne samo u Srbiji, već i na drugim tržištima.

„Na ovu inicijativu sam izuzetno ponosna jer verujem u otvaranje prilika i van prestonice. Pandemija nas je naučila da mnogi poslovi mogu uspešno da se obavljaju na daljinu, a mi smo tu lekciju implementirali u praksu,“ kaže Ljiljana.

Proces selekcije i obuke za ove pozicije u potpunosti je prilagođen remote okruženju: efikasni koraci, jasno postavljeni kriterijumi, i sveobuhvatan onboarding koji uključuje i lokalne i globalne aspekte poslovanja. Novi članovi brzo se uklapaju, upravo zahvaljujući kulturi koja neguje inkluziju, transparentnost i međusobnu pomoć.

Wolt

Wolt

Zdrava timska dinamika, kako ističe Jovanovićeva, prepoznaje se po spremnosti ljudi da preuzmu inicijativu, čak i kada to prevazilazi njihove formalne odgovornosti. U Woltu to može biti organizacija internih okupljanja, podrška kolegama u drugim timovima ili predlog za unapređenje procesa.

„Kada vidim da kolege spontano preporučuju jedni drugima otvorene pozicije, znam da imamo okruženje u kojem je podrška važnija od konkurencije. Naša politika interne mobilnosti nije samo birokratski alat, već konkretan mehanizam razvoja karijere,“ ističe ona.

Za one koji žele da grade karijeru u dinamičnim industrijama, Ljiljana ima jednostavan, ali moćan savet: „Probajte. Ako vas inspirišu dinamika, svakodnevne promene i mogućnost da svakog dana učite nešto novo – ovo je pravo mesto. Važno je samo da znate da iza te brzine postoji jasna struktura i podrška.“

U svetu u kojem se tržište rada transformiše, kompanije poput Wolta dokazuju da je moguće biti i brz i pažljiv. Da inovacije ne isključuju ljudskost. I da uspeh ne dolazi samo od rezultata, već i od načina na koji se do njih dolazi – zajedno.

O Woltu

Wolt je tehnološka kompanija sa sedištem u Helsinkiju, čija je misija da unese zadovoljstvo, jednostavnost i mogućnost zarade u svaku lokalnu zajednicu. Wolt razvija platformu za lokalnu trgovinu koja povezuje korisnike koji žele da naruče hranu, namirnice ili druge proizvode, sa onima koji žele da ih prodaju i dostave. Kompanija je osnovana 2014. godine, a 2022. se udružila sa DoorDash-om (NASDAQ: DASH). Danas zajedno posluju u više od 30 zemalja. Više informacija možete pronaći na zvaničnom Wolt sajtu.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife

Foto: Wolt

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE