Aleksanfdra Mirić, Lidl

TASTY TALKS & LIDL: „Kako izgleda planetarno zdrava korpa u praksi“

Za Aleksandru Mirić, CSR konsultantkinju u kompaniji Lidl Srbija, planetarno zdrava dijeta je osnova za razvoj asortimana. „Planetarno zdrava dijeta je naučni koncept koji definiše kako bi trebalo da izgleda ishrana ljudi da bi bila održiva do 2050. godine”, objasnila je ona na Tasty Talks događaju u Hangar Food Marketu. „Naš asortiman usklađujemo sa tom strategijom kroz male promene – smanjujemo aditive, koristimo prirodne boje iz voća i povrća, smanjujemo so i šećer u proizvodima naše robne marke, pogotovo tamo gde potrošač to i ne očekuje, kao što su hlebovi, i podstičemo ishranu zasnovanu na voću, povrću, mahunarkama i žitaricama celog zrna.”

„Želimo da ih osnažimo da, kada uđu u naše prodavnice, znaju šta da biraju da bi kupili ono što je dobro za njih i dobro za planetu”, kaže Aleksandra. Zato su tu oznake za organski uzgoj, veganska linija Vemondo, kao i NutriScore, koji na prvi pogled kaže šta može da se jede češće, a šta povremeno. Posebno drag projekat, koji je posvećen deci u kontekstu osvešćene ishrane, je knjiga koju smo izdali „Planeta Spelta”: „Kroz razigranu priču govorimo o pravilnoj ishrani, učimo ih da jedu više biljnih proteina, više voća i povrća, više celog zrna, ali i da razmišljaju o smanjenju bacanja hrane.”

Kada se govori o povećanju unosa biljnih proteina, ljudi često pomisle da ne treba da jedu meso, već veganskburgere.

„Biljni proteini su proteini iz voća i povrća, prvenstveno iz mahunarki, kao što su pasulj ili sočivo – namirnice koje su tradicionalne za naš region. Samo treba osvestiti da ta činija pasulja i te kako ima dovoljno proteina i ne mora da se dopuni komadom mesa”, govori Aleksandra, naglašavajući da je cilj da se poveća udeo biljnih proteina u asortimanu, ali pre svega kroz namirnice u njihovom izvornom obliku, a ne da se pređe u potpuno vegansku ishranu.

Aleksanfdra Mirić, Lidl

Umesto jednog „savršenog” proizvoda, Lidl želi da svaka kategorija ima osvešćeniju alternativu. „Na sreću ne postoji jedan magični proizvod koji rešava sve izazove – poenta je hraniti se balansirano”, kaže Aleksandra. „Naš cilj je da u celokupnom asortimanu nudimo održivije opcije – na primer, testeninu od celog zrna iz organske proizvodnje, koja donosi više vlakana i utiče na mikrobiom, ali i smanjuje negativan uticaj na planetu.”

Klimatski ciljevi kompanije dodatno naglašavaju važnost lokalnog i sezonskog – kraći transport, manje goriva, povrće koje ne zahteva dodatno grejanje staklenika. „To je istovremeno i potpora lokalnoj ekonomiji”, dodaje ona.

Kada je reč o bacanju hrane, Lidl kombinuje interne procese i poruku ka kupcima. Optimizuje poručivanje i logistiku, organski otpad šalje na biogas ili kompost i nudi proizvode pred istekom roka po nižoj ceni.

„Smanjenje otpada od hrane nije isključivo borba ritejlera. To je borba svakog od nas. Često ne uzimamo u obzir sve resurse koji su ušli u jedan proizvod – za 100 grama čokolade potrebno je oko 1700 litara vode. Kada to osvestimo, lakše je da kupujemo racionalnije i da organski otpad zbrinemo tako da nema negativan uticaj na prirodu”, zaključuje Aleksandra. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Stefan Jovanović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE