Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    taperver

    Šta sve znate o brendu čije suđe ima gotovo svaka srpska kuća, a kom preti BANKROT?

    Brend Taperver je u svetu, ali i u Srbiji, postao gotovo sinonim za posuđe za skladištenje hrane. Skoro da ne postoji domaćinstvo koje nema makar jedan proizvod ovog američkog brenda koji bi uskoro mogao postane stvar prošlosti.

    Nakon 77 godina poslovanja, američkoj kompaniji preti bankrot zbog rastućih dugova i pada prodaje.

    Uprkos pokušajima da osveži svoje proizvode poslednjih godina i pozicionira se prema mlađoj publici, Taperver nije uspeo da zaustavi pad u prodaji.

    Loše poslovanje firme potvrdio je i sam Taperver, koji je u saopštenju upozorio da sumnjaju kako mogu dugoročno nastaviti poslovanje. Kako su poručili, rade na pronalaženju finansijskih sredstava kako bi ostali u poslu. Kao neke od metoda za smanjenje rashoda razmatraju manji broj zaposlenih i manji broj nekretnina u svom vlasništvu.

    taperver

    Ova kompanija je inače sredinom prošlog veka postala prava ikona potrošačke revolucije. Njeni najpoznatiji proizvodi su namenjeni za skladištenje hrane i glavna funkcionalnost im je hermetičko zatvaranje. Napravljeni su od kvalitetne plastike i za jako kratko vreme su osvojili tržište. Poslovanje dugo skoro ceo jedan vek uticalo je na to da ceo svet čuje za njih. Između ostalog, u Srbiji je Taperver posuđe među najpoznatijim u tom spektu.

    Drugačiji način poslovanja

    Međutim, ono što ih izdvaja u odnosu na druge kompanije, i zbog čega traju sve ove godine, jeste način poslovanja. Iako je njihovo sedište u Americi, oni posluju kao franšize u celom svetu, tako što imaju svoje predstavnike preko kojih prodaju proizvode i od kojih uzimaju procente. Međutim, ovaj poslovni model u poslednje vreme izlazi iz mode i u nekim zemljama je gotovo potpuno penzionisan, poput Velike Britanije.

    Ovo definitivno može biti jedan od razloga za pad prodaje koji beleži brend, ali i činjenica da mlađi ljudi sve manje kuvaju zbog brzog života, te da im kvalitetno posuđe nije ni potrebno.

    Zato mnogi pripadnici generacije Z nisu ni čuli za brend Taperver.

    U prethodnom periodu, Taperver je zabeležio privremeni oporavak, i to za vreme epidemije koronavirusa jer su ljudi masovno bili zatvoreni u karantinima, tako da im je jedna od glavnih zanimacija bila kuvanje.

    Ali ispostavilo se da je uspon bio privremen.

    taperver

    Prodaja je od tada ponovo opala, uglavnom zato što kompanija nije bila „dovoljno inovativna“ u poslednjih 10 do 20 godina da bi bila u korak sa svojim rivalima.

    Kako je nastala kompanija Taperver?

    Kompaniju je 1946. godine osnovao muškarac, pronalazač Erl Taper, ali javno lice kompanije bila je žena: Brauni Vajs.

    Taperov proizvod je bio velika stvar – koristio je novu plastiku da bi hrana duže bila sveža. Ovo je bilo značajno jer se to dešavalo u momenu kada su frižideri i dalje bili preskupi za mnoge. Ipak, dok Vajs nije došla, proizvodi se nisu prodavali.

    Ona je počela da organizuje dođaje za prodaju posuda, direktno se sastajala sa domaćicama i majkama do kojih je kompanija želela da dođe.

    Njen inovativni stil – i njeni podaci o prodaji – zapeli su za oko Taperu, i ona je unapređena na izvršni nivo u vreme kada su žene uglavnom bile „isključene iz sala za sastanke“.

    Mnogi smatraju da je ovaj postupak igrao važnu ulogu u poboljšanju položaja žena u posleratnoj Americi.

    Nasleđe Tapervera – osnaživanje žena

    Jedna od žena kojoj je položaj zbog ovoga bio unapređen je Alison Klark, profesorka istorije i teorije dizajna na Univerzitetu primenjenih umetnosti u Beču i autorka knjige „Tuppervare: Obećanje plastike u Americi 1950-ih“.

    „Mislim da je njegovo nasleđe to što je obezbedio izvor zaposlenja za žene koje u tom trenutku nisu imale pristup radu“, rekla je ona za BBC.

    „U vreme kada je prvi put prodat Taperver proizvod na zabavama u SAD, mnoge žene su bile izolovane u novim posleratnim prigradskim gradovima daleko od svojih porodica. Taperver okupljanja su dosadne kućne živote žena učinile zabavnim, a mogli ste ih kupiti samo ako znate nekoga ko ih je prodavao, tako da je to bilo ekskluzivno“, govorila je.

    „Prvo sam mislila da je to eksploatatorska kapitalistička zavera protiv žena, a onda sam upoznala sve ove žene koje su imale fantastičan život zbog toga i videla kako ih to osnažuje“.

    Izvor: BIZLife/JJ

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE