
Stvara se nova auto-grupa: Micubiši „pojačava“ savez Honda-Nisan
Japanski Mitsubishi Motors pridružiće se savezu između Honda Motora i Nissan Motora, stvarajući automobilsku grupu s ukupnom prodajom od više od 8 miliona vozila, objavio je poslovni dnevnik Nikkei.
Mitsubishi Motors, koji je u 34-procentnom vlasništvu Nissana, radiće s Hondom i Nissanom na detaljima partnerstva, ali tri kompanije nameravaju da standardizuju softver u vozilu koji kontroliše automobile, rekao je Nikkei.
Mitsubishi Motors je odbio da komentariše izveštaj, dok zvaničnici Nissana i Honde nisu odmah bili dostupni za komentar.
Taj pritisak dolazi u trenutku kada Nissan, treći najveći japanski proizvođač automobila, neprestano gubi tržišni udeo na svoja dva najveća tržišta, Sjedinjenim Državama i Kini, koji su zajedno činili polovinu njegove globalne prodaje.
Kompanija je srezala svoju godišnju prognozu nakon što je veliki diskont u SAD gotovo potpuno izbrisao njenu dobit u prvom tromesečju.
Saradnja bi mogla pomoći japanskim proizvođačima automobila da smanje troškove i ojačaju kako bi se izborili s teškom konkurencijom na tržištu električnih vozila, kojom dominiraju firme poput kineskog BYD-a i Tesle.
U Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, japanski brendovi su pre bili jaki, ali sada se suočavaju s domaćim proizvođačima koji su brzo povećali proizvodnju i pridobili potrošače s jeftinim vozilima sa softverom.
Nissan i Honda od marta razmatraju strateško partnerstvo u proizvodnji komponenti za električna vozila, sa ciljem stvaranja većeg uporišta na globalnom tržištu automobila na baterije, za koje se očekuje da će rasti u narednim godinama.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Seebiz
Foto: Pixabay, Unsplash