
Šta se pije na Mesecu?
Od svog nastanka 1938. godine, NESCAFÉ je pomerala granice – osim što je prva instant kafa na svetu, bila je deo istorijske misije Apolo 11. Astronauti Nil Armstrong, Baz Oldrin i Majkl Kolins poneli su NESCAFÉ u svemir kako bi mogli da ostanu budni prilikom sletanja na Mesec. Osim toga, ova kafa je pronašla svoj put i do Mont Everesta, kao deo ekspedicije Edmunda Hilarija 1953.
Kafa koja je ušla u istoriju danas oblikuje nova pravila igre. Ovaj napitak više nije tu samo da nas razbudi – to je izraz stila života, način da se započne dan, ali i poruka o tome šta cenimo: autentičnost, kvalitet i odgovornost.
„Potrošači u Evropi postaju sve zahtevniji. Ranije se kafa pila da bismo dobili energiju, danas se ona pije zbog uživanja – i tog ličnog trenutka koji ne želimo da preskočimo“, kaže Jana Mihajlova, viša potpredsednica kompanije Nestlé i direktorka kategorije kafe za zonu Evropa.
Za prosečnog potrošača, miris i ukus kafe su presudni. Ipak, ono što stoji iza jedne šoljice danas je jednako važno. Pitanja poput: Odakle dolazi kafa koju pijem? Kako je gajena? Da li je proizvedena odgovorno? sve češće su deo svakodnevnog izbora.
Upravo iz tog razloga, NESCAFÉ je uveo sistem potpunog praćenja zrna – od plantaže do šolje – obezbeđujući veću transparentnost i negujući poverenje potrošača. U prethodnoj godini, čak 93% sirovina za NESCAFÉ globalno nabavljeno je iz odgovornih izvora, a cilj je da do kraja 2025. taj procenat bude 100%. U Evropi, taj dok cilj je već ostvaren.
Od plantaže do šoljice treba 20 godina
Iako se kafa kod kuće priprema za svega minut, njen razvoj traje godinama – doslovno. „Od trenutka kada odaberemo biljke do trenutka kada poljoprivrednici mogu da sade novu sortu, potrebno je oko 20 godina“, objašnjava dr Džeron Dajkman, direktor Nestlé Instituta za poljoprivredne nauke.
U ovom centru u Turu u Francuskoj, naučnici svakodnevno testiraju nove sorte koje su otpornije na klimatske promene, bolesti i štetočine, ali i koje čuvaju prepoznatljiv ukus i aromu. Ove sorte se razvijaju korišćenjem tradicionalnih metoda selekcije i ukrštanja, uz pomoć savremenih tehnologija.
U laboratorijama se simuliraju uslovi različitih podneblja – kao, na primer u Brazilu na 800 metara nadmorske visine, gde je visoka vlažnost vazduha. Sve to kako bi kafa koju sutra pijemo bila prilagođena svetu u kojem živimo.
„Naš cilj je da obezbedimo dovoljno kafe u budućnosti, uprkos izazovima iz okoline“, dodaje dr Dajkman.
Novi trend: kafa obogaćena vitaminima i proteinima
Nove generacije potrošača pomeraju granice – sve više se konzumira hladna kafa, a raste i interesovanje za napitke obogaćene korisnim sastojcima.
„Hladna kafa je trend koji će i dalje brzo rasti. Takođe, sve više ljudi bira kafe sa dodatnim sastojcima koji donose zdravstvene koristi, poput proteina ili vitamina“, kaže Jana Mihajlova. „Kafa kao napitak sa dodatnim blagodetima sigurno će nastaviti da se razvija.“
Održiva proizvodnja za zdraviju planetu
Dok klimatske promene sve više utiču na plantaže kafe širom sveta, kompanija Nestlé aktivno podržava proizvođače da pređu na regenerativnu poljoprivredu. To je pristup koji ima za cilj da poboljša zdravlje i plodnost zemljišta, poveća biodiverzitet i omogući skladištenje ugljenika u zemljištu i biljkama.
U 2024. godini, 32% kafe za NESCAFÉ dolazilo je od proizvođača koji koriste regenerativne metode. Takođe, u okviru NESCAFÉ Plana, strategije održivosti uzgoja kafe, tokom 2024. godine distribuiran je 21 milion sadnica kafe, radi poboljšanja prinosa i borbe protiv klimatskih promena.Zahvaljujući aktivnostima u okviru ovog plana, emisije gasova sa efektom staklene bašte, na oglednim poljima smanjene su između 20 i 40% po kilogramu sirove kafe.
Svi zaslužuju šoljicu dobre kafe
U eri kada potrošači sve više razmišljaju o poreklu proizvoda, NESCAFÉ je brend koji ne samo da nudi prepoznatljiv ukus, već i garanciju o njegovom poreklu i načinu uzgoja.
„Kafa je dragocen proizvod, ali ne luksuz. Ljudi ne mogu da zamisle dan bez kafe – i zato kažemo da svi zaslužuju dobru šoljicu kafe“, zaključuje Mihajlova.
U svetu koji se brzo menja, kafa ostaje konstanta. Ali ne bilo kakva – već kafa koja odgovara savremenom ukusu, vrednostima i navikama. A NESCAFÉ, koji se pije širom sveta više od 6.000 puta svake sekunde, vodi ovu novu eru kafe, šoljicu po šoljicu.
Izvor: BIZLife
Foto: Nestle