Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta nas očekuje na 14. Beogradskom festivalu igre

    Pod sloganom „Velika igra“, jedan od najvažnijih festivala umetničke igre u svetu, u okviru svog četrnaestog izdanja od 24. marta – 11. aprila, predstavlja publici izuzetan izbor naslova. Ukupno 15 kompanija iz 10 zemalja, sa preko 30 koreografskih postavki, biće predstavljeno u Beogradu i Novom Sadu. Festivalu prethodi revija filmova Dani igre u Kinoteci, brojne radionice, majstorski kursevi i izložbe, kao i gostovanje predstave „Brodski/Barišnjikov“ u režiji Alvisa Haramanisa i izvođenju slavnog Mihaila Barišnjikova.

    Beograd je zahvaljujući ovoj manifestaciji postao prestižna stanica u biografiji umetnika koji kreiraju trendove i ispisuju istoriju plesne scene, mesto gde se otkrivaju nove produkcije, i sa podjednakom pažnjom predstavljaju poznati i mladi autori. Aktuelnost programa određuje poziciju manifestacije na međunarodnoj mapi, dok visoki standardi i hrabro uvođenje novih plesnih formi, koreografskih rukopisa i estetike, istovremeno unapređuju očekivanja publike i diktiraju izazove kreiranja sadržaja.

    Otkrivajući umetničku igru kroz njene vrhunske domete, Beogradski festival igre je pridobio brojnu publiku. Tako je od osnivanja predstavljeno preko 300 radova poznatih koreografa, dok poslednjih godina svako izdanje prati oko 22.000 gledalaca i 120 akreditovanih novinara iz zemlje i inostranstva. Istovremeno, festival pruža ogromnu podršku domaćim profesionalnim igračima, pedagozima, koreografima i predstavnicima svih umetničkih oblasti. Dragocene informacije i kontakti sa inostranim trupama, otvorile su vidike, mogućnost stipendiranja i angažmana mladim igračima, dok su uspešne komade na domaćoj sceni ostvarili upravo inostrani koreografi koje je festival predstavio.

    Na predstojećem Beogradskom festivalu igre publiku očekuje atraktivan program te već možemo najaviti da će predstojeći događaj biti u znaku moćnih i zanimljivih umetnica, koreografkinja. Neke od njih su Šaron Ejal iz Tel Aviva, Helena Valdman iz Berlina i Kristal Pajt iz Vankuvera, autorke čijoj se estetici i inteligenciji kritičari dive, a publika očekuje njihove radove sa ogromnim nestrpljenjem. U Beograd dolaze Balet BC i trupa Kidd Pivot iz Vankuvera, zatim egzotični Škotski plesni teatar, francuska Kompanija Kafig, Kompanja Akrama Kana iz Londona, helsinška Kompanija Tera Sarinena, kao i holandska trupa Introdans sa radovima Bigoncetija, Papajoanua i Šerkauija. Aja nam je otkrila da se veoma raduje solo produkciji italijanske igračice i koreografa Frančeske Penini, koja je napravila duhovit osvrt na svoje baletsko odrastanje. Publika će moći da vidi i prvo gostovanje njujorške trupe Balet Hispaniko, koja neguje novi izraz američke savremene igre i donosi kultne komade tri koreografa. Anabel Lopez Očoa, Ramon Olje i Pedro Ruiz osmislili su i kreirali neponovljivo veče u kome se može otkriti strast flamenka, doživeti jedinstvena filozofija romskog naroda, i uroniti u neopisivu atmosferu noćnih klubova Havane, 60-ih godina prošlog veka. Pre zvaničnog festivalskog programa, koji počinje 24. marta, i podrazumeva vrhunske naslove u izvođenju 15 kompanija, u Beograd dolazi Mihail Barišnjikov sa predstavom o nobelovcu Josefu Brodskom, koja je definitivno obeležila ovu pozorišnu jesen u Njujorku.

    Program festivala pogledajte OVDE.

    Kao glavni partner Beogradskog festivala igre, Vip mobile je uveo prepoznatljiv model ulaganja velikih kompanija u kulturu, dok zajednički kreiran slogan „Komunikacija u pokretu“, oslikava snagu desetogodišnje saradnje. Kroz različite projekte, među kojima su najznačajniji nagrada „Vip poziva“ i priznanje „Vip iskorak“, kao i projekat za mlade „Vip talenti”, Vip doprinosi razvoju umetničke igre u Srbiji.

    Dugogodišnju naklonost i važnu podršku realizaciji programa pruža Societe Generale banka, koja je i ove godine pokrovitelj, u nastojanju da vrhunske umetničke domete učini dostupnim domaćoj publici.

    Dragocena je i podrška brenda Nivea, koga odlikuje kvalitet, poverenje potrošača, duga tradicija i ulaganje u proverene vrednosti, dok su tradicionalni i novi prijatelji Fondacija Hemofarm, DDOR Novi Sad, kompanije Nestlé Adriatic, HEINEKEN Srbija, Vahali Production Services, Telegroup, Tikkurila, Fashion & Friends, Planmeca, Frikom, advokatska kancelarija Karanović & Nikolić, hotel Hyatt Regency Beograd, saobraćajno preduzeće Lasta, i drugi.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE