![Dejan Pataki, Linkedin](https://bizlife.rs/wp-content/uploads/2024/07/Untitled-design-9.jpg)
Šta LINKEDIN (više) nije
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o tome šta Linkedin više nije.
Piše: Dejan Pataki
U prethodnih nekoliko nedelja imao sam prilike da razgovaram sa velikim brojem ljudi na temu Linkedina – kroz radionice, konsultacije, redovne sastanke i shvatio sam da postoji priličan broj ljudi koji je u prošlosti bio prisutan na Linkedinu i da su ga koristili samo kada su tražili posao, kao i jedna velika grupa koja je kreirala mišljanje zahvaljujući komentarima i uvidima ove prve grupe.
![Dejan Pataki,](https://bizlife.rs/wp-content/uploads/2024/05/dejan-pataki.jpg)
Privatna arhiva
Zbog navedenih razloga evo nekoliko stvari koje su se promenile na globalnoj poslovnoj platformi:
- Ljudski, lični, ton i narativ zamenili su Korporativni.
Narativ koji dominira, pokazuje dobre rezultate je onaj ljudski, lični. Iskrena komunikacija u kojoj delimo saznanja ali i dileme, načine kako smo nešto naučili, izazove – se više vrednuju.
Sama analitika (Izvor: LinkedIn-Algorithm-Insights-2024 by: Richard van der Bloom) pokazuje da se organski sadržaj kompanijskih stranica kreće u rasponu od 2% do 7% u poslednjih dve godine, kada govorimo o nekom proseku u feedu. Preko 2/3 tog prosotra je na raspolaganju ličnim profilima.
- Angažovana komunikacija zamenila je jednosmernu (Broadcast komunikaciju)
Ljudi koji odgovaraju na komentare na svojim postovima i aktivno se uključuju i komentarišu postove drugih kreatora imaju drastično veći stepen vidljivosti, prostora da pokažu svoju stručnost, interesovanje. Nekada je “engagement” na drugim postovima efektniji od kreiranja sopstvenog sadržaja.
Zamislite da ste u društvu osobe koja samo priča o sebi. Bez da vas pita, sluša vašu stranu, uključuje se u razgovor. Ne bi vam prijalo. Isto je i na Linkedinu. Stimuliše se kultura komunikacije
- Edukacija i inspiracija zamenilu su puku Promociju
Niko na Linkedinu nije tu da bi nešto kupio. Prethodna rečenica bi trebala biti na vidnom mestu u trenutku kada kreirate strategiju nastupa ili kada vam neko predlaže istu za vas, vašu kompaniju.
Kada delimo svoje uvide, znanja, inspiraciju – gradimo kredibilitet. Javnost kojoj smo izloženi uz ovakav pristup ima saznanje o našoj ekspertizi, strasti, onim što nas pokreće. Ta javnost će postati naši kupci ili ambasadori naših proizvoda i usluga.
- Vaš profil je prostor za komuniciranje ličnih i kompanijskih vrednosti – a ne samo digitalni CV
Prošlo je vreme kada se otvaranje ili aktiviranje Linkedin profila kompaniji bio znak za alarmiranje HR sektora – “dotični ili dotična očigledno traži posao”. Sada je sasvim suprotno. Linkedin je platforma za employer branding broj 1 i vrednost ljudi koji rade u kompaniji, njihovo znanje ali i kultura kompanije se ogleda u sadržaju koji dolazi od zaposlenih. Verujete da će snagu i uticaj na employer branding imati više par postova na Linkedinu zaposlenih nego fotografije sa team buildinga ili 5 duhovitih Tik Tok uradaka (važno: jedno ne isključuje drugo).
- Svako ima svoju vrednost na Linkedinu i treba da kreira sadržaj – platforma nije samo za vlasnike kompanija, ljude iz marketinga
Ovo je najvažnija razlika za vas koji čitate i razmišljate da se aktiviritate. Vrednost koju vi možete (i treba) da donesete na platformu može nekome biti veća i korisnija od bilo kog poslovnog gurua. Narativ na samoj platformi se promenio – relaksiran je. Od skoro imate i igrice na Linkedinu – zar to nije jasan signal da se platforma promenila.
O Autoru!
Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.
Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Dejan Pataki
Foto: Privatna arhiva