Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dejan Pataki, Linkedin

    Šta LINKEDIN (više) nije

    Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o tome šta Linkedin više nije. 

    Piše: Dejan Pataki

    U prethodnih nekoliko nedelja imao sam prilike da razgovaram sa velikim brojem ljudi na temu Linkedina – kroz radionice, konsultacije, redovne sastanke i shvatio sam da postoji priličan broj ljudi koji je u prošlosti bio prisutan na Linkedinu i da su ga koristili samo kada su tražili posao, kao i jedna velika grupa koja je kreirala mišljanje zahvaljujući komentarima i uvidima ove prve grupe.

    Dejan Pataki,

    Privatna arhiva

    Zbog navedenih razloga evo nekoliko stvari koje su se promenile na globalnoj poslovnoj platformi:

    • Ljudski, lični, ton i narativ zamenili su Korporativni.

    Narativ koji dominira, pokazuje dobre rezultate je onaj ljudski, lični. Iskrena komunikacija u kojoj delimo saznanja ali i dileme, načine kako smo nešto naučili, izazove – se više vrednuju. 

    Sama analitika (Izvor: LinkedIn-Algorithm-Insights-2024 by: Richard van der Bloom) pokazuje da se organski sadržaj kompanijskih stranica kreće u rasponu od 2% do 7% u poslednjih dve godine, kada govorimo o nekom proseku u feedu. Preko 2/3 tog prosotra je na raspolaganju ličnim profilima.

    • Angažovana komunikacija zamenila je jednosmernu (Broadcast komunikaciju)

    Ljudi koji odgovaraju na komentare na svojim postovima i aktivno se uključuju i komentarišu postove drugih kreatora imaju drastično veći stepen vidljivosti, prostora da pokažu svoju stručnost, interesovanje. Nekada je “engagement” na drugim postovima efektniji od kreiranja sopstvenog sadržaja. 

    Zamislite da ste u društvu osobe koja samo priča o sebi. Bez da vas pita, sluša vašu stranu, uključuje se u razgovor. Ne bi vam prijalo. Isto je i na Linkedinu. Stimuliše se kultura komunikacije

    • Edukacija i inspiracija zamenilu su puku Promociju

    Niko na Linkedinu nije tu da bi nešto kupio. Prethodna rečenica bi trebala biti na vidnom mestu u trenutku kada kreirate strategiju nastupa ili kada vam neko predlaže istu za vas, vašu kompaniju. 

    Kada delimo svoje uvide, znanja, inspiraciju – gradimo kredibilitet. Javnost kojoj smo izloženi uz ovakav pristup ima saznanje o našoj ekspertizi, strasti, onim što nas pokreće. Ta javnost će postati naši kupci ili ambasadori naših proizvoda i usluga.

    • Vaš profil je prostor za komuniciranje ličnih i kompanijskih vrednosti – a ne samo digitalni CV

    Prošlo je vreme kada se otvaranje ili aktiviranje Linkedin profila kompaniji bio znak za alarmiranje HR sektora – “dotični ili dotična očigledno traži posao”. Sada je sasvim suprotno. Linkedin je platforma za employer branding broj 1 i vrednost ljudi koji rade u kompaniji, njihovo znanje ali i kultura kompanije se ogleda u sadržaju koji dolazi od zaposlenih. Verujete da će snagu i uticaj na employer branding imati više par postova na Linkedinu zaposlenih nego fotografije sa team buildinga ili 5 duhovitih Tik Tok uradaka (važno: jedno ne isključuje drugo).

    • Svako ima svoju vrednost na Linkedinu i treba da kreira sadržaj – platforma nije samo za vlasnike kompanija, ljude iz marketinga

    Ovo je najvažnija razlika za vas koji čitate i razmišljate da se aktiviritate. Vrednost koju vi možete (i treba) da donesete na platformu može nekome biti veća i korisnija od bilo kog poslovnog gurua. Narativ na samoj platformi se promenio – relaksiran je. Od skoro imate i igrice na Linkedinu – zar to nije jasan signal da se platforma promenila.

    O Autoru!

    Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.

    Linkedin:
    linkedin.com/in/dejanpataki/

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife/Dejan Pataki

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE