Srbija i dalje najgora u regionu po kvalitetu usluge na prodajnim mestima

Srbija je zadržala prošlogodišnje poslednje šesto mesto među zemljama u regionu prema kvalitetu usluga na prodajnim mestima, pokazalo je istraživanje „Regionalna usluga-GUEST“ agencije Heraklea u saradnji s regionalnim agencijama.

Reč je o 16. istraživanju kvaliteta usluga koje je od 1. do 30. juna sprovela Heraklea u saradnji s agencijama za tajnu kupovinu iz Bosne i Hercegovine (BiH), Crne Gore, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije.

Tajni kupci posetili su ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti – autoindustrija, benzinske stanice, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.

U istraživanju se mere osnovni elementi kvaliteta usluge, a to su pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvalnost na poseti.

Najbolja Bosna i Hergegovina

S najboljom uslugom u regionu i ove godine se istakla Bosna i Hercegovina ostvarivši rezultat od 89,53 odsto, što je rast od čak 5,55 procentnih bodova u odnosu na prošlu godinu.

Na drugom mestu je Severna Makedonija s rezultatom od 79,73 podsto i rastom od 1,10 procentnih bodova u odnosu na 2023, a na trećem je Slovenija s rezultatom od 78,80 odsto, te rastom od 0,20 procentnih bodova. Na četvrtom mestu je s rezultatom od 76 odsto Crna Gora.

Hrvatska i Srbija su ispod ovogodišnjeg proseka koji iznosi 75,22 odsto i zauzele su peto, odnosno šesto mesto – Hrvatska s rezultatom od 69,50 odsto, uz pad od 0,18 procentnih bodova, dok je Srbija sa 66,67 odsto ostvarila rast od 0,36 procentnih bodova.

Dodatni proizvod – najgora kategorija

Kategorija koja je ostvarila najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina je kategorija poznavanje proizvoda s rezultatom od 87,25 odsto, iako beleži pad od 6,56 procentnih bodova u odnosu na 2023. godinu.

Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je nuđenje dodatnog proizvoda koja je ostvarila rezultat od samo 48,12 odsto, iako je zabeležila porast od 9,95 procentnih bodova u odnosu na prošlu godinu.

Posmatrano po delatnostima, najbolji rezultat, isto kao i prošle godine, imale su uslužne delatnosti ostvarivši rezultat od 8,18 odsto.

Maloprodaja se već niz godina ističe kao delatnost s najviše područja za unapređenje, a ove godine je ostvarila rezultat od 68.08 odsto, što je porast od 0,52 boda u odnosu na prošlogodišnje rezultate.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: Agencije, BIZLife

Foto: Pixabay, Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE