
Srbija dobija tunel dug 3,5 kilometara: Biće najduži u zemlji
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je danas obišao radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma, odnosno Fruškogorskog koridora, rekao je da je probijeno 6.000 metara od ukupno 7.007 metara cevi tunela, najdužeg u Srbiji, koji će biti dug oko 3,5 kilometara.
On je istakao da tunel treba da bude završen i otvoren za saobraćaj za godinu i nešto dana. Vučić je kazao da će Fruškogorski koridor spojiti Novi Sad, Petrovaradin, ispod Fruške gore, do Rume i onda izlazi na auto-put Beograd-Zagreb i Beograd-Šabac-Loznica.
Naglasio je i da se gradi po svim svetskim standardima koji se odnose na zaštitu životne sredine. Dodao je da će tunel pomoći očuvanju živitne sredine, flore i faune na Fruškoj gori, kao i da će omogućiti bezbedniji i brži saobraćaj, ali i više ulaganja u taj kraj.
„Od Novog Sada do Loznica stizaće se za najviše sat i po vremena. Ovaj put omogućiće daleko bolju vezu sa Republikom Srpskom i Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom, Slovenijom“, rekao je Vučić.
Izgradnja počela 1. maja 2021. godine
Ambasador Kine u Srbiji Li Ming kazao je da će saobraćajnica kada se završi poboljšati kvalitet transporta i trgovinsku razmenu između Srbije i okolnih zemalja. On je naveo da je od velike važnosti da se ojača regionalna povezanost i da dodatno podsatkne razvoj u Vojvodini.
Ambasador Kine je naveo da je izgradnja saobraćajnice od Novog Sada do Rume pokazuje i visok nivo saradnje Kine i Srbije kada je reč o saobraćajnoj infrastrukturi. Tunel „Iriški venac“, koji se sastoji se od dve tunelske cevi, spojiće Novi Sad i Rumu.
Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. Radove izvodi kineska kompanija CRBC, sa kojom je 2020. godine potpisan ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora u vrednosti 606 miliona evra.
Fruškogorski koridor je dužine 44,41 kilometar, a na tom putu predviđena je izgradnja 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava, dužine oko 1,7 kilometara, kao i uz tunel „Iriški venac“, tunela „Širine“, dužine 350 metara. Pored toga, planirana je i izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja.
Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica sa Bosnom i Hercegovinom. U obilasku radova na tunelu bila je i ministarka građevinarstva, saobraćaje i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik/freestockcenter