Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Baza podataka

    Bivši Google-ov inženjer napravio softver za LAKU pretragu podataka o kompanijama

    Koliki uticaj veštačka inteligencija ima na poslovno okruženje bi trebalo još da se utvrdi. Funkcije koje pokreće veštačka inteligencija, kao što su automatsko dovršavanje u Outlook-u ili Gmail-u, napravile su suptilne prodore u radne alate.

    „Ovo je godina eksperimentisanja“, rekao je Arvind Džejn, suosnivač i izvršni direktor Glean-a, startapa iz Palo Alta u Kaliforniji. Glean prodaje softver koji korisnicima omogućava da pretražuju u Google stilu za informacije o vlasništvu kompanija, kao što su interni dokumenti.

    Glean se nalazi ispred mnogih kompanija sa veštačkom inteligencijom, dajući Džejnu jedinstvenu perspektivu o tome šta će uslediti za startape i njihove poslovne klijente. Već je prikupio oko 155 miliona dolara od vodećih kompanija rizičnog kapitala iz Silicijumske doline kao što su General Catalyst, Kleiner Perkins, Lightspeed i Sequoia. Dobio je više od 200 poslovnih klijenata, uključujući Databricks, Niantic i T-Mobile. Prema internim pokazateljima, oko 40 odsto njegovih klijenata svakodnevno koristi Glean, što je rana indikacija da će alat da promeni navike ljudi. Džejn je odbio da otkrije tačan iznos prihoda, ali je rekao za Forbs da njegova kompanija zarađuje desetine miliona.

    Arvind Džejn

    Arvind Džejn (Screenshot YT New York Stock Exchange)

    Rešio problem pretraživanja

    Rani zamah i potencijal za rešavanje veoma bolne tačke pretraživanja ogromnih količina zatvorenih korporativnih podataka i aplikacija dovodi Džejna na drugo mesto Forbsove liste Future of Work 50.

    Arvind, koji je početak 2000-ih proveo u Google-u, rekao je da Glean-ov uspeh nije bio moguć da njegov bivši poslodavac 2017. nije pronašao transformator (,,T“ u GPT-u), koji je revolucionisao način na koji sistemi veštačke inteligencije mogu da obrađuju velike količine podataka.

    Samoproglašeni „inženjer za pretraživanje“ u Google-u je bio guru koji je predvodio zadatak da se rezultati pretrage učitavaju brže od treptaja oka. Džejn je rekao da su mu prošlost i prijateljstvo sa bivšim kolegama pomogli da se ostvari kao preduzetnik. Klasična pretraga je, prema njegovom mišljenju, zastarela.

    Google je, kako je rekao, imao proizvod za pretragu kompanija još 1999. ili 2000. godine, ali nije dobro funkcionisao.

    „Nekada smo imali šalu: ‘hej, mi olakšavamo svima na svetu da pronađu stvari na internetu, ali mi zapravo ne olakšavamo sebi interno’“, istakao je.

    Google, softver (Pixabay)

    Google, softver (Pixabay)

    Glean kao proizvod

    Dve godine nakon proboja transformatora, Džejn je suosnivao Glean.

    „Kada smo počeli, ljudi uglavnom nisu marili za ono šta pravimo“, rekao je on.

    Do trenutka kada je Glean javno predstavio proizvod 2021. godine, on je stekao malo pažnje zahvaljujući povećanju potražnje za tehnologijom kako bi se olakšao prelazak na rad od kuće izazvan pandemijom. Oko 40 kompanija, od kojih su većina softverske firme, pojavile su se kao rani korisnici, piše Forbes.

    Pojava ChatGPT-a prošlog novembra „učinila nas je mejnstrimom“, naveo je on. Uključile su se kompanije izvan tehnološkog sektora, uključujući jedan od najvećih svetskih hedž fondova i vrhunski ugostiteljski lanac. Džejn je rekao da ne može da imenuje ljude zbog sporazuma o poverljivosti. Glean-ov softver je već uključio rane verzije AI modela i stekao  prednost u odnosu na druge kompanije.

    veštačka inteligencija, softver

    veštačka inteligencija, AI, softver (Unsplash)

    Alati veštačke inteligencije

    Za kompanije koje pokušavaju da shvate kako da integrišu veštačku inteligenciju u svoje buduće planove rada, Džejn ih upozorava da to rade polako.

    „Kada postoje stotine prodavaca koji dolaze i prodaju iste chat botove, definitivno već dolazi do zamora“, zaključio je on.

    Jedan od načina da razmislite o tome koje alate veštačke inteligencije treba usvojiti, predložio je, jeste da razmislite da li mogu da preuzmu ulogu ljudskog pomoćnika, iako to ne mora nužno da ide na štetu ljudskih poslova.

    „Danas samo izvršni direktori ili rukovodioci u kompaniji imaju taj luksuz. U budućnosti će ljudi koji nemaju pomoćnika imati pomoćnika“, objasnio je.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT New York Stock Exchange, Pixabay, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE