
Sergej, učenik škole za oštećene sluhom, osvojio je prvo mesto u „Poslovnom izazovu”
Sergej Dmitrović, učenik četvrte godine u Školi za oštećene sluhom – nagluve „Stefan Dečanski”, učestvovao je u mnogim školskim takmičenjima, gde je pokazao talenat za različite oblasti. Odnedavno on je direktor kompanije Logo Art za kreiranje logoa u sklopu takmičenja učeničkih kompanija.
Bio je zadužen za osmišljavanje finansijskog plana za poslovanje. Trebalo je da odredi broj zaposlenih, da nađe način da nabavi računare, kao i da izračuna troškove i zaradu na kraju godine. Sergej se u svemu tome odlično snašao, a kao i svi učesnici takmičenja, imao je svog mentora. Milovan Mijailović iz kompanije Represent Communications bio mu je velika podrška u tom projektu.
„Imali smo više ideja za oblast poslovanja kompanije: da se bavi pravljenjem logoa, štampanjem… Opredelili smo se pravljenje logoa. Došao sam u finansije kod Milovana i osmislili smo startap koji će da posluje profitabilno i da širi kapacitete. Direktorka moje škole je bila prezadovoljna”, počinje svoju priču za BIZLife Sergej Dmitrović, koji je na smeru Grafički dizajn – kompjutersko grafičko upravljanje.
Milovan otkriva da se njegov rad sa Sergejem zasnivao na učenju kroz druženje, na predviđanju i savladavanju prepreka koje se pojavljuju prilikom osnivanja preduzeća, kao i na širenju pozitivne energije kroz svakodnevni rad i aktivnosti u Represent Systemu.
,,U radu sa Sergejem značilo mi je to što je on jedan radan i vredan momak, koji je spreman da uči, da se razvija i da ispituje sebe na različitim poslovnim poljima kako bi sutra mogao da odabere prvo radno mesto i okruženje za sebe”, ističe Milovan Mijailović.

Sergej Dmitrović
Cilj je bio da Sergej otkrije sebe u nekom novom „poslovnom” okruženju i da spozna svoje talente.
„Mislim da deca sa posebnim potrebama, uz nečiju pruženu ruku koja ih vodi i uz poklonjenu pažnju, stvaraju jedan neverovatno lep i neiskvaren svet, otkrivaju svoje potrebe i neke nove veštine. Moja je želja da se što više ljudi, kompanija i lokalnih zajednica uključi u podršku i pomoć deci sa smetnjama u razvoju”, dodaje Mijailović.
Poslovni izazovi za Sergeja
Sergej, koji će na kraju srednje škole imati dve diplome, od kojih je jedna za auto-limara, beležio je odlične rezultate na mnogim takmičenjima, kao što je „Poslovni izazov – Uspeh za mlade”. Tema je bila šta će od 2030. godine biti upotrebljivano od proizvoda.
On je sa svojom ekipom osmislio proizvod – leteći automobil – i zajedno su osvojili prvo mesto u „Poslovnom izazovu” za prolaz na regionalno takmičenje. U regionalnom nadmetanju su učestvovali svi učenici iz Beogradskog okruga. Bili su podeljeni u grupe, a u njima su bila deca iz različitih škola. Imali su zadatak da osmisle nešto korisno za turiste na Olimpijadi u Parizu – ne samo za tri meseca već i za kasnije.
DOŠAO SAM U FINANSIJE KOD MILOVANA I OSMISLILI SMO STARTAP KOJI ĆE DA POSLUJE PROFITABILNO I DA ŠIRI KAPACITETE
„Moja grupa je smislila električne bicikle NiceBice – prave se od recikliranog materijala, imaju dosta stanica i koriste se pomoću aplikacije. Kada uplatite novac, otključa se bicikl, u zavisnosti od toga koliko je ko uplatio, sat vremena, dva sata ili ceo dan. Ja sam se bavio tehnologijom, objašnjavao sam kako funkcioniše. Osvojili smo treće mesto”, ističe Sergej.
Sergejeve ambicije
Kako Sergej kaže, na regionalnom takmičenju mu se veoma svidelo to što su ih deca iz redovnih škola prihvatila. Radili su timski i to je za njega bilo veliko iskustvo. Budući da je pokazao interesovanje za različite oblasti, Sergej ima ambiciju da nastavi obrazovanje nakon srednje škole: „Razmišljam da li da upišem istoriju ili Fakultet savremenih umetnosti, smer fotografisanje.”

Sergej Dmitrović i Milovan Mijailović
Sergejev potencijal je prepoznao njegov nastavnik likovnog, koji motiviše svakog učenika kod koga vidi potencijal za fakultetsko obrazovanje.
Težak period za Sergeja
Pre nego što je upisao Školu za oštećene sluhom – nagluve „Stefan Dečanski”, Sergej je pohađao srednju Tehničku školu u Gornjem Milanovcu, u kojoj je imao sjajno okruženje i gde su ga učenici prihvatili. Međutim, bilo mu je teško da prati gradivo i njihov način učenja. U toj školi je završio prvu godinu.
„Bila je pandemija, nas 30 u odeljenju. Od malih nogu sam bio komunikativan, voleo sam ljude. Kada sam bio prva godina, voleo sam se družim i sa starijima. Imao sam drugu prepreku. Bila mi je teška nastava, sve je bilo ubrzano. Meni je dvojka bila dovoljna, i u osnovnoj i u srednjoj školi”, otkriva on za BIZLife.
Sergej dodaje da nije imao pravog prijatelja u školi. Prema njegovim rečima, odvajao se da ne bi dolazilo do svađe i povlačio se u sebe. Završio je prvu godinu, pa je prešao u Čačak. Tamo je proveo dve nedelje, kada je osetio krizu.
„Moj bivši razredni je čuo da hoću da napustim srednju školu i da upišem kurs. Rekao mi je da ne odustajem. Moja mana je bila što sam odustajao vrlo brzo. Nisam išao u školu, pa su me prebacili na vanredno školovanje. U međuvremenu sam pokušao da odem u Beograd da nešto da radim”, objašnjava Dmitrović.
Svetla tačka
Prelomni trenutak za Sergeja je bio kada je počeo da uzima terapiju. Tada su se, kaže, otvorila druga vrata – Škola za oštećene sluhom – nagluve „Stefan Dečanski”. Tokom 2022. godine, u drugom polugodištu u januaru, došao je po drugi put u Beograd.
„Želeo sam grafički dizajn, da budem druga godina. Ali morao sam od prve da krenem. Onda sam se zainteresovao za mašinske smerove. Izabrao sam prvo za stolara. Aleksandar Matić, razredni iz Požege, bio mi je velika podrška. Od osnovne do srednje sam imao prolazne ocene, a razredni je očekivao da budem 5,00. Prihvatili su me vrlo brzo, znali su da sam nagluv. Bilo je 35 đaka, gluvih i nagluvih, u učeničkom domu”, navodi Sergej.
O školi
Škola za oštećene sluhom – nagluve „Stefan Dečanski” u Beogradu, nastala pre 126 godina, obrazuje i vaspitava decu oštećenog sluha, ali i ostalu decu sa smetnjama u razvoju – od predškolskog, preko osnovnog, pa sve do srednjeg nivoa obrazovanja.
Osim gluvih i nagluvih učenika, školu pohađaju učenici sa drugim senzornim smetnjama: motoričkim smetnjama, smetnjama u intelektualnom razvoju, sa smetnjama iz spektra pervazivnih poremećaja, kao i učenici sa udruženim smetnjama. Škola obrazuje decu od trenutka postavljanja dijagnoze do završetka srednje škole ili radnog osposobljavanja.
„Naš osnovni cilj je da pripremimo i osnažimo učenike za svakodnevni život i rad, da postanu nezavisne i kreativne osobe koje podjednako učestvuju u svim aspektima socijalnog života”, objašnjava za BIZLife direktorka škole Mirjana Ivanović.
Podrška učenicima za upis na visoke škole i fakultete
Stručni tim za inkluzivno obrazovanje stoji učenicima na raspolaganju za sva pitanja i sugestije u vezi sa daljim školovanjem, navodi Ivanovićeva. U toku nastavka obrazovanja na visokim školama i fakultetima nastavnici Škole za oštećene sluhom – nagluve „Stefan Dečanski” pružaju dodatnu podršku učenicima u njihovom akademskom i ličnom razvoju.
„U zavisnosti od naučne oblasti studija za koju se opredele učenici, podrška se ogleda u savladavanju gradiva na fakultetima, bilo da je reč o usko stručnim oblastima ili radu na savladavanju govorno-jezičkih problema, kao i u pružanju psihosocijalne podrške. Ovakva vrsta podrške omogućava učenicima da prevaziđu izazove koji mogu da nastanu u toku njihovog školovanja i da ostvare svoj pun potencijal”, ističe Mirjana Ivanović.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin/Ivana Jaćimovski
Foto: Privatna arhiva