
Šef Ryanaira poseduje taksi kompaniju sa samo jednim vozilom: Razlog je genijalan
2004. godine, Majkl O’Liri, vlasnik kompanije „Ryanair“, dobio je taksi dozvolu za svoju ličnu Mercedes-Benz S-klasu. Ova, od mnogih osporavana i kritikovana odluka mu je omogućila da legalno vozi autobuskim trakama Dablina u Irskoj, izbegavajući gust saobraćaj i obezbeđujući sebi brži prolazak kroiz gradske gužve.
Poznat po svojim nekonvencionalnim i isplativim strategijama, O’Liri je primenio isti način razmišljanja u svom ličnom životu. Registrovanjem samo jednog taksija pronašao je zakonsku rupu da uštedi vreme i poveća efikasnost.
Filozofija Ryanair-a
Kompanija Ryanair je poznat po niskim cenama i širokoj mreži ruta, a iako je avio-kompanija osnovana 1984. godine kao mala firma sa samo jednom rutom, danas je jedan od najvećih prevoznika u Evropi. Kompanija se 1990. godine rebrendirala kao „prva avio-kompanija sa niskim cenama u Evropi“, zahvaljujući tadašnjem finansijskom direktoru Majklu O’Liriju, koji je danas izvršni direktor grupacije. O’Liri je implementirao model inspirisan američkim niskotarifnim avio-kompanijama, čineći Ryanair jednostavnim i pristupačnim prevoznikom koji omogućava svima da putuju u inostranstvo. Avio-kompanija koristi samo jednu vrstu aviona i ima pojednostavljen proces prijave na let, ali, iako su ti faktori praktični, Ryanair je više sinonim za uštedu i niske cene nego za luksuz. Međutim, O’Liri, poznat po svojim metodama smanjenja troškova, primenjivao je ovu strategiju i van avio-industrije.
Početkom 2000-ih, ovaj irski biznismen kupio je taksi dozvolu za svoj Mercedes-Benz S-Class, registrovavši je pod nazivom „O’Leary Cabs“, što je omogućilo vozilu da se zvanično vodi kao taksi. Ova dozvola nije samo formalnost – omogućila mu je da koristi autobuske trake u Dablinu, skraćujući vreme putovanja kroz glavni grad Irske. Prema izveštajima, O’Liri je čak angažovao i ličnog vozača. Iako ovaj potez možda deluje u skladu sa njegovim budžetskim pristupom u avio-industriji, mnogi su smatrali da je otišao predaleko.
Godine 2003, gostujući na irskom RTÉ radiju kod voditelja Džoa Dafija, O’Liri je branio korišćenje svog taksija, prenosi Irish Times. Tvrdio je da u potpunosti poštuje propise koji se odnose na taksi prevoz, iako je irski ministar saobraćaja kritikovao njega i druge za zloupotrebu postojećih zakona.
„To je crni taksi, registrovan u Mulingaru. Imam profesionalnog vozača koji ga vozi za mene i ako žele da promene propise koji mi omogućavaju da preuzimam putnike u Dablinu, rado ću to činiti – i to po mnogo nižim cenama“, rekao je O’Liri.
Dodao je i da postoje daleko ozbiljniji problemi u društvu: „U trenutku kada imamo krizu u zdravstvenom sistemu i rat u Iraku, izgleda da je najvažnija tema – taksi Majkla O’Lirija.“
„Ako ste u Mulingaru, pozovite me!“
O’Liri je istakao da ne vidi problem u posedovanju taksija: „Izgleda da je u redu ako iznajmim taksi, ali ako ga posedujem, onda je to problem.“
Čak se našalio da bi, ako se neko zatekne u Mulingaru, rado prihvatio poziv za vožnju: „Taksa od Mulingara do aerodroma u Dablinu košta 82 evra, a Ryanair bi svakako razmotrio ove nadoknade za prevoz.“
Na kraju, otkrio je i da izbegava centar Dablina, zbog čega mu je ovakav prevoz dodatno olakšao putovanja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik, Printscreen:CNBC