
Sedma konferencija HR Experience 2025: Fokus na motivaciju, angažovanost i mentalno zdravlje zaposlenih
Sedma konferencija HR Experience, u organizaciji Infostuda, održana je 26. maja u Sava Centru u Beogradu. Uz predavanja vodećih stranih stručnjaka, prisutni su pratili i CEO panel koji je omogućio da čuju šta o ovim temama misle lideri velikih kompanija na našem tržištu. Tradicionalno, važan deo konferencije je bila razmena iskustava, posebno kroz predstavljanje pobedničkih HR praksi pristiglih na konkurs „Uspešne HR priče“.
Konferenciju je otvorila direktorka Infostuda, Sonja Ćetković koja je podsetila da već sedam godina na HR Experience dolaze svetski govornici koji svojim iskustvima i praksama obogaćuju znanja i naše naše HR zajednice.
– Promena je bilo oduvek, ali sada je najvažnija promena zapravo brzina kojom se one dešavaju. Tehnologija transformiše radna mesta, tu je veštačka inteligencija, ekonomska neizvesnost, ekološke i demografske promene, sveprisutne migracije, geopolitički sukobi i napetosti, promena vrednosti i društvena kriza u našoj zemlji… U situaciji velikih i brzih promena govoriti o zadovoljstvu zaposlenih i njihovoj motivaciji nije luksuz, već su to ključne teme za poslovanje, rekla je Sonja Ćetković.
Henderson: Od otkaza putem Zoom-a do stotine hiljada pratilaca
Prvi predavač bila je Li Elena Henderson (Leigh Elena Henderson), koja ima 20 godina iskustva na upravljačkim pozicijama u korporativnoj Americi, uključujući rad u pet Fortune 100 kompanija. Veliku popularnost na društvenim mrežama, gde ima stotine hiljada pratilaca, stekla je kao osnivačica i direktorka organizacije HRManifesto.
Li Elena Henderson, koja za sebe kaže da je preživela toksična radna mesta i otkaz putem aplikacije Zoom, ističe:
„Kada sam shvatila da moram da se borim da bih se na poslu osećala kao ljudsko biće, shvatila sam i da nije problem u meni nego u sistemu“, rekla je ona.
Ona savetuje HR stručnjake kako da izgrade poverenje, povećaju angažovanje i motivaciju zaposlenih, ali i kako da ljude bolje povežu sa liderima, vrednostima organizacije i omoguće im da pronađu smisao u svom poslu.
„Zaposleni se suočavaju sa izgaranjem zbog obima posla, nedostatka balansa privatnog i poslovnog života i nejasnih prioriteta. Karijere im stagniraju, kultura organizacija se urušava, a kompanije se ophode prema njima sa stavom da treba da budu srećni što uopšte imaju posao, rekla je Li Elena Henderson. Ona snažno ističe da prvi prioritet za organizacije moraju da budu ljudi, te kaže da prvi fokus na koji stručnjaci za HR treba da obrate pažnju je promocija i negovanje otvorene komunikacije i poverenja, jer u prazninama koje nastaju u nedostatku informacija „buja strah“.
Martin Laškolnig: Budizam na radnom mestu
Drugi predavač na konferenciji došao je iz Austrije – Martin Laškolnig (Martin Laschkolnig) osnivač i direktor Instituta za razvoj potencijala iz Linca.
Tema Martinovog predavanja bila je „Liderstvo u burnim vremenima: Kako povećati angažovanje zaposlenih, a da ne poludite“.
S obzirom da je, pored biznisa, studirao i budističku filozofiju, on je u skladu sa svojim interesovanjima najviše pažnje posvetio samoregulaciji i samoproceni menadžera, jer da bismo vodili druge prvo moramo umeti da vodimo sebe. Kao važne ose koje određuju našu samoprocenu, on izdvaja to koliko sebe smatramo vrednim i koliko smo zapravo kompetentni.
Laškolnig je naglasio važnost naše reakcije na događaje, i, citirajući čuvenog Stivena Kovija (Stephen Covey) pozvao da te reakcije biramo, jer u tom izboru je naša sloboda i naša moć.
Rezultat ne proističe iz samog događaja, već iz kombinacije događaja i našeg odgovora na njega, podsetio je Laškolnig.
Treći predavač je bio Dalibor Šumiga, osnivač i direktor biznis dizajn agencije Promosapiens. Dalibor Šumiga je govorio o uticaju koji kao što su novac, pol i okolina imaju na motivaciju i produktivnost, kao i o uticaju algoritma društvenih mreža na njihove korisnike. S obzirom na temu angažovanosti i motivacije zaposlenih, Dalibor Šumiga je svoje predavanje nazvao “Ko to tamo zeva”.
CEO Panel: Šta lideri kompanija očekuju od HR-a
U okviru konferencije HR Experience održan je CEO panel na kojem je programska direktorka ovogodišnje konferencije, Natalija Pešić, rukovodilac za ljudske resurse i razvoj u A1 Srbija, razgovarala sa liderima tri velike kompanije na našem tržištu – Milanom Gospićem iz Microsofta, Draganom Filipovićem iz Generali osiguranja Srbija i Dragomirom Kostićem iz Atlantic Brands.
„Lideri su ključ za kreiranje poslovne kulture, stoga je važno da razumemo način na koji oni vode biznis ali takođe kako oni vide HR i šta očekuju od nas, rekla je Natalija Pešić.
Da je top menadžment prevashodno odgovoran za kulturu organizacije naglasio je i Dragan Filipović iz Generali osiguranja.
HR treba da opipa puls kompanije, ali, bez obzira da li smo zadovoljni ili ne motivacijom i angažovanišću zaposlenih, ključna odgovornost je na vrhu kompanije, a ne na HR-u. Ako HR posmatramo kao krvotok, a kompaniju kao ljudsko telo, onda je krvna slika ili alarm koji treba da nas upozori, ili potvrda da dobro tretiramo svoj organizam, rekao je Dragan Filipović.
O važnosti komunikacije sa zaposlenima u kompaniji,kako bi razumeli poteze rukovodstva i kako bi se povećali osećaj pripadanja, motivacija i angažovanost u organizaciji, govorio je Dragomir Kostić iz Atlantis Brands-a. Ova kompanija već deset godina istražuje zadovoljstvo zaposlenih, i pitanja koja postavljaju u ovoj anketi su se povećala sa sedam na preko četrdeset, ali se povećala i rata responsivnosti zaposlenih-. sada je 93 odsto, dok je angažovanje zaposlenih oko 85 odsto.
Kostić ističe da u Srbiji generalno nije dovoljno zaživela kultura kontinuirane povratne informacije. Kao primer važnosti komunikacije, naveo je projekat poboljšanja zaštitne opreme zaposlenih u magacinima, kada je kompanija kupila između ostalog i italijanske čizme sa posebnom zaštitom za prednji deo stopala. Iako su bili upoznati sa zaštitom na radu, tek nakon što im je posebno ukazano na razloge, opasnosti i koristi od novih čizama, kao i važnost zaštitne opreme, oni su prihvatili promenu koja je od početka bila očigledno u njihovu korist.Milan Gospić iz Microsofta naglasio je da se poslednjih deset do petnaest godina promenila i uloga HR-a u kompanijama.
„Sada ne samo da često ima i drugačije ime, već je HR sve više zaista biznis partner, a mnoge funkcije HR-a su sada timske funkcije, a u timovima je jedan od članova HR. Naravno, za HR funkcije koje su prenete lajn menadžeru, potrebna je podrška HR-a u razvijanju znanja i veština, rekao je on. Naglasio je da nije toliko važno za lidera da li funkcioniše u hijerarhijskoj ili flat strukturi, već je važno kako ispoljava svoje liderske veštine. Zaposleni ne traže savršenog već autentičnog lidera“, zaključio je on.
S obzirom da je IT industrija nosilac velikih tehnoloških promena, Milan Gospić je rekao:
„Idemo u pravcu u kojem će pametni sistemi postati novi zaposleni. Zanimljivo je videti koja je uloga HR-a u tom segmentu. Ta promena dolazi, ako ne danas, već sutra i doći će svuda. Sistemi će raditi sami i raportiraće ljudima. Treba kreirati odnose između ljudi i sistema, razmišljati kako će oni funkcionisati. HR kao biznis partner biće arhitekta tih odnosa.
Pobedničke HR priče i nagrada publike kompaniji Wagen International
I ovog puta na konferenciji HR Experience posebnu pažnju je izazvao takmičarski deo projekta “Uspešne HR priče”, koji je pokrenuo Infostud sa ciljem da promoviše i nagradi pozitivne HR prakse u kompanijama koje posluju u Srbiji i regionu.
Pet pobedničkih priča se nadmetalo za specijalnu nagradu publike, koja je glasanjem na samoj konferenciji izabrala “New Wint” kompanije Wagen International, koju su predstavili Ivana Canić i Milojko Lazarević.
Ostale pobedničke priče koje je žiri izabrao između 33 pristiglih su “Human@Center Experimentation Journey”, kompanije A1, “Human Centric Inside Out”, kompanije Nelt Group, “Kanu transformacija: Sinhronizovano veslanje ka izvrsnosti” i “Well-being IMPACT” kompanije Schneider Electric.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife