Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prekomerni turizam

    „Samo dođu, naprave lep selfi… i odu“: Prekomerni turizam se vraća, ali gradovi uzvraćaju udarac

    Prekomerni turizam ili nikakav turizam. Mnogi gradovi su napravili pun krug, jer ih je prvo brinulo to što im dolazi previše turista, a onda i to što ih ima premalo. 

    Porast jeftinih avio-kompanija, kratkoročnog iznajmljivanja kuća i brodova za krstarenje samo su deo problema, rekao je Lajonel Saul, istraživač i gostujući predavač na EHL Hospitality Business School.

    Ali društveni mediji, onlajn influenseri, filmovi i televizijske emisije takođe doprinose ovim problemima, jer guraju mnoge ljude na ista mesta, rekla je Tatjana Cukanova, naučni saradnik u istoj školi u Lozani, u Švajcarskoj.

    „Oni samo dođu, naprave lep selfi, objave ga na društvenim mrežama, povećaju popularnost ovog mesta i odu“, rekla je ona.

    Turisti, turizam, kofer (Beta)

    Broj putnika raste, pa se samim tim stvara i prekomerni turizam. Ujedinjene nacije procenjuju da će svetska populacija dostići 8,5 milijardi ljudi do 2030. godine. I očekuje se dodatnih 50 miliona međunarodnih dolazaka turista godišnje, uglavnom iz Azije, od sada do

    2030. godine, pokazuju podaci Svetske turističke organizacije UN, piše CNBC.

    Ograničenja za turiste

    Stanovnici malog austrijskog sela Halštat, za koje se priča da je inspiracija za Diznijev blokbaster „Frozen“ franšizu, podigli su zid na popularnom vidikovcu nakon što se turizam zahuktao nakon pojavljivanja grada u južnokorejskoj televizijskoj seriji, rekla je Cukanova.

    „Suočavali su se sa možda oko milion turista godišnje na 800 stanovnika“, rekla je ona.

    Ali zid nije dugo trajao. Nakon reakcije na internetu, seoski zvaničnici su ga uklonili, rekla je Cukanova.

    Drugi gradovi i lokacije ograničavaju dnevne posetioce (Maču Pikču u Peruu, Akropolj u Atini, Borobudur u Indoneziji, plaže na Sardiniji) i ograničavaju velike brodove za krstarenje (Venecija, Bora Bora).

    Ali jedan grad ide i dalje od toga – Amsterdam.

    Amsterdam

    Amsterdam, balans (Pixabay)

    Amsterdam je grad koji je Saul nazvao „gradom pionirom u borbi protiv prekomernog turizma“. Amsterdam je smanjio broj turističkih autobusa, turističkih prodavnica, otvaranje novih hotela i iznajmljivanje kuća u stilu Airbnb-a, navodi Gardijan. Takođe se razmatra zabrana brodova za krstarenje i premeštanje poznate gradske četvrti sa crvenim svetlima iz centra grada.

    Holandska prestonica je u aprilu pokrenula jedinstvenu kampanju kojom je nekim posetiocima, odnosno mladim, muškim britanskim turistima, poručila da se „drže podalje“ ako putuju u grad zbog droge ili zabave.

    Kazne i takse

    Neki gradovi ciljaju na novčanike putnika, uvodeći kazne za loše ponašanje. Venecija kažnjava putnike zbog konzumiranja pića ili hrane na zemlji, kupanja u kanalima i šetnje u kupaćim kostimima. Počevši od sledeće godine, grad isprobava novu taktiku: naknadu od 5 dolara za izletnike.

    „Nove turističke takse treba da počnu da se naplaćuju u Valensiji, Mančesteru, na Tajlandu, u Islandu, rekao je Ivan Saprov, osnivač američke putničke kompanije Voiagu.

    Prema lokalnim izveštajima, Bali će takođe porez na putnike plaćati 150.000 rupija (10 dolara) od februara 2024.godine.

    Indonezija, ostrvo Bali (Pixabay)

    Neki putnici su podržali butansku naknadu za održivi razvoj od 200 dolara dnevno, koja je objavljena 2022. godine, ali drugi su je nazvali elitističkom. Od tada je zemlja dva puta smanjila naknadu da bi privukla posetioce.

    „Pronalaženje ravnoteže je veoma komplikovano“, rekao je Saul.

    Ekonomska ograničenja su samo pola mere, rekla je Cukanova, dodajući da istraživanja pokazuju da kazne i naknade same po sebi ne sprečavaju prekomerni turizam. Saradnja između gradova, lokacija, lokalnih preduzeća i stanovnika takođe je potrebna, rekla je ona.

    Organizovati protok ljudi

    „Problem je upravljanje protokom ljudi“, smatra generalni sekretar Svetske turističke organizacije Ujedinjenih nacija Zurab Pololikašvili.

    Tehnologija funkcioniše tako što nadgleda gužvu i prenosi informacije putnicima u realnom vremenu. Senzori ugrađeni u autonomna vozila, upravljaju protokom turista u gradovima na severu Nemačke.

    Da bi se izborili sa gužvom bez žrtvovanja turističkih dolara, neke zemlje mame putnike da posećuju manje popularna područja.

    Indonezija je promovisala svojih „10 novih Balija“ 2016. godine, kasnije ih je svela na „5 novih Balija“, a sve sa ciljem da upozna putnike sa drugim prelepim mestima u zemlji.

    Japanski turistički zvaničnici guraju putnike da posete ruralna područja zemlje, gde je polovina opština u opasnosti da nestane do 2040. godine zbog depopulacije, navodi Japan tajms.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: BETAPHOTO/DRAGAN GOJIC/MO, Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Tamara

      Turizam ne nudi ništa novo osim visokih cena i sasvim je normalno da se mnogi snalaze za povoljnije karte ili smeštaj. Došlo je do toga da žele novac bez ulaganja. Evo primer je Venecija u koji više ne odlazim (a spadam u turistu koji troši novac) jer ne želim da plaćam Aperol 15 evra a da sedim na prljavim metalnim stolicama od 5 evra niti da jedem brzu, bezukusnu pastu. Sramota! A oni bi još i takse da uvedu. Pa tek tada će da vam dolazi prava sirotinja a i ona ima prava da putuje.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE