
„Samo da snimim nešto za TikTok“: KONTENT KREATOR je jedno od najtraženijih zanimanja
Nekada je dan započinjao listanjem novina, danas je to skrolovanje kroz „digitalni beskraj“. I mada često izgleda kao da sav taj sadržaj iskače niotkuda, iza svake objave stoji osoba koja ju je pažljivo kreirala – kontent kreator.
Kada to postane više od hobija i pretvori se u posao, govorimo o poslu kontent kreatora. Ovo zanimanje sve je traženije i važnije, ne samo za brendove već i za svakoga ko želi da ostavi trag u digitalnom svetu. Sagovornici portala Infostud Branislav Cvenić i Nikola Jagodić, za Infostud otkrivaju kako izgleda svakodnevnica iza viralnih objava i koji su najveći izazovi u ovoj, relativno novoj, profesiji. Branislava je put do stvaranja sadržaja vodio preko studentske organizacije i menadžmenta koji je završio na FON-u.
„Na početku sam se bavio marketingom u širem smislu, ali me je odmah privukao taj kreativni deo koji je uključivao osmišljavanje objava, samo što sam ja to sve zvao marketing. Onda sam krenuo da učim video editovanje, ne sa ciljem da se jednog dana time bavim, već nesvesno, jer me zanimalo. Dizajn sam, na primer učio da bih bolje razumeo dizajnere. Zatim sam pokrenuo svoj projekat Sportski zid i počeo da radim na sadržaju koji je magnet za kupovinu proizvoda. I tu sam pronašao radost i ono što me pokreće. Kasnije sam samo nastavio da se usavršavam u tom pravcu“, kaže Branislav.
Karijera u kojoj nema rutine
Za razliku od klasičnih kancelarijskih zanimanja, objašnjava nam da radni dan kontent kreatora ne postoji u standardnom obliku.
„Jedan dan može da počne snimanjem na terenu, drugi montažom, treći pisanjem scenarija i osmišljavanjem sadržaja. Svaki dan je drugačiji. To je ono što mi se sviđa i što je po mom mišljenju, jedna od najvećih prednosti ovog posla. Ne volim monotoniju. Ispunjava me da radim različite stvari iznova i iznova“, kaže Branislav.
Ističe da vreme uloženo u stvaranje nekog sadržaja ne znači nužno da će on biti bolji i viralniji. Pravila nema. Formalno obrazovanje, smatra, nije presudno ali može pomoći da imate širu sliku. Ono što je važno je volja za stalnim učenjem.
„Tehnički, formalno obrazovanje nije potrebno. Meni je drago što ga imam iz oblasti menadžmenta i marketinga jer mislim da lakše i bolje razumem publiku i biznis ciljeve. Ali internet daje mogućnost da sve to naučite ako želite da se ozbiljno posvetite ovom poslu. Neprestano usavršavanje se podrazumeva. Danas svi mogu da budu kontent kreatori i to je sjajno. Ali s druge strane, tu nastaje mit da je ovaj posao lako raditi. A nije. Potrebna su znanja iz marketinga, menadžmenta, psihologije, dizajna, montaže, da poznajete dinamiku svake mreže, algoritme, da razumete šta brend želi da postigne, koje poruke šalje i kojoj ciljnoj grupi se obraća“, objašnjava Branislav.
Nikola Jagodić je još jedan mladi predstavnik nove generacije digitalnih stvaralaca, na društvenim mrežama poznat kao nick_strawberry. Do sada je kreirao sadržaje za klijente poput In Centar, Forma Ideale, Infostud, Generali osiguranje, a dosadašnji rad mu je doneo i dve nagrade za najbolje TikTok stranice 2023. i 2024. godine.
Pročitajte više na portalu Infostud.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife