Panta Rei

Restoran Panta Rei slavi 30 godina postojanja: „Uspeh u ugostiteljstvu ne dolazi samo od dobre hrane“

Restoran Panta Rei, jedno od najpoznatijih mesta na obali Dunava u Beogradu, ove godine slavi tri decenije uspešnog poslovanja. U periodu kada je ugostiteljski sektor suočen sa brzim promenama i izazovima, Panta Rei ne samo da uspeva da održi svoju reputaciju već i nastoji da unese svežu energiju i inovacije.

Ključ ovog uspeha leži u balansu između dugogodišnje tradicije, porodičnog nasleđa i vizije koju u restoran unosi njegov mladi vlasnik  Nikola Ristović. Njegovo bogato iskustvo stečeno u ugostiteljstvu u Americi, planovi za budućnost i želja da unapredi Panta Rei čine ga pravom osobom koja će ovaj restoran voditi u narednim decenijama. Nikola nije samo nasledio restoran od svojih roditelja (osnivača), već je u njega uneo godine iskustva radeći u vrhunskim restoranima u Njujorku.

„Naslediti porodični biznis nije teret za mene, već prilika”, objašnjava Nikola. „Rad u Americi mi je dao ogromno iskustvo, naučio sam šta znači biti posvećen svakom detalju, kako u servisu tako i u vođenju tima. Radeći u Njujorku, shvatio sam da uspeh u ugostiteljstvu ne dolazi samo od dobre hrane, već od odnosa sa ljudima. Sve što sam tamo naučio želim da primenim ovde, u našem restoranu.

Nikola Ristović, Panta Rei

Nikola Ristović, Panta Rei

Nikola je u Americi prošao sve pozicije u ugostiteljstvu. Njegova uloga bila je ključna u održavanju komunikacije između kuhinje i servisa, kao i sa gostima, a ta iskustva su mu pružila neprocenjivo znanje o organizaciji i vođenju restorana. „Morao sam da naučim sve o vinima, pićima, hrani, pa čak i o ljudskoj psihologiji, jer konobar mora da prepozna šta gost želi pre nego što to sâm gost i izgovori”, ističe.

Dok Nikola donosi inovacije u vođenju restorana, menadžerka i domaćica restorana Panta Rei Nataša Mihailović osigurava da se zadrži ono što je srž ovog mesta – toplina i porodična atmosfera. „Srce i duša restorana su familija i ljubav”, kaže Nataša. „Svi gosti koji dolaze kod nas osećaju se kao kod svojih. To je ključna stvar zbog koje nam se ljudi vraćaju godinama.”

Nataša objašnjava da je prvi utisak ključan – gosti ne dolaze samo zbog hrane, već zbog osećaja koji ih prati dok su u restoranu „Svi primećuju pozitivan ’vajb’, jer su kvalitetno jeli, lepo su usluženi, a atmosfera je kao kod kuće. Često mi kažu da se osećaju kao da su na moru, iako su u srcu Beograda.”

Iako Panta Rei poseduje prelep pogled na reku i idiličnu atmosferu, Nataša naglašava da je upravo personalizovana usluga ono što goste vezuje za ovo mesto. „Kada prilazim svakom stolu, ponašam se kao da su to moji prijatelji, iako ih, možda, vidim prvi put. Mnogi gosti mi zahvaljuju zagrljajem, što je dokaz koliko su uživali.”

Nikola se nadovezuje na Natašinu priču o važnosti odnosa sa gostima, dodajući da je u Americi naučio koliko je važno poznavati goste i prilagođavati uslugu njihovim potrebama: „Ljudi vole da se osećaju primećeno. Planiramo da uvedemo novi softver koji će beležiti podatke o našim gostima – kad im je rođendan, šta vole da jedu, koliko često dolaze. To je vrhunski servis koji želim da primenim ovde, jer male stvari čine veliku razliku.”

Andrea Antić, marketinška savetnica restorana Panta Rei, naglašava da je restoran izgradio svoju reputaciju kroz decenije zahvaljujući ličnim preporukama, koje su mnogo jače od bilo koje reklame. „Ljudi dolaze u Panta Rei jer im je neko rekao da je ovo autentično mesto. Taj ’narodni marketing’ je najvažniji. Balkanci vole dobru hranu i piće i, kada im neko kaže da je nešto dobro, odmah žele da to i dožive.”

Andrea objašnjava da, kada poziva prijatelje ili poslovne saradnike u restoran, uvek zna da će ostaviti dobar utisak. „Kad god ovde imam sastanak, ljudi izlaze oduševljeni. I to je ono što mi je najvažnije – da odu sa osećajem da su doživeli nešto posebno.”


Nikola Ristović je u Americi bio zaposlen u ugostiteljskoj kompaniji Union Square Hospitality Group, čiji je vlasnik Danny Meyer, poznati ugostitelj u Njujorku. Za njega je počeo da radi u Union Square Cafe restoranu na Menhetnu, na preporuku svoje majke, koja je, takođe, za njih radila, prvo kao menadžerka restorana, pa je napredovala i do asistentkinje generalnog menadžera u restoranu sa dve Mišlenove zvezdice, a na kraju je bila i generalna menadžerka restorana Gramercy Tavern sa 1 Mišlenovom zvezdom, koji je otvoren iste godine kada i Panta Rei, dakle, 1994. Sličan put prošao je i Nikola, počev od pozicije basboja, do konobara, preko pozicije kapitena za privatne događaje, gde je vodio velike timove konobara i pratećeg osoblja – zapravo, bio je ona osoba koja je držala pod kontrolom komunikaciju i rad velikog tima.


Nataša dodaje da su lojalni gosti ključ uspeha restorana: „Mi smo restoran koji se bazira na povratnicima. Ljudi vole da se vraćaju kod nas jer znaju šta mogu da očekuju – vrhunsku hranu, prijatnu atmosferu i srdačnu uslugu.”

Panta Rei

Panta Rei

Nikola, vođen iskustvima iz Amerike, već ima jasnu viziju o tome kako želi da unapredi Panta Rei. Prvi korak je uvođenje sezonskog menija, što će, kako kaže, omogućiti restoranu da ponudi jela prilagođena godišnjim dobima i lokalnim namirnicama. „Ljudi su navikli na određena jela, ali mislim da je vreme za promene. Sada, posle 30 godina, uvodimo ’jesenji meni’, koji će doneti nešto potpuno novo. Pačija čorba, pačije grudi, pate od pačije džigerice – sve to u kombinaciji sa ukusima slatke tikve. Sa dolaskom zime, ponudićemo divljač i druga jela koja će se savršeno uklopiti sa vrhunskim vinima”, kaže Nikola.

Pored sezonskog menija, planirane su i tematske večeri, koje će omogućiti gostima da uživaju u specijalno pripremljenim jelima, u kombinaciji sa pažljivo biranim pićima.

„Želim da Panta Rei postane mesto gde se stalno nešto novo dešava. Planiramo da pravimo domaće sirupe i likere, kao i da ponudimo jela koja su autentična i ’naša’, kao što su turšija i ajvar”, najavljuje Nikola.

Nikola veruje da je kreativnost ključna za uspeh u ugostiteljstvu i da Beograd nudi ogromne mogućnosti za unapređenje gastronomske scene.

„Beograd je postao veliki grad sa mnogo različitih ukusa, a gosti prate svetske trendove. Mi ćemo im pružiti upravo to – inovativna jela, dobru atmosferu i vrhunsku uslugu”, zaključuje mladi ali ozbiljni vlasnik restorana Panta Rei.

Restoran Panta Rei, saglasni su sagovornici magazina BIZLife, sa svojom dugogodišnjom tradicijom i jasnim planovima za budućnost, nastavlja da bude mesto gde se ljudi osećaju kao kod kuće, dok istovremeno uvodi nove standarde u beogradsko ugostiteljstvo.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Panta Rei/Marko Obradović Edge

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE