
„Rage-bait“ je reč godine i opisuje sve ono što mrzimo na internetu
Oxford University Press proglasio je „rage bait“ za reč godine, obuhvatajući duh vremena 2025. godine.
Ovaj izraz odnosi se na onlajn sadržaj koji je namerno kreiran da izazove bes ili ogorčenje, tako što frustrira, provocira ili vređa, a sve radi privlačenja saobraćaja na određeni nalog, navodi Oxford u saopštenju.
„Osoba koja ga pravi, uživa u milionima komentara, šerova, pa čak i lajkova“, objasnila je leksikografkinja Sjuzi Dent za BBC. To je posledica algoritama društvenih mreža, „jer, iako volimo slatke mačke, moramo priznati da najviše reagujemo na negativan i provokativan sadržaj.“

Unsplash/Canva
„Rage bait“ je pobedio druge dva finaliste, „aura farming“ i „biohack“, nakon javnog glasanja o užem izboru koji su sastavili leksikografi Oxford University Pressa. „Aura farming“ označava izgradnju javnog imidža tako što se neko predstavlja na način koji suptilno stvara utisak samopouzdanja, kul efekta ili mistike. „Biohack“ je definisan kao „nastojanje da se poboljša ili optimizuje nečija fizička ili mentalna izdržljivost, zdravlje ili dugovečnost.“
Reč godine biraju leksikografi Oxford University Pressa, koji analiziraju nove i nastajuće izraze, kao i promene u upotrebi jezika, kako bi identifikovali reči od „kulturnog značaja“.
Oxford University Press, izdavač Oxfordskog rečnika engleskog jezika, bira reč godine od 2004. Prethodni pobednici uključuju „podcast“ (2005), „emoji“ (2015) i „goblin mode“ (2022) — izraz koji je opisivao ljude koji su se opirali povratku „normalnom“ životu nakon pandemije COVID-19.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/Abc News
Foto: Unsplash/charlesdeluvio






