Oskar, nagrada, Netflix

Poznati reditelj misli da Netflix-ov film nikada neće osvojiti Oskara

Uprkos deset nominacija za Oskara od 2019. godine, slavlje sa zlatnim statuama i dalje izmiče Netflixu.

Nije da platforma sa više od 300 miliona pretplatnika nije pokušavala. Nekoliko puta je bila veoma blizu, posebno sa filmovima Roma i The Power of the Dog, a jedna osvojenа nagrada bi, makar u Netflixovoj viziji, bila potvrda njihove poslovne strategije i načina na koji su promenili bioskopsko iskustvo.

Ali, ako je verovati Džejmsu Kameronu, taj nedostatak Oskara treba i da se nastavi. U intervjuu za podkast The Town with Matthew Belloni, režiser je upitan o Netflixovoj trenutnoj nameri da kupi Warner Bros, i nije štedeo reči. „Mislim da je Paramount najbolji izbor“, rekao je Kameron. „Netflix bi bio katastrofa. Izvini, Ted (misli na Teda Sarandosa, izvršnog direktora Netflixa), ali stvarno. Sarandos je javno izjavio da su bioskopski filmovi mrtvi. ‘Bioskopsko iskustvo je mrtvo.“

Film koji je kandidat za Oskara stiže na Netflix, kritičari saglasni da je jedan od najboljih za 2025. godinu

Belloni mu je zatim rekao da Sarandos sada „obećava bioskopsku distribuciju ako kupi Warner Bros.“, a Kameron je uzvratio: „To je mamac za naivne. ‘Pustićemo film nedelju ili deset dana, samo da ispunimo uslov za Oskare.’ Po meni je to trulo do srži. Film treba da bude snimljen kao film za bioskop. Oskari za mene ne znače ništa ako ne znače bioskop. Mislim da su izvitopereni i da je to užasno.

Na pitanje da li Netflix filmovi uopšte treba da budu kvalifikovani za Oskara, Kameron kaže da ne – osim ako Netflix ne promeni strategiju distribucije. „Mogli bi da učestvuju ako puste film u stvarnoj distribuciji, u 2.000 bioskopa tokom mesec dana“, rekao je.

Teško je ne složiti se sa Kameronom, posebno jer su bioskopi širom sveta poslednjih godina na udaru streaming platformi, predvođenih Netflixom — naročito nakon pandemije. Netflix zaista finansira projekte koje drugi studiji odbijaju i daje režiserima veliku kreativnu slobodu. Ali potencijalni oskarovski kandidati dobijaju najkraće moguće prikazivanje u bioskopima, taman koliko je potrebno da ispune uslov za takmičenje, pre nego što nestanu i završe direktno u grotlu streaming ponude.

Svako ko je gledao Frankenštajna Giljerma del Tora zna da ni najbolji kućni bioskop ne može da zameni veliko platno, a da ne govorimo o kolektivnom iskustvu gledanja filma.

Ove godine Netflix najviše polaže nade u Frankenstein, Train Dreams i verovatno film Jay Kelly sa Džordžom Klunijem. Ali i ovi filmovi su imali samo ograničenu bioskopsku distribuciju, pre nego što su brzo prešli na platformu, a Netflix i dalje očekuje da se tretiraju isto kao filmovi koji su mesecima u bioskopima i koji nemaju njegove milionske budžete za agresivne kampanje.

Od 2019. godine, sledeći Netflix filmovi bili su nominovani za Oskara za najbolji film: Roma (2019), The Irishman (2020), Marriage Story (2020), Mank (2021), The Trial of the Chicago 7 (2021), Don’t Look Up (2022), The Power of the Dog (2022), All Quiet on the Western Front (2023), Maestro (2024) i Emilia Pérez (2025).

Nijedan nije pobedio, mada su Alfonso Kuarón i Džejn Kempion osvojili Oskara za režiju za Romu i The Power of the Dog.

Kameronovi filmovi, s druge strane, osvojili su više Oskara — Titanic je uzeo tri (najbolji film, režija i montaža), a Avatar takođe tri (scenografija, kamera i vizuelni efekti). Treći deo Avatara, Avatar: Fire and Ash, ima svetsku premijeru 1. decembra u Dolby Theatreu u Holivudu, a u evropske bioskope stiže 17. decembra.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/MSN

Foto: Unsplash/Mirko Fabian

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE