Poznati neće plaćati plave kvačice na Tviteru, a obični korisnici?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tviter (Unsplash)

    Poznati neće plaćati plave kvačice na Tviteru, a obični korisnici?

    “Besplatna vožnja je završena”. To je bila poruka novog vlasnika Tviter-a Ilona Maska o „plavim kvačicama“, korisnicima čiji identitet je mreža verifikovala (obično zato što su poznate ličnosti, novinari ili korisnici visokog profila u nekoj drugoj oblasti).

    Vlasnici plavih kvačica nikada nisu morali da plaćaju verifikaciju, a one su stvorene kao način da se ograniči rizik od lažnog predstavljanja.

    Prema više navoda, Mask je došao na Tviter planirajući da od ovih korisnika zahteva da plaćaju mesečnu naknadu (do 20 dolara mesečno) da bi zadržali ovu ikonicu pored svog imena. Čini se da je Maskova teorija da su kvačice toliko vredan statusni simbol za one koji ih imaju da bi rado platili stotine dolara godišnje da ih zadrže. Ali kada pogledate matematiku, ima mnogo više smisla da Tvitter naplaćuje povremenim ili novim korisnicima dok podstiče postojeće da ostanu na sajtu, bez obzira da li imaju plavi ček ili ne.

    Tviter (Unsplash)

    Tviter (Unsplash)

    Nije iznenađujuće što Mask traži načine da generiše više novca za Tviter. Da bi kupio kompaniju, pozajmio je 13 milijardi dolara sa visokim kamatama, što znači da kompanija sada ima otprilike milijardu dolara godišnje otplate kamata (u odnosu na samo 51 milion dolara u 2021.).

    Mask se takođe nada da će uštedeti nešto novca smanjenjem platnog spiska Tvitera (neki sugerišu da bi želeo da se otarasi 50 odsto zaposlenih u kompaniji). Ali on takođe treba da poveća prihod kompanije.

    Njegovi planovi da vrši mnogo manje moderiranja sadržaja na sajtu (što će verovatno značiti više govora mržnje, trolovanja i dezinformacija) već izaziva nelagodu kod velikih korporativnih oglašivača, potrebna mu je unosna alternativa oglašavanju, koje trenutno čini oko 85 odsto prihoda Tvitera.

    Ako plaćate Netflix, zašto ne biste i Tviter?

    Dakle, lako je razumeti zašto je naplata ljudima da koriste Tviter tako privlačna ideja. Potrošači plaćaju za Netflix i Disney i HBO jer sve te usluge pružaju zabavan sadržaj — zašto ne bi uradili isto za Tviter?

    Međutim, postoji velika razlika između Netflix-a i Tviter-a: Tviterov sadržaj u potpunosti kreiraju korisnici koji to rade besplatno. Povrh toga, sadržaj koji generiše većinu saobraćaja i ekonomske vrednosti Tvitera dolazi iz relativno malog procenta njegove ukupne korisničke baze.

    Ilon Mask, Tviter

    Ilon Mask, Tviter Ilon Mask, Tviter (Beta/AP/Pixabay)

    Prema internim Tviter dokumentima objavljenim prošle nedelje, „teški tviteraši“ čine manje od 10 odsto svih mesečnih korisnika, ali čine 90 odsto svih tvitova i polovinu globalnog prihoda kompanije. Nemaju svi ovi takozvani napredni korisnici plave kvačice, ali mnogi od njih imaju, a bez njih kompanija ne može da opstane.

    S obzirom na to, naterati Tviterove glavne kreatore sadržaja da plate za privilegiju kreiranja sadržaja za sajt nema ekonomskog smisla. Čini se da je Maskova implicitna pretpostavka da ovi korisnici izvlače dovoljnu vrednost od ove društvene mreže (u smislu izgradnje svog brenda i promocije svog rada) — i da im je dovoljno stalo da imaju verifikovane naloge — da bi bili spremni da potroše 20 dolara mesečno za to.

    Međutim, same plave kvačice izgledaju daleko manje uverljivo da nalog toliko vredi.

    “Računi se moraju platiti”

    Tvitujući o izgledima da plaća 20 dolara mesečno da zadrži svoju kvačicu, autor Stiven King, koji ima 6,9 miliona pratilaca na platformi, otvoreno je rekao : „Jb*i ga, trebalo bi da mi plate. Ako ovo bude uspostavljeno, nestao sam kao Enron.”

    Mask je žalosno odgovorio na Kingov tvit, rekavši: „Moramo nekako da platimo račune! Tviter se ne može u potpunosti osloniti na oglašivače. Šta kažete na 8 dolara?” Ali Kingov odgovor je sumirao problem sa kojim se Mask suočava: „Nije u pitanju novac, to je princip stvari”.

    Ako Mask zaista misli da je Tviter-u potreban prihod od pretplate, onda su korisnici visokog profila upravo pogrešna grupa od koje bi pokušao da ga dobije. Nema ih dovoljno da bi napravili razliku u odnosu na krajnji rezultat Tvitera (samo 0,1% aktivnih korisnika Tvitera ima plavi ček), a Tvitteru su potrebni više nego njima Tviter.

    Umesto toga, ako Mask želi da pokuša da unese više dolara za pretplatu, trebalo bi da se osvrne na daleko veću grupu aktivnih korisnika koji posećuju sajt.

    Novo rešenje

    Čini se da se Mask sada kreće u ovom pravcu. Nakon njegove razmene sa Kingom (i možda kao rezultat toga), on je predstavio čitav novi predlog za pretplatu u nizu tvitova, rekavši da će za 8 dolara mesečno Tviter ponuditi verifikaciju svakome ko to želi, zajedno sa prioritetom u odgovorima, pominjanja i pretrazi i nekoliko drugih pogodnosti.

    U stvari, ovo bi Tviter pretvorilo u uslugu koja se plaća za igru, gde bi ljudi koji su spremni da daju 8 dolara mesečno imali fundamentalno drugačije iskustvo od onih koji to ne čine. Kao što je Mask tvitovao: “Za sve koji se žale, nastavite da se žalite, ali to će koštati 8 dolara”. Teško je znati koliko bi ova ideja bila popularna kod običnih korisnika Tvitera (i nejasno je da li je Mask uradio bilo kakvo istraživanje potrošača pre nego što ju je objavio).

    Kada je postao savetnik na Tviteru, Džejson Kalakanis je anketirao svoje pratioce, pitajući ih koliko bi bili spremni da plate za plavi ček, više od 80% njih je reklo da neće platiti ništa, a samo 10% je reklo da bi platili čak 5 dolara mesečno. Čak i tako, kada bi 10% aktivnih korisnika u SAD bilo spremno da plati 8 dolara mesečno za plavi ček, to bi bilo blizu 400 miliona dolara novog godišnjeg prihoda.

    A sign outside the Twitter headquarters in San Francisco (AP Photo/Jed Jacobsohn)

    Međutim, bilo bi besmisleno raditi ovo dok se primenjuje šema koja otuđuje napredne korisnike i traži od njih da plate za nešto što trenutno dobijaju besplatno. (Takođe je čudno tražiti od poznatih ljudi da plate za privilegiju da nemaju lažne naloge).

    Mask je saglasan sa idejom, o čemu je i tvitovao, da bi Tviter trebalo da „nagradi kreatore sadržaja“. Dugoročno, to bi moglo značiti plaćanje istaknutim korisnicima ili im davati udela u prihodu od oglasa (što čine Instagram, YouTube i TikTok). Kratkoročno gledano, to bi u najmanju ruku trebalo da znači besplatnu verifikaciju korisnika koji ispunjavaju jedan od niza uslova (broj pratilaca, milioni prikaza mesečno, itd.).

    Svaka poslovna strategija za Tviter treba da odražava osnovnu realnost njegovog poslovanja, a to je da su veliki tviteraši glavni pokretači saobraćaja, a aktivni povremeni korisnici najveći potencijalni izvor prihoda od pretplate. Korisnici Tvitera su duboko nejednaki u pogledu ekonomske vrednosti koju stvaraju za sajt. Nema očiglednog razloga zašto Tviter treba da ih tretira isto, tvrdi FastCompany.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP/Twitter

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE