
Povezivanje na LinkedIn-u: Normalan korak ka profesionalnim ciljevima
Kroz seriju kolumni koje će za vas na BIZLife portalu pisati Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi.
Piše: Dejan Pataki
LinkedIn je, ako ga pravilno i dosledno koristite nezaobilazan alat za profesionalce širom sveta. Bez obzira da li ste u potrazi za novim poslovnim prilikama, želite da unapredite svoju mrežu kontakata, radite na ličnom brendigu ili jednostavno ostanete informisani o dešavanjima u vašoj industriji, povezivanje na ovoj platformi igra ključnu ulogu.
Ipak, i dalje postoje dileme i nesigurnosti u vezi sa time kako se povezivati, kada slati poruke, i kakav pristup je adekvatan. Hajde da razjasnimo ove nedoumice i učinimo povezivanje na LinkedIn-u prirodnim, normalinim čak poželjnim i važnim delom vašeg profesionalnog razvoja.

Foto: Nebojša Babić
Zašto je povezivanje važno?
Povezivanje na LinkedIn-u nije samo pitanje brojki, tačnije – to je najmanje. Kvalitet vaše mreže i konekcija može značajno uticati na vaše prilike, profesionalni put.
Da bi ste ispunili bilo koji cilj kroz angažovanje na platfromi – neko od konekcija ili onih koji to mogu postati, mora biti uključen. Poziv za sastanak, zahtev za slanje ponude, odlazak na vaš sajt, subscribe na NL… za sve je potreban “neko”.
Ljudi na linkedinu dele svoja saznanja ali i dileme, nekada bukvalno pitanje: “Potrebno mi je ovo i ovo – da li znate ko mi može pomoći?” Prilika da naučite, date svoj komentar, budete preporučeni ili nekog preporučite
Slanje zahteva za konekcijom je normalno, poželjno, potrebno.
Svako na Linkedinu, ili bar 99% prisutnih očekuju pozive za konekcijom, to je normalna – poželjna pojava. I nemojte se libiti da šaljete zahteve za konekcijom koliko god i kome god mislite da trebate da šaljete. Ograničenje je 50 mesečno i taj broj se “”dopunjava” kako neko prihvati zahtev.
Postoji ipak jedan savet: nemojte da šaljete zahteve za konekcijom u velikom broju trećem prstenu konekcija. Šta to znači?
Prvi prsten konekcija su vaši kontakti, drugi prsten su osobe sa kojima imate zajedničke kontakte a treći prsten su oni sa kojima nemate zajedničke kontakte. Ako se malo zamislite – poslati 20 konekcija osobama sa kojima nemate niti jednu zajedničku konekciju – jeste signal da nešto ne radite kako treba.
Delim jedno iskustvo, tačnije konkretna situacija se ponovila nekoliko puta: iz nekog razloga dođem do profila osobe koja mi je zanimljiva i razmišljam da pošaljem zahtev za konekcijom. polgedam profil: nije posebno sređen, osoba nikada nije postavla svoj sadržaj, poslednju interakciju je imala pre nekoliko meseci. Bez obzira na sve – pošaljem zahtev za onekcijom i dobijem pozitivn odgvoor u intervalu od nekoliko sekundi. Ponovilo se više puta. Zato je meni ova platforma magična.
Da li treba slati poruku uz zahtev za konekciju?
Jedno od najčešćih pitanja na LinkedIn-u jeste: da li treba poslati personalizovanu poruku kada šaljete zahtev za povezivanje? Odgovor zavisi od konteksta i iskreno od inspiracije, dobre volje.
Slanjem poruke povezivanje je snažnije, konkretnije, pri tome algoritam će dodatno usmeriti sadržaj prema osobama sa kojima komuniciramo u porukama. Sugestija i to ona koju naglašavam: nemojte da poruke budu generičke. Previše je AI, previše je generičkih poruka. Sve je bolje od toga.
Šta posle povezivanja?
Povezivanje je samo prvi korak. Da bi vaša mreža imala stvarnu vrednost, potrebno je raditi na njenom održavanju i savedeni savete se odnose na sve konekcije (a algoritam će sadržaj i interakcije vaših novih konekcija svakako favorizovati u vašem fidu).
- Interakcije: Lajkujte, komentarišite (smisleno i davajući vrednost komunikaciji) i delite sadržaj svojih konekcija kako biste ostali vidljivi.
- Budite od pomoći: Ako vidite priliku da nekome iz svoje mreže pomognete, učinite to. To gradi poverenje i jača vašu reputaciju.
- Ne forsirajte: Prirodna, spontana komunikacija ima mnogo veći efekat od učestalog slanja poruka bez jasnog cilja.
Zaključak
Povezivanje na LinkedIn-u nije nauka, već prirodan proces i korak ka izgradnji profesionalne mreže i ličnog brenda. Bilo da šaljete poruke uz zahtev za konekciju ili ne, ključno je da vaš pristup bude autentičan i profesionalan. Zapamtite, LinkedIn nije samo alat za umrežavanje – on je prostor za razmenu ideja, podršku i rast. Koristite ga mudro i sa pravom namerom.
PS: autor ovih redova je sebi zadao zadatak da svaki dan u 2025, godini ima najmanje 10 novih konekcija. Nisam se potpuno pridržavao, zahteve sam slao i oni su stizali i za nepunih 13 dana broj konekcija se povećao za oko 170. Među tim kontaktima je možda neko ko će zatražiti uslugu, saradnju, možda će me preporučiti nekog, možda se baš tu krije neko ko će meni pomoći u nekom sledećem izazovu…
O Autoru!
Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.
Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik