Zara

Potrošači u Srbiji još uvek biraju odeću vođeni praktičnošću i cenom – održivost manje važna

Najnovije istraživanje, koje je sprovela kompanija Lidington Research za švedsku firmu Svensson, pokazuje da svest o održivoj modi postoji, ali da je jaz između deklarativne podrške i stvarnog ponašanja potrošača i dalje značajan.

Iako se u svetu već godinama govori o održivosti u modnoj industriji, potrošači u Srbiji još uvek biraju odeću vođeni praktičnošću i cenom, dok su pitanja etičke proizvodnje i uticaja na životnu sredinu tek u drugom planu.

Najveći broj ispitanica i dalje kupuje odeću u lancima kao što su Zara, H&M, Reserved i Mango. Razlog je jednostavan: povoljan odnos cene i kvaliteta, stalne nove kolekcije i lakoća online kupovine. Ipak, brzi ritam proizvodnje i česte promene ponude donose i frustraciju – potrošači često ne uspevaju da pronađu modele koji im odgovaraju, a dodatni problem predstavlja nekonzistentnost u veličinama. Dok mlađe generacije u tome vide izazov, starije ispitanice ukazuju i na manjak ponude koja je prilagođena njihovim potrebama.

Moda, kupci

Moda, kupci (Unsplash)

Iako manji broj potrošača bira lokalne i manje brendove zbog autentičnosti i kvaliteta, takvi izbori su izuzetak, a ne pravilo. Istraživanje beleži i kritike na račun kompanija optuženih za loše uslove rada u azijskim fabrikama, što utiče na mlađu generaciju koja sve češće razmišlja o etici proizvodnje.

Materijali i navike

Sve ispitanice preferiraju prirodne materijale poput pamuka i lana, prvenstveno zbog udobnosti i trajnosti, a tek sekundarno zbog ekoloških razloga. Informisanost o poreklu materijala uglavnom se javlja tokom online kupovine, dok se u fizičkim prodavnicama odluke donose na osnovu vizuelnog i taktilnog utiska. Zanimljivo je da se pominju i domaći brendovi, poput proizvođača iz Arilja ili Extreme Intimo, prepoznati po kvalitetnom pamuku i dugotrajnoj garderobiSvensson ESG Reportkkk.

Kada je reč o recikliranim materijalima, stavovi su podeljeni – većina ih prihvata ako ne narušavaju udobnost, dok pojedine ispitanice ostaju skeptične prema tkaninama izrađenim od plastike ili sintetičkih vlakana.

Opširnije pročitajte na našem portalu odrzime.rs na OVOM LINKU.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

 

Izvor: BIZLife/M.S.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE