Dejan Pavlović, CEO kompanije Porsche Finance Group Serbia, za BIZLife

Dejan Pavlović, CEO kompanije Porsche Finance Group Serbia, za BIZLife objašnjava prednosti novih usluga ove kompanije: SHARETOO i New Mobility

Finansijska grupa Porsche u Srbiji svojevrstan je regionalni hab. Pored tržišta Srbije, posluje u celom regionu Zapadnog Balkana. Ćerka firma su austrijske Porsche banke i deo Volkswagen grupe.

Svojim klijentima nude usluge finansijskog i operativnog lizinga, menadžmenta voznih parkova, kao i osiguranja vozila. U Srbiji sve ove usluge pružaju kroz tri kompanije: Porsche LeasingPorsche Mobility i Porsche Partner. U svih pet zemalja regiona lideri su u segmentu finansiranja vozila i sinonim za mobilnost.

O svemu tome za BIZLife govori Dejan Pavlović, CEO kompanije Porsche Finance Group Serbia.

  • Nova mobilnost je koncept koji je trenutno u fokusu vašeg poslovanja. Opišite nam misiju, viziju i cilj tog koncepta.

Prateći tendencije razvoja automobilske industrije, potrebe i navike klijenata, a u želji da budemo inovativni, tržištu smo ponudili koncept nove mobilnosti – „New mobility” koncept. Suština koncepta je u zadovoljenju potreba za fleksibilnom mobilnošću.

Da li je potrebno da budete vlasnik vozila kojim svakog dana idete na posao? Kolika je realna iskorišćenost vašeg vozila na mesečnom nivou? Za to vreme, vozilo mora biti registrovano, osigurano i vrlo verovatno da plaćate neku ratu lizinga ili kredita. Da li vam je za praznike ili preko leta potreban veći auto sa većim prtljagom?

Kroz našu novu, SHARETOO uslugu klijenti sada imaju mogućnost da voze najnovije modele iz Volkswagen grupe i da na efikasan način planiraju svoju kratkoročnu mobilnost, od jednog dana do 12 meseci.

  • Šta je potrebno klijenti da urade i ispune da bi mogli da koriste SHARETOO vozila?

U zavisnosti od toga da li usluge koristite kao pravno ili fizičko lice, dostupne su vam različite opcije. U okviru SHARETOO rent-a, vozilo možete iznajmiti na period od jednog dana do mesec dana. Kao što se pretplaćujete na gledanje nekih kanala, korišćenje nekih sadržaja, isto tako se možete pretplatiti na korišćenje vozila na period od 3, 6 ili 12 meseci u okviru SHARETOO subscription usluge. Nakon isteka perioda pretplate, istu možete produžiti, zameniti vozilo nekim drugim vozilom koje vam više odgovara ili jednostavno vratiti vozilo koje ste koristili. Duži period pretplate podrazumeva niže mesečne troškove.

SHARETOO koncept smo, rekao bih, „stidljivo“ predstavili još na prethodnom sajmu automobila. U međuvremenu smo uvećali našu flotu, unapredili procese i svaki dan sa svakim novim klijentom učimo. Radimo aktivno i na razvoju platforme koja će klijentima omogućiti jedinstveno onlajn iskustvo od trenutka odabira vozila, preko potpisivanja dokumenata i identifikacije do plaćanja usluge. Na ovaj način ćemo zaokružiti proces i koncept nove i fleksibilne mobilnosti još više približiti novoj generaciji naših klijenata.

  • Ako biste se osvrnuli i uporedili nekadašnje potrebe klijenata s njihovim današnjim zahtevima, do kog zaključka dolazite? Koliko su se promenila očekivanja potrošača?

Potrebe, a samim tim i zahtevi klijenata, vremenom se menjaju, što je normalan proces koji prati globalne tendencije, procese razvoja automobilske industrije i procese digitalizacije. Stvari se menjaju neverovatnom brzinom. Naš region, kao i u mnogim drugim stvarima, zaostaje za zemljama Zapadne Evrope, razvijenim zemljama i tržištima sveta. Potrebno je da reagujemo, da budemo proaktivni da bismo spremno dočekali zahteve budućih generacija i naših budućih klijenata.

Danas, u eri digitalne revolucije, klijenti su izuzetno obavešteni, pripremljeni i tačno znaju šta žele i žele to odmah.

Nove generacije žele da zadovolje svoje potrebe za mobilnošću u najkraćem mogućem roku, najbezbednije, uz adekvatnu naknadu. Još ako je usluga u skladu sa principima održivosti i zaštite životne sredine – vi ste pobednik.

  • Ako uzmemo sociološke, pa i zakonske okvire, recimo, skandinavskih zemalja, predviđa se da će kroz koju godinu na njihovim putevima biti i više od 80 odsto električnih automobila. Na koji konkretan način će vaša kompanija ispratiti tendencije i trendove?

Automobilska industrija prolazi kroz rapidnu transformaciju, upravo vođena sociološkim trendovima, trendovima zaštite životne sredine, ali i pod uticajem novih tehnologija.

Da, tačno je da skandinavske zemlje prednjače u tome. Poznata vam je i odluka EU o zabrani prodaje vozila sa SUS motorima od 2035. godine.

Suština tih promena ogleda se u sve većoj proizvodnji i prodaji električnih vozila, povezanosti tj. umreženosti tih vozila međusobno, ali i u okviru odredbenih ekosistema, kao i u njihovoj autonomnosti. Bitna promena dešava se i u lancima snabdevanja tržišta vozilima. Sistem kakav poznajemo danas, sa velikim brojem posrednika i kontakt osoba, doživeće velike promene i transformacije. U takvoj situaciji do izražaja će doći nove opcije korišćenja, iznajmljivanja i pretplate na vozila, sa fleksibilnim periodima korišćenja, laganom zamenom vozila, i dostupna cenovno osetljivim grupama klijenata.

Ako pričamo globalno, Volkswagen grupa je definisala strategiju „NEW AUTO” pripremajući sebe za jasnu transformaciju od tradicionalnog proizvođača automobila u softversku kompaniju. Prateći sve gorenavedene tendencije razvoja auto-industrije, Volkswagen je definisao četiri ključne oblasti, tj. četiri tehnološke platforme budućeg razvoja, a to su: mechatronics (razvoj jedinstvene platforme za sve e-modele), software, battery & charging i mobility solutions. U okviru ove poslednje tačke, Volkswagen grupa želi da za sve svoje brendove klijentima ponudi jedinstvenu platformu sa uslugama mobilnosti, kao sto su sharingsubscriptionrental itd. Mi, lokalno, pokušavamo da se na vreme pripremimo i da kroz SHARETOO proizvode ispratimo trendove.

  • Tema našeg novog izdanja je event industrija i njen povratak u život nakon kovida. Prošlog meseca je održan Sajam automobila u Beogradu. Koliko su dešavanja sajamskog tipa značajna za prodavce i kupce automobila?

Lepo je vratiti se nekim starim navikama nakon pandemije. Ako nas je nečemu naučila pandemija, onda je to činjenica da smo se svi brzo prilagodili i našli način da vozila predstavimo, prodamo ili finansiramo i u potpuno digitalnom okruženju.

Sajam automobila i dešavanja tog tipa – hteli mi to ili ne hteli – definitivno, gube na značaju kako za prodavce tako i za kupce. Mi smo navikli da su sajmovi automobila događaji kada u periodu od nekoliko nedelja (pre, za vreme i posle sajma) možete dobiti visoke popuste, odlične ponude finansiranja i kupiti novi auto. Sa svim tendencijama u automobilskoj industriji, koncept i smisao sajma će se promeniti.

  • Kakvi su vam planovi do kraja godine?

Palnovi do kraja godine su da svi naši zaposleni nastave da uživaju u poslu koji rade. Ako pored toga uspemo da ostanemo lider na tržištu u oblasti finansiranja vozila i fleet managementa, povećamo broj zadovoljnih klijenata koji nam se vraćaju, zadovoljimo njihove različite potrebe za mobilnošću, zajedno sa njima naučimo dosta toga i unapredimo naše nove proizvode – naši planovi će biti ostvareni u potpunosti. 

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: BIZLife Magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE