
Politizacija brenda kao problem: Kako će Adidas da prebrodi PR krizu zbog Bele Hadid?
Kampanja Adidasa za model patika SL72, u kojoj je učestvovala manekenka Bela Hadid, naišla je na brojne osude zbog njenog povezivanja sa tragedijom na Olimpijskim igrama u Minhenu 1972. kada je palestinska grupa ,,Black September“ ubila 11 članova izraelskog olimpijskog tima. Brend se izvinio manekenki i drugim njegovim partnerima nakon što je povukao kampanju. Uprkos tome upao je u PR krizu koja traje već neko vreme.
Nemački gigant sportske odeće objavio je saopštenje na Instagramu u kojem je rekao da mu je žao zbog „uznemiravanja zajednica širom sveta“. Adidas je takođe naveo da je napravio „nenamernu grešku“ u kampanji.
„Nastavlja se povezivanje sa užasnom tragedijom koja se dogodila na Olimpijskim igrama u Minhenu zbog naše nedavne kampanje SL72. To nam nije bila namera. Takođe se izvinjavamo našim partnerima, Beli Hadid, ASAP-u Nast-u, Jules Koundé i drugima, zbog bilo kakvog negativnog uticaja na njih i revidiramo kampanju“, napisao je Adidas.

Adidas (Pixabay)
Provera pre kampanje
Međutim, sve to nije bilo dovoljno. Budući da živimo u vreme povećane senzitivnosti potrošača, bilo je potrebno da kompanija sve dobro proveri pre započinjanja bilo kakve kampanje, smatra direktorka Represent Academy Jelena Mikić.
Belin otac je Palestinac, a menekenka je bila glasni kritičar izraelske okupacije palestinskih teritorija. Ona je navodno bila među onima koji su 2021. tokom marša skandirali „od reke do mora, Palestina će biti slobodna“, a fotografisana je u Kanu u maju kako nosi crveno-belu haljinu od kefija, šal koji je postao simbol solidarnosti sa Palestinom.
Bella Hadid , your humanity lost a brand but you gained double the love and support. It’s time to give Adidas the starbucks treatment #BoycottAdidas 🇵🇸 pic.twitter.com/ZYl6xNHiHg
— Neelam (@neelam_Ali_) July 20, 2024
,,Bela Hadid se vrlo otvoreno stavlja na palestinsku stranu, što je da se razumemo njeno pravo, ali ljudi iz kompanije su to svakako mogli da provere jer to nije nešto što ona krije. Sa druge strane, pričamo o modelu patika koji nema baš nikakve veze sa tragičnom Olimpijadom iz Minhena, sem što se model originalno pojavio te godine“, objašnjava Mikić za BIZLife.
Kako ona ističe, ne dopada joj se što marketinške kampanje postaju političke kampanje, ali činjenica je da živimo u vremenu povećane senzitivnosti potrošača kada se zaista sve mora dobro proveriti.
Adidas je napravio dve greške
Jelena Mikić kaže da je tim Adidasa imao dve greške u kampanji za model patika SL72.
Prva je izbor Bele za modela u nesrećnom trenutku, a druga je povlačenje Bele iz kampanje, što je još više razgnevilo potrošače.
Prema Jeleninim rečima, postoji neki trend svrstavanja na stranu, a to brendovi, koji su ,,za svakoga“, ne bi smeli da rade. Zato je postavila pitanje: ,,Kome je Adidas izašao u susret angažovanjem Bele, a kome njenim povlačenjem iz kampanje?“
,,Bela je model S72 nosila i ranije i nije bilo nekih negativnih konotacija. Mogu da pretpostavim zašto ju je Adidas odabrao. Više bih volela da sam videla jasno objašnjenje zašto je Bela angažovana, a sigurno nije zbog svojih političkih aspiracija, već zbog popularnosti. Ovako je samo nastao haos“, navela je ona.
Bella Hadid Stands With Palestine 🇵🇸 for Humanity ❣️ #Palestine #Israel
Tel Aviv #BoycottAdidas pic.twitter.com/r1pxcVrLV5— Nabeel Shah (@nabeel_AMU) July 20, 2024
Uticaj na poslovanje
Adidas je imao dobar plan pred početak Olimpijskih igara u Parizu kada je lansirao pet novih boja patika. Uprkos krizi u kojoj se našao zbog povezivanja sa nemilim događajem u Minhenu 1972, Jelena Mikić kaže da će se ,,provući“ jer je Adidas voljeni brend.
Podsećamo, brend je ranije doživeo sličnu krizu i pretrpeo je velike gubitke zbog Kanjea Vesta s kojim je imao neuspešno partnerstvo.
S obzirom na prethodno iskustvo Adidasa i celokupnu situaciju, Jelena smatra da će da Adidas prebrodi krizu.
,,To što su tada uradili je bilo dobro i hrabro. Svaki brend, posebno onaj koji konzumiraju ili čije proizvode nose mlađe generacije, mora da se ogradi od govora mržnje i uvreda na bilo kojoj osnovi. Međutim, postoji ogroman problem politizacije brendova što nesumnjivo dovodi do polarizacije potrošača, o tome bi svi morali da razmišljaju, ne samo Adidas“, zaključuje Jelena Mikić.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski
Foto: Unsplash/PrintscreenAccess Hollywood/Pixabay