Pola srpskog izvoza i maloprodaje u rukama stranaca

U Srbiji je tri odsto kompanija u većinskom vlasništvu stranaca, one stvaraju svaki peti dinar dodatne vrednosti, dok u srpskom izvozu učestvuju sa više od 50 procenata, podaci su Privredne komore Srbije.

Direktor sektora za analitiku i usluge PKS Bojan Stanić objašnjava za Tanjug da su strane kompanije najzastupljenije u bankarskom sektoru Srbije, u auto industriji, kao i da raste njihovo u učešće u sektoru rudarstva.

Na tržištu maloprodaje u Srbiji strane kompanije sa manje od 50 posto prihoda, ipak zauzimaju više od 55 odsto ukupnih površina svih prodavnica u našoj zemlji.

Tržište maloprodaje u Srbiji poslednjih godina beleži rast prihoda, pokazuju podaci, a dominantni su domaći trgovci i male radnje gde postoji prostor za modernizaciju, ali i bolje uslove za rad zaposlenih u manjim trgovinama.

Sekretar udruženja za trgovinu PKS Žarko Malinović ocenjuje da je Merkator važna platforma za plasiranje domaćih proizvoda, ne samo u Srbiji već i u regionu, i navodi da je s 21 hiljadom srpskih proizvoda na policama, ovaj lanac „de fakto“ srpski.

Za srpsku privredu je važno da jača prisustvo svojih proizvoda na policama i domaćih i stranih trgovačkih lanaca, kaže on, jer je, podseća, to uslov za bolju prodaju srpskih proizoda na stranim tržištima.

Pola stranih direktnih investicija na Zapadnom Balkanu stigne u Srbiju, od toga 70 odsto dolazi iz EU, a u poslednje vreme beleži se jači priliv stranih direktnih investicija iz Kine i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Izvor: Novosti, Tanjug

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE