
Od sada možete ulagati u hedž fond posvećen Hermès torbama
Kompanija za luksuzne investicije LUXUS pokreće fond posvećen Hermès Birkin i Kelly torbama, a investitori dobijaju pravo prvenstva prilikom kupovine ovih torbi. Akcije, obveznice i robe su standardna ponuda većine hedž fondova. Ali LUXUS ima sasvim drugačiji pristup, investira u Hermès torbe. Ova kompanija za luksuzne investicije, koju je osnovala bivša izvršna direktorka Blackstone-a Dana Auslander, upravo je lansirala dva fonda posvećena isključivo Birkin i Kelly torbama, tretirajući ih kao investicione klase.
„Oduvek sam želela da pravim finansijske proizvode i alternativne investicije – uglavnom hedž fondove, private equity i privatne kredite,“ kaže Auslander. „Ali uvek sam volela modu i želela da unesem malo zabave u taj ozbiljan svet. Moja teza je jednostavna: investitor i kolekcionar su ista osoba – treba im se obratiti na isti način. Oni žele da ulažu u ono što vole i skupljaju – bilo da je to umetnost, nakit ili Hermès torba. Verujte mi, mnogo ljudi skuplja Hermès.“
Podržan od strane Christie’s aukcijske kuće, LUXUS je pokrenuo prvi fond na svetu posvećen Hermès torbama. Prvi fond je u maju prikupio milion dolara i ostvario neto ROI od 34%, uz prosečno vreme preprodaje od 43 dana. Zbog ogromne potražnje, ubrzo je pokrenut i drugi fond od dva miliona dolara. Ideja je da se Hermès torbe ponašaju kao zlato – stabilno i dugoročno vredno ulaganje, piše Forbes.
„Na sekundarnom tržištu, Hermès Birkin i Kelly torbe pokazuju izuzetnu otpornost i rast vrednosti,“ objašnjava Rejčel Kofski, međunarodna direktorka odeljenja za torbe i aksesoare u Christie’su. „U protekloj deceniji cene su rasle u proseku 5% godišnje. Tokom pandemije, potražnja je eksplodirala, pa su cene naglo skočile – i iako je kasnije došlo do korekcije, i dalje su iznad pre-pandemijskih nivoa.“
Jedan od razloga što su Hermès torbe toliko poželjne jeste njihova nedostupnost. Ne možete jednostavno ući u prodavnicu i kupiti Birkin torbu – morate biti pozvani. Na sekundarnom tržištu, međutim, pravila su drugačija. LUXUS pažljivo bira torbe u koje ulaže – isključivo u savršenom stanju. Njihove kolekcije obuhvataju standardne boje poput crne i bež, ali i egzotične i specijalne edicije koje prodaju Christie’s i Sotheby’s.
U julu je Auslander prisustvovala aukciji originalne torbe Jane Birkin u Parizu, koja je prodata za 10,1 milion dolara.
„Neverovatno je bilo videti da ženski kolekcionarski predmet dobija takvu pažnju. To je najskuplja torba ikada prodata, i druga najskuplja modna stvar posle Dorotinih cipela iz ‘Čarobnjaka iz Oza’“, kaže ona.
Od skice na kesi, do modne istorije: Kako je nastala najmoćnija torba na svetu?
Autentičnost kao ključ tržišta
Jedan od ključnih stubova LUXUS fonda je autentifikacija. Glavni stručnjak za proveru autentičnosti u kompaniji, Graham Wetzbarger, objašnjava da su sa rastom luksuznog tržišta preprodaje porasli i kvalitet falsifikata.
„Falsifikati Hermès torbi su verovatno najkvalitetniji na svetu“, kaže on. „Danas se većina prodaje onlajn, anonimno, i kupci često misle da dobijaju original – a zapravo ne. Razlike su uvek u kvalitetu kože, metalnim detaljima i pozicioniranju brendiranih oznaka.“
Upravo zato LUXUS želi da stabilizuje tržište luksuznih preprodaja. Kompanija razvija Hermès Pricing Index – indeks koji bi pratio kretanje cena i pomogao u formiranju strukture za buduće investicione proizvode.
Ko zapravo ulaže u Hermès fond?
Iako su torbe Birkin i Kelly prvenstveno simbol ženskog luksuza, većinu investitora čine – muškarci.
„Žene su opreznije, ne vole rizik i neuspeh,“ kaže Auslander. „Muškarci samo gledaju na rezultate. Shvataju da torbe imaju viralnost i brz obrt kapitala, pa im portfolio donosi duplo veći povraćaj nego klasične investicije.“
Investitori, međutim, ne poseduju torbe direktno – oni kupuju deo fonda, a kao privilegiju dobijaju mogućnost da prvi otkupe torbe koje fond pribavi, i to po nižoj ceni.
Nova era luksuznih ulaganja
Cilj LUXUS-a je da revolucioniše privatno upravljanje bogatstvom, nudeći ulaganja u luksuzne predmete kao alternativu tradicionalnim fondovima.
„Alternativna imovina je sada izuzetno važna,“ kaže Auslander. „Generacije Z i milenijalci manje teže posedovanju torbe, a više – iskustvu investiranja u nju ili učešću na aukciji. To je novi način da luksuz postane finansijski proizvod.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik






