
Od Knjaževca do Evrope: Logistička strategija Desinga iza distribucije 3.000 tona godišnje
U kompaniji Desing logistika nije samo podrška – ona je strateški stub rasta. Kao proizvođač voćnih i kremastih punjenja za industrijske kupce širom regiona, Desing godišnje distribuira više od 3000 tona proizvoda iz svog pogona u Knjaževcu. Efikasno skladištenje u kontrolisanim temperaturnim režimima, ERP i WMS alati za praćenje zaliha, kao i pažljivo birani logistički partneri, omogućavaju visoke standarde isporuke. Mladen Subotin, IT and Logistics Manager, ističe da se ključ uspeha nalazi u preciznoj organizaciji i tesnoj saradnji sektora nabavke, proizvodnje i prodaje.
- Koja je dugoročna logistička strategija kompanije Desing i kako se ona uklapa u vaše poslovne ciljeve?
Kompanija Desing, kao proizvodno orijentisana kompanija i lider u proizvodnji voćnih i kremastih punjenja za industriju sladoleda, mlečnu industriju, konditorsku industriju, pekarstvo i HoReCa sektor, pridaje veliku važnost logističkim procesima i operacijama, kako na nivou skladištenja proizvoda i sirovina tako i na nivou njihove upotrebe i distribucije. Godišnja proizvodnja 3000 tona gotovog proizvoda iziskuje znatne napore i kvalitetnu organizaciju – kako transporta i skladištenja sirovina neophodnih za izradu proizvoda tako i distribuciju ka industrijskim kupcima. Kompanija Desing je B2B orijentisana kompanija i tokom rasta i razvoja fokusirali smo se na izgradnju sopstvenih skladišnih kapaciteta u proizvodnom pogonu u Knjaževcu, dok distribuciju sirovina i gotovog proizvoda obavljamo u saradnji sa našim logističkim partnerima. Verujem da ćemo istu strategiju zadržati i u narednom periodu, s obzirom na to da se pokazala kao dobar izbor. Poslujemo u skladu sa zahtevnim standardima ISO9001, ISO14001 i BRC GS-Food, a te kriterijume prenosimo i na naše partnere. Na taj način, direktno i indirektno, utičemo na povećanje kvaliteta njihovih usluga.
- Koje digitalne alate, softverska rešenja i analitičke metode koristite za optimizaciju procesa logistike i poboljšanje korisničkog servisa?
Praćenje stanja zaliha sirovina i gotovog proizvoda obavljamo kroz implementiran ERP sistem Microsoft BC. Za magacinsko poslovanje, komisioniranje robe, pripremu za transport i otpremu ka krajnjem kupcu zadužen je prilagođen WMS modul u okviru samog ERP-a. Na ovaj način imamo mogućnost generisanja potrebnih izveštaja, koje koristimo samostalno ili ih integrišemo u BI formu. Moram napomenuti da svi ovi procesi zahtevaju sinhronizaciju rada sektora nabavke, proizvodnje i prodaje. Kako samu distribuciju obavljamo eksterno, nemamo potrebu za korišćenjem specijalizovanih alata za planiranje ruta, organizaciju vozača ili praćenje vozila.
- Na koji način optimizujete troškove i efikasnost u lancu snabdevanja (uključujući transport i skladištenje)?
Nabavka i isporuka robe u hladnom lancu podrazumeva i najzahtevniji i najskuplji vid transporta. Stoga su organizacija i praćenje isporuka presudni kako bi se maksimalno optimizovali ovi troškovi. Procenat popunjenosti vozila je verovatno ključni parametar praćenja u ovom procesu. Ukrupnjavanje porudžbina, analiza naloga za isporuku, prodajnih i nabavnih porudžbina doprinosi optimizaciji ovih troškova. Ponovo, ključna je sinhronizacija rada sektora nabavke, proizvodnje i prodaje. Kompanija Desing je izvozno orijentisana kompanija. Gotovo polovina naše ukupne proizvodnje se isporučuje van granica naše zemlje. Sve ovo zahteva stalnu i kvalitetnu komunikaciju sa našim partnerima sa kojima imamo saradnju u vidu transporta i distribucije robe.
- Koliki je kapacitet vaših skladišnih objekata, te kako funkcioniše sistem upravljanja zalihama i distribucijom?
U našoj radnoj jedinici u Knjaževcu imamo definisane skladišne kapacitete na minusnom režimu, plusnom režimu i kontrolisanim ambijentalnim uslovima. Minusne komore za smeštaj sirovina i gotovog proizvoda imaju kapacitet za smeštaj oko 700 tona robe. Pored toga, u bliskoj budućnosti planiramo i proširenje ovih kapaciteta. Kako je značajan deo naše proizvodnje i prodaje u segmentu voćnih punjenja i preparacija, voćna sirovina ima strateški značaj, te su pravovremena nabavka i skladištenje ključni u našem poslovanju. Van toga, posedujemo i skladišne kapacitete na režimu +4 ºC za oko 150 paletnih mesta, kao i skladišne kapacitete na kontrolisanom ambijentalnom režimu sa 480‒500 paletnih mesta. Dalji rast i razvoj naše kompanije u narednom periodu uslovljavaće i proširenje ovih kapaciteta. Van skladišnih kapaciteta u našem proizvodnom pogonu u Knjaževcu, u Beogradu, kod naših partnera, vršimo skladištenje robe na dodatnih 100‒150 paletnih mesta u kontrolisanom režimu.
- Na koji način merite i obezbeđujete kvalitet isporuka i zadovoljstvo krajnjih korisnika/klijenata?
Poslovanje po navedenim standardima zahteva stalno praćenje kvaliteta isporuka. Prevozničke kompanije sa kojima sarađujemo moraju ispunjavati zahteve koje imamo definisane u internim procedurama i obrascima. Svaku isporuku robe prate radnje i zapisi koji su definisani u ovim dokumentima, počev od higijene i ispravnosti vozila ili termoking uređaja, pa do obezbeđenja robe u transportu, praćenja statusa vozila i sl. Dodatno, obavljamo i periodično ocenjivanje dobavljača, tj. kvaliteta njihovih usluga, i interne provere. Naši kupci su industrijski kupci, koji i sami prate stroge standarde, a merenje kvaliteta isporuke počinje, zapravo, na samom prijemu robe. Kolege iz Sektora prodaje su u stalnoj komunikaciji sa kupcima, redovno dobijaju povratne informacije. Kvalitet naših proizvoda, kvalitetan servis i pravovremena isporuka – garantuju zadovoljstvo naših klijenata.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife