Temu igračke

Objavljeni šokantni podaci: Evropa pretrpana otrovnim igračkama sa Temua

Evropska unija ubrzano radi na zaustavljanju sve većeg broja paketa koji stižu iz Kine putem platformi kao što su Temu i Šeina.

Razmatraju se mere koje uključuju novi porez na prihode e-trgovinskih platformi i administrativnu naknadu za rukovanje po artiklu, što bi učinilo većinu pošiljaka manje konkurentnim. Prema procenama poverenika za trgovinu, Maroša Šefčoviča, samo ove godine u Evropu će stići oko četiri milijarde paketa vrednosti manjih od 150 evra, što je trenutni prag za carine.

Pošto kineske onlajn prodavnice često isporučuju proizvode koji su znatno jeftiniji od tog iznosa, malo je onih koji razmišljaju o plaćanju carine. Broj paketa se od 2022. godine utrostručio. Iako je to korisno za kupce, EU upozorava da zbog toga većina proizvoda nije prošla odgovarajuće provere, što je dovelo do povećanja broja opasnih proizvoda, poput otrovnih igračaka, piše Financial Times.

Evropska komisija utvrdila: Temu krši prava potrošača, ove stvari su sporne

 

Količina opasnih hemikalija višestruko veća od dozvoljene

Toy Industries of Europe sprovela je istraživanje na 100 proizvoda kupljenih na deset onlajn platformi (uključujući Amazon), a rezultati su poražavajući – čak 80 odsto njih ne zadovoljava evropske sigurnosne standarde. Najčešće je količina opasnih hemikalija bila višestruko veća od dozvoljene, a u jednom slučaju je dečja igračka za zube bila napravljena tako loše da se lako mogla slomiti i uzrokovati gušenje.

Ovi rezultati su još više zabrinjavajući s obzirom na to da je šest od deset proučavanih internet trgovina potpisalo obećanje o sigurnosti proizvoda, dobrovoljnu obavezu osiguravanja sigurnosti robe koju prodaju treće strane na njihovim platformama.

Druga negativna posledica rasta popularnosti kineskih trgovaca je što njihovi evropski konkurenti moraju snižavati cene svojih proizvoda, iako im troškovi proizvodnje stalno rastu.

Ukidanje vrednosnog praga od 150 evra ispod kojeg su paketi oslobođeni carine je potez koji je, osim Evropske unije, odlučio i SAD. Međutim, aerodromi se brinu da bi to moglo dodatno opteretiti i onako preopterećene carinike. Na primer, aerodrom Schiphol u Amsterdamu i luka Roterdam zajedno obrađuju 3,5 miliona paketa dnevno – što je 40 paketa u sekundi, prenosi Jutarnji.

Povećanje taksi kao rešenje?

EuroCommerce, koji zastupa trgovce na malo u EU, pozdravio je planiranu akciju, ali je napomenuo da će naknadu za obradu biti teško opravdati prema pravilima WTO-a koja ograničavaju iznos taksi za carinsku obradu na približnu cenu pružene usluge.

„Za sada pozivamo Evropsku komisiju i države članice da pojačaju sprovođenje kontrola na nacionalnom i nivou EU. Novi propisi će zahtevati godine da stupe na snagu“, ističu. Broj opasnih proizvoda prijavljenih od strane država članica povećao se za više od 50 procenata u 2023. godini u odnosu na prethodnu. Kozmetika, igračke i električni uređaji su među proizvodima s najčešćim sigurnosnim rizicima. Zbog toga Unija istražuje Temu kako bi smanjila protok nesigurnih proizvoda.

Potencijalne mere uključuju visoke novčane kazne, pa čak i zabranu rada platforme u određenim zemljama. Pored toga, porez na prihod e-trgovinskih platformi, koji bi se primenjivao i na kompanije iz EU i izvan nje, zahtevao bi odobrenje 27 država članica, a mogao bi naškoditi evropskim firmama u trenutku kada Unija pokušava podstaći digitalizaciju.

Iz Temua i Sheina poručuju da podržavaju promene politika koje idu u korist potrošača i osiguravaju transparentnu konkurenciju. Veruju da ove promene neće naškoditi njihovom poslovanju.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE