influenser instagram

Novi zakon ograničava influensere: Bez znanja ni na mreže

Kina je oduvek bila odlučna u restrikciji korišćenja društvenih mreža, ali od oktobra 2025. godine na snagu stupa novi zakon koji pooštrava mere. U pitanju je zakon koji se bori protiv deljenja dezinformacija na društvenim mrežama. Influenserima nije više dozvoljeno da na svojim nalozima diskutuju o temama poput medicine, prava, ekonomije, obrazovanja ako nisu stručni u pomenutim oblastima.

Influenseri će imati dva meseca da dostave uverenje o znanju iz date oblasti kako bi imali dozvolu da dele informacije. Uz to, biće potrebno da navode izvore i napišu ukoliko koriste AI generisan sadržaj. Zakon je donet od strane kineskog regulatornog tela pod nazivom Cyberspace Administration of China čija je uloga da zaštiti podatke korisnike, njihovu privatnost i prirodu sadržaja koji se objavljuje.

Kineske društvene mreže poput Douyina, Bilibili i Weibo biće u obavezi da verifikuju akreditacije koje im dostave influenseri. Kazna koju će influenseri plaćati za širenje dezinformacija dostiže čak 14 hiljada dolara!

Zabrana reklamiranja medicinskih proizvoda i procedura

Neke od zabrana uključuju i prikriveno reklamiranje proizvoda. Oštrije mere pogađaju reklamiranje medicinskih proizvoda i procedura – na to je stavljena potpuna zabrana. Sadržaj koji promoviše suplemente, procedure, savete u zdravoj ishrani više neće biti dostupan u Kini.

Takođe, Cyberspace Administration of China naložio je platformama da obuče svoje algoritme da prepoznaju seksualizovan sadržaj pod maskom obrazovnog.

Švedska možda zabrani deci društvene mreže

Zaštita građana ili zabrana slobodnog govora?

Kina nije jedina država koja pokušava da stavi sadržaj na društvenim mrežama u pravne okvire. Španija je ove godine donela zakon u kome je neophodno konstituisati definiciju influensera, zabraniti reklamiranje duvanskih proizvoda i alkohola. Influenseri će morati da zahtevaju verifikaciju godina od korisnika kako bi nepristojan sadržaj bio nedostupan maloletnicima.

Sadržaj koji se dotiče glavnih društvenih domena (obrazovanje, vojska, javno zdravlje, nacionalna bezbednost) je pod pažljivijim ideološkim i regulatornim nadzorom u kineskom modelu upravljanja. Šira regulativa „upravljanja ekosistemom internet sadržaja“ naglašava promociju „osnovnih socijalističkih vrednosti“ i kontrolu onlajn informacione sfere.

Mnogi ljudi su pozdravili ovu promenu smatrajući je preko potrebnom, dok je za druge ovo još jedan korak ka ograničavanju slobode govora u Kini. Pooštravanje može smanjiti raznolikost glasova i može nametnuti veću prepreku novim ili nezavisnim stvaraocima. Ove promene mogu odražavati nameru kineske vlade da uspostavi veću kontrolu nad onlajn diskursom, posebno tamo gde se on dotiče profesionalnih ili ideoloških domena.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE