
Nove generacije se plaše da će postati „gluplje“ zbog veštačke inteligencije
Kako AI ulazi u skoro svaki aspekt naših života, od posla i zabave do hrane, pitanje je, da li postoji neko ko nije uzbuđen zbog ove tehnološke revolucije? Odgovor izgleda da jeste, a strah od dominacije VI raste, posebno među mlađim generacijama.
Skot Entoni, bivši analitičar kompanije McKinsey, a sada profesor na koledžu Dartmut, rekao je za Fortune da sve više primećuje osećaj straha, ali i uzbuđenja među studentima zbog budućnosti veštačke inteligencije.
„Jedna od stvari koja me stalno iznenađuje je koliko se naši studenti plaše da je koriste“, rekao je Entoni o modelima velikih jezika (LLM). Naglasio je da se ovaj strah ne odnosi samo na uobičajene akademske brige poput varanja, već na dublju zabrinutost zbog gubitka veština kritičkog mišljenja prepuštanjem zadataka mašini. Studenti su, rekao je, „potpuno prestravljeni“.
„Postoji nešto u vezi sa veštačkom inteligencijom što mislim da ljude brine da će, ako se previše oslanjaju na nju, izgubiti svoju čovečnost“, objasnio je Entoni. „Istorija me veoma jasno uči da su usred ovakvih promena stvari veoma haotične.“
Jaz u percepciji generacija
Profesor sa Dartmuta uporedio je anksioznost svojih studenata sa entuzijazmom svojih kolega članova fakulteta, koji su uglavnom željni da isprobaju najnovije alate veštačke inteligencije. Razlog za ovu razliku nije teško razumeti – dok profesori imaju sigurne poslove na elitnim univerzitetima, studenti koji tek ulaze na tržište rada suočavaju se sa daleko neizvesnijom budućnošću usred buma veštačke inteligencije.
Nauka potvrđuje strahove
Zabrinutost studenata da bi prekomerna upotreba veštačke inteligencije mogla da ih učini manje inteligentnim nije neosnovana. Jedna MIT studija je podelila učesnike u tri grupe zadužene za pisanje eseja: jedna je koristila modele velikih jezika, druga je koristila konvencionalne internet pretraživače, a treća je bila „grupa samo za mozak“.
U poređenju sa ostalima, istraživači su otkrili da je grupi koja je koristila metode učenja na visokom nivou (LLM) bilo lakše da piše eseje, iako je to „došlo uz kognitivnu cenu, smanjujući sklonost korisnika da kritički procenjuju rezultate ili ‘mišljenja’ LLM-a“. U suštini, korisnici veštačke inteligencije su bili skloniji da prihvate informacije bez kritičkog razmišljanja.
S druge strane, učesnici u grupi „samo mozak“ prijavili su „veće zadovoljstvo“ svojim esejima i „pokazali su veću povezanost mozga“ od ostalih. Dakle, izgleda da generacija Z ima svako pravo da se plaši.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Index.hr
Foto: Unsplash/Igor Omilaev






