Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Čovek sa parama, bogati

    Evo kako da potrošite novac da biste maksimizirali svoju sreću

    Može li novac da kupi sreću? Nauku decenijama zbunjuje ovo pitanje i još uvek je daleko od potpunog, nekontroverznog odgovora. Ono što je jasno iz ogromnog broja studija jeste da je odnos između prihoda i sreće komplikovan.

    I zdrav razum i istraživanja govore da kada ste u finansijskim poteškoćama, veća zarada dovodi do značajnog povećanja sreće. Beskrajni stres zbog siromaštva, po svemu sudeći, izaziva bedu (i kvari vašu funkcionalnu inteligenciju). Međutim, više novca, npr. 75.000 dolara godišnjeg prihoda, pomaže samo nekim ljudima i njihovoj sreći, prema istraživanju.

    Ali, gde to ostavlja prosečnog preduzetnika koji želi da izvuče što više radosti iz svakog teško zarađenog dolara? Nedavna istraživanja nude jednostavne smernice o tome kako najbolje potrošiti novac koji imate da biste maksimalno poboljšali svoje blagostanje, piše Inc.

    Sreća

    Sreća (Pexels)

    Da li su to iskustva ili stvari?

    Najčešći odgovor na pitanje kako potrošiti svoj novac za najveću sreću je fokusiranje na iskustva, a ne na stvari. Smatra se da smo skloni da se prilično brzo naviknemo na nadogradnju naše imovine – veći televizor, moderniji automobil, što znači da i uzbuđenje brzo nestaje. Međutim, iskustva poput putovanja, časova i aktivnosti sa voljenim osobama ostavljaju nam uspomene u kojima možemo da uživamo do kraja života.

    I ne samo to, iskustvo planiranja donosi radost i pre nego što se nešto dogodi.

    „Period anticipacije, za iskustvenu kupovinu, obično je prijatniji i manje naglašen nestrpljenjem u odnosu na planiranje kupovine stvari. Oni koji čekaju na iskustvo obično su bolje raspoloženi i bolje se ponašaju od onih koji čekaju na materijalno dobro“, rekao je istraživač Amit Kumar na simpozijumu o odnosu između novca i sreće.

    Tone dokaza potvrđuju da fokusiranje na materijalno bogatstvo i imovinu dovodi do toga da se ljudi osećaju praznim i nezadovoljnim. Iskustva su bolja opklada u poređenju sa više stvari. Međutim, nova studija je iznedrila naučne savete o trošenju novca da biste maksimizirali sreću.

    Novac

    Novac (Pixabay)

    Sve se svodi na ciljeve

    Za novu studiju, nedavno objavljenu u British Journal of Social Psichology, istraživači su zamolili 452 učesnika da opišu nedavnu pozamašnu kupovinu, isključujući svakodnevne troškove poput računa. Od njih je takođe zatraženo da ocene koliko je kupovina doprinela njihovom zadovoljstvu i sreći u životu i koliko je usko usklađena sa eksternim ciljevima (onima koji imaju veze sa očekivanjima drugih ljudi) i unutrašnjim ciljevima (onima koje ,,jurimo“ iz sopstvenih razloga) .

    „Istraživači su otkrili da, što je kupovina više odražavala unutrašnje ciljeve ljudi, to su više mislili da poboljšava njihovo blagostanje. Drugim rečima, najveće blagostanje se dešavalo kada su ljudi trošili novac na nešto što im je lično važno“, izvestio je UC Berkeley’s Greater Good Science Center.

    Rast, novac, plata (Freepik)

    Novac (Freepik)

    To ne znači da je faktor materijalnih dobara u odnosu na iskustvo irelevantan. Iskustva su donela više radosti nego stvari. Ali dovođenje sebe korak bliže onome što zaista želite u životu je najvažnije.

    Ovo otkriće ima veoma praktičan zaključak, prema jednom od autora studije, psihologu Olaji Moldes Andres sa Univerziteta u Kardifu.

    „Ona preporučuje da napravimo pauzu da razmislimo o razlogu naše kupovine i kakvu ćemo korist imati od toga. Ako trošimo novac na pokušaj da impresioniramo ljude ili projektujemo određenu sliku, kupovina možda nije vredna toga“, sumira Veliko dobro.

    Dakle, sledeći put kada se nađete u prijatnoj poziciji da potrošite nešto novca, odvojite minut da razmislite o svojim ciljevima. Shvatiti šta želite u životu i kako možete da upotrebite svoj novac da biste se tome približili je način da dobijete najviše sreće za svoj novac.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Pexels, Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE