
Njihovi sladoledi koštaju manje od evra: Kineski lanac „zablistao“ na berzi
Mnogima možda nepoznat, kineski lanac Mixue Ice Cream and Tea koji ima 45.000 trgovina ostvario je odličan debi na hongkonškoj berzi.
Prvog dana trgovanja na lokalnom tržištu kapitala, vrednost deonica ovog lanca sladoleda i bubble tea napitaka porasla je za više od 40 odsto.
Reč je o najvećoj inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) na hongkonškoj berzi ove godine, pri kojoj je kompanija prikupila 444 miliona dolara, piše BBC.
Uprkos ekonomskim poteškoćama u Kini, Mixue raste zahvaljujući pristupačnim cenama – njihovi sladoledi i napici u proseku koštaju samo šest juana (oko 0,75 evra).
Mixue se na tržištu pojavio 1997. godine, a kompaniju je osnovao Zhang Hongchao, tada student ekonomije, kako bi pomogao porodici. Ime Mixue znači „grad medenog snežnog leda“, a lanac trgovina prepoznatljiv je po maskoti Snežnog kralja i po tematskoj muzici.
Danas Mixue broji 45.000 trgovina u Kini i 11 drugih zemalja, uključujući Singapur i Tajland. Poređenja radi, McDonald’s ima oko 43.000, a Starbucks 40.576 lokacija.
Za razliku od Starbucksa, koji samostalno upravlja s većinom svojih trgovina, Mixue se oslanja na franšiznu mrežu za širenje svog poslovanja.
Konkurentske kompanije poput Guminga i Chabaidaoa, koje takođe posluju u sektoru bubble tea napitaka, nisu imale uspešan debi na berzi, dok je Mixue ostvario izvanredan tržišni nastup.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Pixabay, screenshot