Građenje nove kulture

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nevena Stefanović, Izvršna direktorka Ljudskih resursa

    Građenje nove kulture

    „Ono što želimo da ponudimo korisnicima želimo i za zaposlene – da pronađu svoj balans”, za BIZLife govori Nevena Stefanović, izvršna direktorka ljudskih resursa u kompaniji Yettel

    Nevena Stefanović je diplomirani inženjer Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, koja od 2002. godine radi u kompaniji, prvo u sektoru tehnike. „Nakon toga sam se razvijala kroz različite oblasti u sektorima marketinga, strategije i komunikacija, neprekidno učeći i kroz iskustvo, od fantastičnih kolega, i kroz formalnu edukaciju. Završila sam MBA sa specijalizacijom u marketingu i prošla nekoliko odličnih kurseva na London Business School, IMD i INSEAD”, ističe.

    Od 2015. godine vodi ljudske resurse. „Mnoge kolege prolaze slične razvojne puteve, razvijaju se kroz različite uloge i stiču znanja iz oblasti koje, možda, na prvi pogled, nemaju dodirnih tačaka. Marketing i tehnika, na primer. Meni je upravo takav put, koji mi je omogućila kultura u kojoj radim, dala osnovu za dobro razumevanje onoga što je zaposlenima važno i potrebno, iz svih delova organizacije i timova”, opisuje.

    • Koja su vaša trenutna zaduženja u kompaniji?

    Imam sreću da od prvog dana svoje karijere radim u kompaniji u kojoj su mogućnosti za razvoj izuzetno raznovrsne i gde je moguće istražiti nove oblasti, učiti i rasti lično i profesionalno svaki dan. U toku ovih 20 godina prošla sam kroz većinu oblasti našeg poslovanja – od tehnike, preko razvoja usluga, marketinga, strategije, korporativnih komunikacija i ljudskih resursa, u svakom trenutku okružena fenomenalnim ljudima, od kojih neprekidno učim. Od 2016. sam na poziciji izvršne direktorke ljudskih resursa, sa sjajnim timom koji brine o našim zaposlenima. Nama je najvažnije da naši zaposleni i njihove porodice budu zdravi, srećni i ispunjeni, jer verujemo da je nemoguće razdvojiti različite aspekte života. Iz perspektive svakog pojedinca, sve što nam se dešava u životu, na poslu i van posla – deo je jedne, iste priče. U takvom okruženju, kad možemo da ostvarujemo lične snove dok delimo zajednički cilj, poslovni rezultati su posledica naše kulture i načina na koji sarađujemo. Tu smo da podržimo i podstičemo jedni druge.

    U svakom trenutku se trudimo da zajedno kreiramo što bolje uslove za rad, da omogućimo zaposlenima da budu ono što jesu, da zajedno sa njima sagledamo u kom pravcu žele da se razvijaju i da ih u tome podržimo. Naravno, odgovorni smo za sve HR procese i podrška smo menadžerskom timu i liderima. Tu smo i da otvorimo vrata talentima i profesionalcima koji žele da postanu deo našeg tima. Na kraju, ali možda i najbitnije – zajedno sa zaposlenima kreiramo i razvijamo našu korporativnu kulturu.

    • Yettel je novi brend, time i nova kultura. Kako se ona gradi?

    Tako je, u pitanju je potpuno novi brend i novo ime.

    Yettel je moderan brend, kreiran da pomogne korisnicima da lakše pronađu ravnotežu u životu, posebno kada je u pitanju tehnologija i način na koji se ona uklapa u naše živote.

    Ono što želimo da ponudimo korisnicima želimo i za zaposlene – da pronađu svoj balans. Mi smo tu da im u tome pomognemo. Imamo tu sreću da novu kulturu gradimo na jakim i dobrim temeljima. Svi smo ponosni na ono što smo izgradili u proteklih 16 godina. Sada idemo korak dalje – zadržavamo sve ono što se pokazalo kao dobro i nastavljamo da gradimo dalje.

    Kultura se gradi svakog dana, u celoj organizaciji. Svesni smo da je u pitanju dugotrajan i kontinuiran proces. Važno nam je da svi zaposleni budu deo procesa. Organizovali smo brojne radionice na temu nove kulture, koje prolaze svi zaposleni. I to je samo početak. Trenutno razvijamo i projekat – Ideatons, u kojem zaposleni mogu da osmisle i predlože najbolje načine i inicijative da naša organizacija bude dosledna svojoj svrsi i vrednostima – da budemo brzi, odgovorni, jednostavni i od pomoći drugima. Za svaku od ovih vrednosti definisali smo značenje i pravac u kom želimo da ih razvijamo.

    • Šta je važno predstaviti zaposlenima kada je reč o izgradnji novog brenda?

    Mislim da je najvažnije uključiti zaposlene u proces razvoja kulture. Prilikom prelaska na novi brend, pitali smo ih kako se osećaju, pozvali ih da podele svoja mišljenja, postave sva pitanja koja imaju. Odgovaramo na sva pitanja, jer nam je važno da imaju osećaj pripadnosti. Obećanje za sve njih jeste: Možeš da se ne menjaš a da promeniš mnogo. To znači da cenimo jedni druge zbog onoga što jesmo, zbog različitosti koje donosimo i načina na koji radimo.

    Nevena Stefanović, Izvršna direktorka Ljudskih resursa

    Nevena Stefanović, Izvršna direktorka Ljudskih resursa

    • Šta volite u svom poslu i brendu u čije ime delujete?

    Najbolji osećaj u poslu jeste rad sa ljudima i svakodnevno učenje. Sa Yettelom u fokus naših aktivnosti stavljamo balans, što sve čini dodatno inspirativnim. Želimo da naši zaposleni budu zadovoljni, da mogu da se ostvare u životu. Zadržaćemo dobre prakse koje imamo.

    Naši zaposleni imaju 25 dana godišnjeg odmora, očevi imaju dve nedelje plaćenog odsustva pri rođenju deteta, ali imaju i mogućnost da koriste bolovanje za negu deteta umesto mame, imamo slobodan dan za polazak u školu, kao i za Dan dece, rad od kuće, fleksibilno radno vreme, skraćeno radno vreme petkom tokom leta. To su samo neke od dobrih praksi.

    Sa Yettelom idemo dalje. Već smo krenuli sa projektom angažovanja talenata u celoj Srbiji i nudimo mogućnost rada od kuće za nove kolege iz kontakt centra. To je samo jedna od inicijativa. Ljudi u Yettelu cene našu kulturu i vrednosti, stalo im je da budu deo razvoja i rasta.

    • Da li kompanija treba da podrži zaposlenog koji ima neke specifične hobije – recimo, da mu finansira odlazak na triatlon?

    Naravno, to nekada preraste i u kompanijsku aktivnost. Naša je ambicija da neprekidno unapređujemo okruženje u kojem svaki pojedinac može da bude to što jeste.Negujemo različitosti, što znači i da podstičemo naše zaposlene da imaju hobi i da se u svakom danu osećaju prijatno i inspirisano.Kroz nasu internu društvenu mrežu imamo priliku da učimo jedni o drugima, delimo sve što nam je važno iz svih aspekata života i tako se još bolje upoznajemo i podržavamo.

    • U gradskim krugovima postoji priča kako je najbolje biti HR: „Radiš od 8 do 16 i niko ne zna šta, u stvari, radiš.” Opišite nam situacije u kojima ste bili na profesionalnom izazovu i kako ste ga rešili. Kada i kako ste se kvalifikovali za poziciju na kojoj ste?

    Ova rečenica mi je izmamila osmeh. I iznova podsetila na to koliko sam srećna što radim baš u Yettelu. Nisam još srela kolegu u našoj kompaniji koji deli to mišljenje, da HR radi od 8 do 16 i da ne znaju šta radimo. Naprotiv, mnogo pre nego što sam prešla u HR, u našoj kompaniji je sve što ima veze sa ljudima bilo sastavni deo svih strateških i operativnih promišljanja. Mislim da je mene najviše kvalifikovalo iskustvo koje sam stekla. Kao što sam već navela, imala sam, kao i mnoge kolege, priliku da radim na raznim pozicijama u različitim oblastima i da osluškujem sebe, kolege i svoje okruženje. Nemam izazov koji bih izdvojila, jer u okruženju koje smo kreirali i koje stalno razvijamo svaki izazov se rešava bez problema. Radimo zajedno, podstičemo se međusobno i tu smo jedni za druge. Ogromna većina naših sadašnjih direktora i menadžera na svim nivoima razvijala se kroz kompaniju. Zato nismo klasična hijerarhija, već skup ljudi među kojima postoji poverenje građeno godinama.

    • Kako se edukujete, koliko često imate kontakt sa Centralom?

    Često smo u kontaktu, posebno kada radimo regionalne projekte, kao što je promena brenda, uz veoma blisku saradnju sa kolegama iz Praga, Srbije, Mađarske i Bugarske. Učim svaki dan. Najviše volim da učim od ljudi iz naše kompanije i grupe, kroz iskustva na novim inicijativama i dobrim praksama koje delimo. Imamo i lepu praksu da jedni drugima predlažemo zanimljive tekstove i knjige koje se bave novim trendovima ili se daje kritički osvrt na neke koji se već dugo primenjuju. I tada sve povezujemo sa onim što i praktično radimo, diskutujemo o tome šta je bilo uspešno, a šta nije, učimo i idemo dalje.

    • Recite nam nešto privatno o sebi. Šta radite kada ne radite?

    Možda je najbolje to opisati upravo kroz balans. Za mene vreme kad radim i kad ne radim nisu dva odvojena aspekta života. Sve je to jedno iskustvo, jedna priča. Ono što radim na poslu ispunjava me i podstiče na rast van posla; i ono što radim van posla podstiče me i daje ideje o kojima jedva čekam da prodiskutujem sa kolegama na poslu. Neke od najboljih ideja u vaspitanju dobila sam upravo kroz diskusije sa kolegama o novim psihološkim saznanjima. A neke od ideja za posao dobila sam kroz iskustva van posla. Naravno, kao i većini ljudi, nekad se misli, sve misli – namerno ne razdvajam – najbolje slože kad to ne pokušavam, dok vežbam balet, trčim ili plivam.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE