Gorica Mitrović

„Ne možemo svi da spasemo planetu, ali ponašajmo se tako da na njoj još neko poželi da živi“

Održivo ponašanje danas deluje kao još jedan zadatak na našoj predugačkoj „to-do” listi: jedi lokalno, nosi platnenu torbu, recikliraj, idi peške, koristi voz, ne koristi plastiku, koristi aplikaciju za sve to… Pa ti izvoli.

Piše: Gorica Mitrović, Glavna i odgovorna urednica DigitalLife-a

Ali u nekom trenutku čovek shvati da održivost nije još jedna obaveza u nizu, već jedan tiši, pametniji način da kaže: „Mislim na svet koji ostaje posle mene.” Održivost je, zapravo, znak zrelosti. Kao kad shvatiš da nije fora imati 17 pari farmerki, nego dva-tri para koji ti stvarno dobro stoje. Ili da nije poenta u „kupi još”, već u „uradi bolje sa manje”.

Biti održivo odgovoran danas znači imati uticaj – ne kroz parole, već kroz navike. Nije spektakularno. Nije ni instagramično. Ali jeste važno. Ali održivo odgovorno ponašanje ne počinje kad pritisnemo „print on both sides” umesto „print single page”. Počinje kada shvatimo da ne menjamo samo radne navike, menjamo pogled na to kako radimo, zašto radimo, sa kim radimo i kome sve to ostavljamo.

U privatnom životu, to znači da se ujutru setimo da ponesemo svoju šolju za kafu, da ne uzmemo plastični escajg za ručak na poslu, da popravimo pre nego što bacimo. Da kažemo „ne treba mi kesa” i kada nam je ponude s osmehom. I da prestanemo da „nagrađujemo” sebe kupovinom nečega što nam ne treba, samo zato što je bila teška nedelja. Da stavimo baterije na punjenje, a ne da stalno kupujemo nove. To, možda, deluje kao sitnica, ali kada takvih sitnica ima hiljade, onda to više nije sitnica – to je obrazac.

U poslovnom životu, to znači da firme prestanu da koriste reč „održivo” kao marketinški ukras, jer održivost nije PDF koji se šalje pred kraj godine. Održivost je kad stvarno vodiš računa o resursima – i ljudskim i prirodnim. Kad ne brineš samo o profitu sledećeg kvartala, već i o planeti sledeće generacije.

Uticajno odgovorno znači da koristiš svoj uticaj, bilo da si pojedinac, brend, kompanija ili medij, da postavljaš bolji primer. Da menjaš stvari iznutra, a ne samo unutar prezentacije. Da biraš dobavljače koji posluju etično, da investiraš u procese koji manje štete okolini, da ceniš ljude više nego brojeve. Da kažeš „ne” projektima koji „donose pare, ali…” i da osmisliš one koji donose smisao.

Možda ne možemo svi da spasemo planetu, ali možemo da se ponašamo kao da želimo da na njoj još neko poželi da živi. I to je već dovoljno uticajno. I odgovorno. I ljudski.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik/Zoran Rašić / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE