Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vedran Ivanković

    Najbolja digitalna transformacija svih vremena

    Piše: Vedran Ivanković, ekspert za korporativne komunikacije

    Prvo ponuđeno ime za tada novi proizvod bilo je „Fiona”, ali su konsultanti Džefu Bezosu i njegovom timu iz Amazona rekli da to nije ime koje će istaći proizvod i pokazati njegov pun potencijal. Tragajući dalje, parametri koje su zajedno postavili bili su: da je metafora i da je intelektualni izazov.

    Ovde možemo malo da pustimo mašti na volju i da rekonstruišemo događaj.

    Napetost u prostoriji konstantno raste pošto se trajanje sastanka produžilo. Situacija je skoro kao kad Poaro okupi sve potencijalne ubice i treba da otkrije ko je počinio zločin. Grupa ljudi iz Amazona sa konsultantima sedi u konferencijskoj sali i u tenzičnoj atmosferi debatuju o imenu novog proizvoda. Prostorija je izuzetno svetla, kao hirurška sala. Većina okupljenih koji su u njoj sedi, dok njih nekoliko stoji nedaleko od table, po kojoj crtaju algoritme i pišu predloge. Na stolovima je puno flašica vode, kafe, a tu su i nezaobilazni ceđeni sokovi. Bela tabla je išarana – nekoliko precrtanih imena i dva imena zaokružena. U jednom momentu menadžment Amazona je presekao i rekao: „U redu.” Preneseno, to znači zapaliti vatru i to ime ćemo koristiti.

    Da ne odugovlačimo više… Ovo je sve, naravno, fikcija i zamišljanje kako je taj trenutak koji je promenio svet knjige mogao da izgleda. Kakogod, 19. novembra 2007. rođen je Kindl (Kindle) – e-reader.

    Većina ljudi zna priču o tome kako je Džef Bezos promenio tržište knjiga napravivši Amazon. Digitalna knjižara u kojoj u svakom trenutku možemo da kupimo knjigu, platimo karticom i paket nam stigne na kućnu adresu. Zašto je onda baš Kindl najbolja digitalna transformacija koja se dogodila tokom industrijske revolucije 4.0? Evo i objašnjenja…

    Napravili su proizvod koji možemo da nosimo svuda, lako nam je dostupan, kada završimo jednu, odmah možemo da pređemo na drugu knjigu, knjižara nam je otvorena 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana godišnje. I ako je neka knjiga obimna, a čitamo je pred spavanje – neće nas tresnuti u glavu i razbuditi. Argumenti protiv ove forme jesu da nikad neće zameniti knjigu, taj miris štampe i osećaj u rukama kada okrećemo listove.

    Kindl je u poslednjih četrnaest godina doživeo desetak verzija i četiri generacije. Kako je tehnologija napredovala, tako je i uređaj bio napredniji, brži, sa više memorije, pristupom bežičnom internetu, ekran je bio bolji… Ali format nije menjan i to nikada nije postao tablet sa brojnim aplikacijama. Kindl je i dalje uređaj za digitalno čitanje knjiga koji možemo da strpamo u džep i otvorimo bilo gde, pročitamo nekoliko strana i vratimo u džep.

    Kada se malo udaljimo i pogledamo šire ceo ovaj proces, vidimo da je ekipa iz Amazona napravila jednostavan proizvod koji se lako prenosi i dostupan je svima. Takođe, pošto se nalaze na izvoru knjiga i već su knjižaru transformisali, to su uradili i sa knjigom. Napravili su format koji je njihov i koji Kindl može da čita, a koji je postao standard.

    Ako rekonstruišemo ceo proces, možemo da kažemo da je potreba čitalaca da na jednostavan način pristupe svojoj omiljenoj literaturi bila ideja vodilja i u procesu izgradnje Amazona, kao i u procesu pravljenja Kindla. I negde na kraju, pojava Kindla je na prirodan način zaokružila tu transformaciju. U biblioteku dolazimo po knjigu, a sada na sajt dolazimo po digitalni zapis i ubacujemo ga u svoj uređaj koji ga čita. Kraj priče. Svaka sledeća verzija Kindla unapređuje korisničko iskustvo, koje sve više izgleda kao da stvarno čitamo knjigu. Verujem da će na kraju napraviti i rupice kroz koje ćemo, na dugme, moći da ispustimo miris knjige koja je izašla iz štamparije ili, ako neko voli, miris prašnjave knjige koja dugo stoji na polici i čeka da je neko pročita. Biblioteka će nam se vremenom širiti, a verujem da će tako rasti i količina memorije koju nam stavljaju na raspolaganje. To je više za nas koji volimo da skupljamo knjige i ponovo ih čitamo.

    Najjači argument zašto je ovo najbolja transformacija jeste činjenica da je ekipa iz Amazona rešila problem i omogućila ljudima da im knjiga bude dostupna u svakom trenutku, na svakom mestu i u bilo koje doba dana, a da pritom ne zauzima puno prostora.

    Dok ne dođu ovi mirisi, idem po svoj Kindl i da se podsetim knjige „Za kim zvono zvoni”, jedne od najboljih knjiga iz opusa Ernesta Hemingveja.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE