Doručak, hotel

Na doručku u pidžami, u lobiju bosi: Ponašanja koja nas najviše nerviraju u hotelima

Hoteli žele da se gosti osećaju kao kod kuće, ali neki tu slobodu shvate previše doslovno, pokazuje istraživanje sajta Hotels.com. Rezultati ankete, koje je u martu objavio Expedia, pokazuju da je ponašanje koje se najviše osuđuje – hodanje bez cipela, koje je čak 94% ispitanika ocenilo kao neprimereno. 

Odmah zatim sledi nošenje hotelskih bade-mantila u lobiju (92%) i javno pokazivanje nežnosti u bazenu (86%). Neki hoteli rešavaju ovakve situacije uz pomoć suptilnih signala, umesto oštrih zabrana.

„Verujem da će gosti slediti primer ako vi i vaše osoblje postupate s poštovanjem i diskretnošću“, rekla je Reem Arbid, suosnivač The Blue Door Kitchen & Inn.

Pričanje telefonom povišenim tonom još je jedna od čestih zamerki, dodaje ona. Osoblje može ljubazno zamoliti gosta da razgovor nastavi na nekom drugom mestu, ali reakcije nisu uvek prijatne. Diskretni signali mogu pomoći da gosti postanu svesniji ponašanja, kaže Arbid, navodeći primer kada osoblje namerno govori tišim tonom kako bi podstaklo mirnije okruženje. Sličan pristup može pomoći i kod drugih oblika neprimerenog ponašanja, kao što je neadekvatna odeća, koja može zasmetati drugim gostima.

„Na luksuznom odmoru, pojavljivanje u pidžami ili bosih nogu u zajedničkim prostorijama može izgledati kao nepoštovanje“, kaže Ariel Barrionuevo, direktor hotela La Coralina Island House u Panami.

Kako bi predupredili ovakva ponašanja, pojedini hoteli gostima šalju smernice o bontonu još pre dolaska, putem mejla, ili ih o tome informišu pri prijavljivanju. Ipak, za neke, hodanje bosih nogu više je pitanje bezbednosti nego pristojnosti, kaže Aidan O’Sullivan, direktor odmarališta Kilkea Castle u Irskoj.

Grad u kom noćenje u hotelu sa pet zvezdica košta 45 evra i to za dvoje

„Majice i obuća su obavezni u svim restoranima unutar kompleksa, a gostima se preporučuje da budu obučeni u svim javnim prostorijama dvorca,“ rekao je. Iako pojedini gosti dolaze neprikladno obučeni nakon bazena ili spa centra, „to nije uobičajeno.“

Na hotelskom golf terenu, pravila su još stroža, zabranjene su majice bez kragne i trenerke, piše CNBC.

Ozbiljniji problemi

Neki u industriji, međutim, kažu da moderni luksuz podrazumeva opušteniji pristup.

„Bilo da je reč o pidžamama za doručak, psima u krevetu ili deci koja skaču po bazenu, sve to kod nas ima svoje mesto,“ kaže Sam Jagger, direktor hotela The Maybourne Beverly Hills.

Hotel, kaže on, pre svega insistira na „poštovanju bezbednosti i privatnosti drugih gostiju i našeg osoblja.“

Mary D’Argenis-Fernandez, osnivačica kompanije za obuku u hotelijerstvu MDA Hospitality Solutions, kaže da strogi kodeksi oblačenja više nisu tako česti. Za nju je veći problem loše ponašanje, poput izgreda i galame usmerenih ka osoblju ili drugim gostima.

„Upravo takve situacije, koje su često potpuno neosnovane, predstavljaju najveći izazov za one koji rade u hotelijerstvu,“ kaže ona. Osoblje se obučava da takve scene premesti u privatniji prostor i smiri situaciju.

Još jedno neprikladno ponašanje

U istraživanju je istaknuto i još jedno ponašanje koje nervira druge – zauzimanje ležaljki. Čak 60% ispitanika ne odobrava kada gosti „rezervišu“ mesta ostavljajući peškire satima unapred.

Marriott’s Maui Ocean Club – Lahaina & Napili Towers zato dozvoljava gostima da rezervišu samo jednu dodatnu ležaljku, dok St. George Beach Hotel & Spa Resort na Kipru gostima dodeljuje ležaljke pri dolasku.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE