
Modni gigant u problemu: Sud nadgleda luksuzni brend Loro Piana zbog uslova rada
Luksuzni brend Loro Pijana, deo modne imperije LVMH, postao je u ponedeljak peti luksuzni brend u Italiji koji je stavljen pod sudski nadzor zbog kršenja prava radnika u svom lancu snabdevanja, nakon istrage koja je narušila ugled italijanske modne industrije.
Prema sudskoj odluci od 26 stranica, u koju je Rojters imao uvid, Loro Pijana Spa će biti pod sudskim nadzorom godinu dana u okviru istrage koja je započeta 2023. godine. Nadzor može da se završi ranije ako kompanija uskladi svoje poslovanje sa zakonskim zahtevima.
Brend krivi dobavljača
Loro Pijana je u saopštenju navela da je autsorsovala radove bez znanja brenda, čime je prekršila ugovorne i zakonske obaveze. Kompanija je saopštila da je odmah prekinula odnos sa dobavljačem u maju nakon što je saznala za situaciju.
Slučaj je otvoren nakon što je policija u maju uhapsila vlasnika kineske radionice i zatvorila njegovu fabriku u predgrađu Milana. Jedan radnik je prijavio svog poslodavca za napad, sa povredama koje su zahtevale 45 dana medicinskog lečenja, nakon što je tražio isplatu od 10.000 evra neisplaćenih zarada.
Policija je otkrila da je radionica proizvodila kašmirske jakne sa etiketom Loro Pijana, i da je 10 kineskih radnika, uključujući pet ilegalnih imigranata, radilo do 90 sati nedeljno, sedam dana u nedelji, za 4 evra po satu, i spavalo u sobama nezakonito preuređenim u stambene prostorije unutar fabrike.
Više brendova pod sudskim nadzorom
Pre Loro Pijane, Valentino, Dior (takođe LVMH), Armani i Alviero Martini su takođe stavljeni pod sudski nadzor, zbog sličnih optužbi za eksploataciju radne snage.
Sud u Milanu je utvrdio da je Loro Pijana koristila dve fiktivne kompanije bez stvarnih proizvodnih kapaciteta, koje su potom naručivale proizvodnju od kineskih radionica u Italiji. Vlasnici tih kompanija su sada pod istragom zbog eksploatacije radnika i zapošljavanja neprijavljenih radnika. Loro Pijana Spa trenutno nije predmet krivične istrage.
Kompanija je saopštila da „konstantno preispituje i dodatno jača svoje kontrole i aktivnosti praćenja“ kako bi osigurala da se njeni standardi kvaliteta i etike poštuju u celom njenom lancu snabdevanja.
LVMH, najveća svetska luksuzna grupa, stekla je 80% Loro Pijane 2013. godine, dok je osnivačka porodica zadržala 20%. U junu ove godine, kompanija je imenovala Frederika Arnoa, sina predsednika i generalnog direktora LVMH-a Bernara Arnoa, za svog novog generalnog direktora.
Autsorsing popularan zbog smanjenja troškova
Sud u Milanu je, kao i u prethodnim slučajevima, utvrdio da Loro Pijana nije imala dovoljan nadzor nad svojim dobavljačima u nastojanju da ostvari veći profit.
Tužioci tvrde da je kršenje pravila u italijanskoj modnoj industriji „opšteprihvaćena i ustaljena proizvodna praksa“.
Prema presudi, autsorsing celokupne proizvodnje uglavnom služi smanjenju troškova rada, a samim tim i smanjenju krivične i administrativne odgovornosti kompanija u vezi sa pravima i bezbednošću radnika. Sve ovo sa ciljem maksimalnog profita uz minimalne troškove.
Neki radnici su neprijavljeni
Policija je izvršila inspekciju dve posredničke kompanije i tri kineske radionice u oblasti Milana i identifikovala 21 radnika, od kojih je 10 bilo neprijavljeno, uključujući sedam ilegalnih imigranata.
Prema presudi, vlasnica jedne posredničke kompanije je izjavila da poslednjih godina proizvodi oko 6.000-7.000 jakni godišnje za Loro Piano, po ceni od 118 evra po jakni za porudžbine veće od 100 komada, odnosno 128 evra za manje porudžbine.
Loro Pijana je u saopštenju naglasila da ovi iznosi „ne odražavaju stvarne brojke plaćene dobavljaču“ i ne uključuju pune troškove materijala i tkanina. Na zvaničnoj veb stranici brenda Loro Pijana, cene muških kašmirskih jakni kreću se od preko 3.000 evra do više od 5.000 evra.
Brend je obično veoma popularan među poznatim ličnostima, a nosile su ga Rouzi Hantington-Vajtli, Anđelina Džoli, Megan Markl i Severina domaćih poznatih ličnosti.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZlife/Reuters
Foto: Printscreen: Youtube/ElenaMilano