Milan je kreirao igru koja nas vraća u Jugoslaviju: Šta je „KRIZIKO“ koji spaja zabavu i edukaciju?

Društvene igre oduvek su bile most između generacija, podsećajući nas na važnost zajedničkog vremena i kreativne zabave. One spajaju prijatelje, članove porodice i podstiču takmičarski duh, još kada su jedinstvene i unikatne, onda je to pravi užitak. Jednu takvu igru kreirao je Milan Pešić, a ona se zove „Kriziko“ i vraća nas u neka prošla vremena.

U savremenom dobu, kada su digitalni uređaji zauzeli centralno mesto u našim životima, Milan nastoji da nas vrati za isti sto. On je strastveni kreator društvenih igara. Sa jedinstvenim projektom „Kriziko“, inspirisanim sećanjima na Jugoslaviju, Milan spaja nostalgiju i edukaciju u dinamičnu igru za celu porodicu.

Kriziko, Milan Pešić (Privatna arhiva)

Kriziko, Milan Pešić (Privatna arhiva)

On nam otkriva kako je ova ideja nastala, kroz koje izazove prolazi proces kreiranja igara, i kakvi su planovi za budućnost čoveka koji veruje da igra može biti više od zabave – sredstvo za povezivanje i očuvanje priča iz prošlosti.

„Volim da provodim vreme s porodicom i prijateljima, jer smatram da su te veze upravo ono što društvene igre simbolizuju – okupljanje i povezivanje“, započinje svoju priču Milan i dodaje da je tako i nastala ideja za „Kriziko“.

Prema njegovim rečima ideja mu je bila da poveže generacije kroz igru, gde će ovi stariji pričati mlađima kako je to sve nekada bilo, a ono što je najvažnije jeste da se ljudi okupe za stolom.

Kriziko, Milan Pešić (Privatna arhiva)

Kriziko, Milan Pešić (Privatna arhiva)

„Nostalgija za Jugoslavijom jeste bila inspiracija, samo ja nisam bio te sreće da živim u tom vremenu. U svemu tome učestvujem samo tako što slušam i čitam“, objašnjava naš sagovornik.

Milan ističe i da je kreiranje igre neverovatno dinamičan proces – od prvobitne ideje, preko testiranja i prototipova, do finalnog dizajna i proizvodnje. Dodaje i da je „Kriziko“ bio poseban izazov jer je zahtevao puno istraživanja da bi se verno prenela atmosfera tog vremena.

„Prvenstveno u izgledu same mape, a sada u razvijanju scenarija. Proces je trajao nekoliko meseci intenzivnog rada, uz stalno usavršavanje na osnovu povratnih informacija od igrača“, kaže on za BIZLife.

I zabava i edukacija

Milan nam priča i da mu je cilj da se kroz zabavu prenese edukativna i nostalgična nota, samo što do tog cilja još uvek nije stigao. I to je glavna razlika između njegove igre i čuvenog originala „Riziko“.

Kriziko, Milan Pešić (Privatna arhiva)

„I dalje razvijam igru. Moj krajnji cilj je da u novoj verziji izazovi na koje igrači nailaze pružaju priliku da se kroz igru evociraju sećanja i nauče zanimljive činjenice iz tog perioda. Dok „Riziko“ fokus stavlja na strategiju osvajanja teritorija, „Kriziko“ ima dodatnu dimenziju koja ga čini jedinstvenim – u igru sam uveo kartice iznenađenja. One donose nepredvidive obrte i čine svaku partiju zanimljivijom i dinamičnijom. Pored toga, elementi poput autentičnih događaja, simbola i znamenitosti Jugoslavije integrisani su kroz dizajn i zadatke“, objašnjava nam.

Planiram da proširim kolekciju igara, uključujući i više personalizovanih opcija. Takođe, voleo bih da ostvarim saradnju sa školama i lokalnim zajednicama kako bih promovisao značaj društvenih igara u obrazovanju i povezivanju ljudi.

Milan je pored „Krizika“, igre po kojoj je njegov rad najprepoznatljiviji, kreirao još nekoliko igara poput „Kriziko LUX-a“, „Yugopola“, „Kreni-Stani“, ali i klasika „Ne ljuti se čoveče“.

Kriziko, Milan Pešić (Privatna arhiva)

„Svi projekti su mi podjednako dragi, jer svaki nosi svoju priču. Posebno uživam u radu na dečjim igrama, jer smatram da one imaju važnu ulogu u razvoju kreativnosti i socijalnih veština. U planu imam novu igru koja će biti interaktivnija i još više angažovati igrače kroz zadatke i timski rad“, navodi naš sagovornik.

Ko igra „Kriziko“?

Milan nam govori da su kupci njegovoh igara vrlo raznovrsni – od porodica koje žele da provedu kvalitetno vreme zajedno, do ljubitelja društvenih igara i kolekcionara.

„Reakcije su pretežno oduševljavajuće, pogotovo kod „Krizika“, gde mnogi ističu koliko im je drago što se sećanja iz prošlosti oživljavaju kroz igru“, kaže on.

Jedan od većih snova koje Milan ima je širenje na međunarodno tržište, jer smatra da su priče koje prenosi univerzalne i mogu pronaći svoje mesto svuda.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Kriziko – Društvene Igre (@sfrj.kriziko)

„Samo za sve to se mora poklopiti mnogo kockica. Najvažnije od svega jeste to da mi budemo zdravi, a planovi i ciljevi će doći sami od sebe, za početak je bitno da oni postoje. Pored toga, poseban fokus mi je i na saradnji s velikim kompanijama, za koje bih kreirao personalizovane igre. Na taj način, one mogu obradovati svoje zaposlene i klijente jedinstvenim poklonom, a ujedno se i efekasno reklamirati kroz igru koja nosi njihov identitet“, zaključuje naš sagovornik.

Bilo da ste ljubitelj društvenih igara, kolekcionar ili roditelj koji želi da decu nauči važnosti zajedničkog vremena, „Kriziko“ i ostale Milanove kreacije pravi su izbor za vas. Kroz pažljivo osmišljene scenarije i autentičan dizajn, svaka igra donosi jedinstveno iskustvo i nepredvidive trenutke koji će vas ponovo okupljati za stolom.

Pronađite svoju omiljenu igru i podržite lokalni kreativni rad – jer svaki potez na tabli može biti korak ka stvaranju novih uspomena.

Nostalgične minijature: Aleksandra iz Amerike pravi magnete sa motivima srpske tradicije

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

Foto: Privatna arhiva

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE