Dejan Pataki

LinkedIn profili kao PR potencijal za društveno odgovorno oglašavanje

Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imate priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovom tekstu Pataki govori o korišćenju platforme za društveno odgovorno delovanje koje može da postane dobar PR. 

Piše: Dejan Pataki

LinkedIn se pozicionirao kao ključna platforma za profesionalnu prezentaciju i razmenu ideja. Značaj platforme odavno prevazilazi jednostavno umrežavanje ili pronalaženje poslova – on je, izmežu ostalog, postao alat za upravljanje javnim percepcijama, promovisanjem društveno odgovornih tema i kreiranjem autentičnog employer brenda. U kontekstu aktuelnih društvenih događaja u Srbiji, mislim konkretno na studentske proteste i poziva na generalni štrajk, LinkedIn profili kompanija i još važnije: lični profili vlasnika direktora i menadžera, pokazali su kako digitalni prostor može biti snažno oruđe za artikulisanje društvenih poruka.

LinkedIn kao platforma za društveno odgovornu komunikaciju

Za razliku od drugih društvenih mreža, LinkedIn se odlikuje profesionalnim tonom i publikom fokusiranom na poslovne i društvene teme (neko će dodati: sve manje i manje ali to ovoga puta nije tema). Ova karakteristika ga čini idealnim mestom za promovisanje društveno odgovornih inicijativa. Kada se kompanija ili njen lider jasno odredi prema važnom društvenom pitanju, to ne samo da jača poverenje publike već i postavlja standarde za odgovorno poslovanje.

Primeri društvenog angažmana na LinkedIn-u

U Srbiji, tokom studentskih protesta, pojedini direktori i vlasnici kompanija iskoristili su svoje LinkedIn profile da podrže mlade ljude koji se bore za promene. Ova podrška nije bila samo simbolična; ona je postala signal zaposlenima, klijentima i partnerima o vrednostima koje kompanija zastupa. Transparentnost, integritet i društvena odgovornost u ovom kontekstu postaju ključni faktori uspešnog brendiranja, kako kompanija, tako i pojedinaca. Verujem da je nikada lakše a opet, izgleda nikada teže, kompanija mogla da potvrdi, izlizani, pojam “društveno odgovornog poslovanja”.

Lični profili lidera na LinkedIn-u imaju posebnu težinu u kreiranju javnog mnjenja. Kada direktor, menadžer ili vlasnik kompanije otvoreno podrži neku društvenu inicijativu, ta poruka se doživljava kao autentična i iskrena, posebno kada dolazi iz lične perspektive.

Employer branding i društvena odgovornost

Uključivanje u društvene teme na LinkedIn-u ne samo da doprinosi jačanju PR-a, već ima i direktan uticaj na employer branding. Mladi profesionalci, naročito oni iz generacije Z i milenijalaca, sve više traže poslodavce koji zastupaju njihove vrednosti i koji su spremni da podrže društvene promene, potpuno svesni rizika koja takva komunikacija donosi sa sobom. Otuda i vrednost ove pojave.

U realnom vremenu svedočimo snazi, kreativnosti, doslednosti novih generacija i svako kome su teme iz podnaslova ovog dela teksta (Employer branding i društvena odgovornost) u opisu posla treba da se jako zamisli nad svojim sadašanjim i budućim aktivnostima.

Umesto zaključka podeliću deo posta prijateljice koja je psihološkinja (sadržaj je sa facebook-a, da budemo korektni):

“Cela moja generacija je išla na psihoterapiju da izgovori: “Neću žvaku, hoću kusur (teto)”

Ova omladina ne zarezuje ništa.

Oni menjaju svet. Zavidim i pratim”

O Autoru!

Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.

Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife/Dejan Pataki

Foto: Nebojša Babić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE