Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lični brend je danas kompanijski brend

    Piše: Nemanja Živković, Business Developer i vlasnik Funky Marketing-a

     Ovo je izjava koju sam pročitao juče. Ne znam da li ste razmišljali o toj temi, ali danas je lični brend zaposlenih u firmi jači od kompanijskog brenda. Na LinkedInu sigurno.

    Ne govorim to tek tako. Gledajući nekoliko kompanija, očigledno je da za isti broj pratilaca postovi na kompanijskim stranicama dobijaju manje engejdžmenta od postova zaposlenih.

    Neki će opet reći da lični brend ne postoji, što je potpuno besmisleno. Doduše, nije dovoljno da se samo „postuje”, već da se pokaže pravo liderstvo, pokreću bitne konverzacije i daje vrednost.

    Danas sam izguglao „personal branding” i dobio 11.600.000 rezultata. Kada sam započeo svoj lični brending, pre skoro osam godina, malo ljudi je znalo šta je lično brendiranje, a još manje ih je bilo zainteresovano za izgradnju svog brenda. Danas, kako pokazuju rezultati Gugla, mnogo se govori o ličnom brendiranju, a praktično svaki profesionalac koji razmišlja o karijeri shvata njegovu važnost.

    Lično brendiranje vam pomaže da nađete novi posao, da pokažete znanje i sposobnost i napredujete u okviru kompanije u kojoj već radite, da otvorite vrata klijenata, povećate poslovni uspeh i poboljšate svoju sreću na poslu svaki dan. Pomaže vam da radite svoj posao bolje – bez obzira na vašu ulogu.

    Danas većina velikih korporacija u svetu ima programe koji pomažu njihovim zaposlenima da otkriju i izgrade svoje brendove kako bi povećali svoju posvećenost, učinak, zadovoljstvo i zadržavanje u kompaniji. Ipak, uprkos visokoj svesti o ličnom brendiranju, zablude i dalje postoje.

    Malo je koja kompanija na našim prostorima ovo razumela, a tek implementacije nedostaje. Ne znam šta se čeka, no eto, možda neko reši da implementira nakon čitanja ovog članka.

    Kao neko ko je svaki posao dobio preko ličnog brenda, kao i veliku većinu klijenata, danas želim da vas jednostavnim jezikom uputim kako da i sami izgradite svoj brend. Delim sa vama osnove ličnog brendiranja – ono što treba da znate da biste iskoristili snagu ličnog brendiranja kako biste u potpunosti maksimizirali svoju karijeru ‒ a koje i dalje veoma često prenosim u okviru radionica i predavanja. Lično brendiranje nije bauk.

    Za početak, moramo definisati šta je, u stvari, lični brend. Evo moje definicije:

    Lični brending čini te CEO-om brenda zvanog TI.

    On obuhvata sve – od tvog logoa, sajta, sadržaja, do reputacije i priznanja. Lični brend je suma svih iskustava koje ljudi steknu u kontaktu sa vama. On obuhvata iskustvo koje ljudi steknu kada čitaju vaš imejl, posete vaš profil na društvenim mrežama, kada izguglaju vaše ime, kada im se obratite, kada zakoračite u prostoriju i progovorite, ostavite utisak svojim stilom, kada pročitaju vaše preporuke, ali i samo vaše prisustvo, odnosno neprisustvo na internetu.

    Sa druge strane, brending se generalno definiše kao ono što izdvaja i daje vrednost proizvodima i uslugama koje adresiraju iste potrebe kupaca na tržištu.

    Želim da razumete da će lični brending predstavljati različite stvari za različite ljude, ali vaš put je samo vaš. Lični menadžment će varirati u skladu sa vašim ciljevima, pozicioniranjem i industrijom. Na jedan način ćete pristupiti izgradnji ličnog brenda ako ste javna ličnost, a na potpuno drugi ako ste inženjer. Neko ko je javna ličnost želeće da kreira brand awareness i da što širi krug ljudi zna za njega. S druge strane, inženjer će graditi lični brend kroz izgradnju reputacije.

    Pre nego što vam predstavim tri koraka u izgradnji brenda, želim da opovrgnem čestu opasku: „Lični brending nije isto što i samopromocija.” Zašto? Odgovorite sami nakon čitanja.

    Korak 1: Upoznajte sebe

    Efektivni brendovi su zasnovani na stvarnosti. Kada pomislimo na „Volvo”, mislimo na sigurnost. To je zato što „Volvo” gradi sigurne automobile. „Apple” je poznat po inovacijama, jer je sve što rade, od proizvoda do prodavnica, inovativno. „Disney” je sinonim za porodičnu zabavu, pruža nezaboravne trenutke za svaku generaciju.

    Da biste izgradili snažan brend, i vi morate da se fokusirate na autentičnost – ko ste zaista. Brendiranje nije pakovanje (iako je pakovanje komponenta). Jaki brendovi su otkriveni – nisu stvoreni. Zato je bitno biti svoj.

    Ako ste kao većina ljudi, kada razmišljate o ličnom brendiranju, razmišljate o „seksi” stvarima – društvenim medijima, pisanju članaka, prezentacijama itd. Ali ako niste jasni o tome ko ste, šta vas postavlja ispred drugih i šta vas čini relevantnim i primamljivim za one koji donose odluke o vama, napori koje ulažete u komunikaciju ostaće bez rezultata. Morate znati sebe.

    Jaki lični brendovi znaju svoju viziju, misiju, vrednosti i strasti i potpuno su svesni svojih supermoći ‒ svojih snaga. Tu ne mislim samo na introspekciju. Morate naučiti šta drugi misle o vama. Pošto je vaš brend u srcima i umovima onih koji vas poznaju, ne smete biti svesni spoljne percepcije kada otkrivate i definišete svoj brend. Pitajte one koji su vam najbliži, kao i one sa kojima sarađujete.

    Kada jasno vidite sebe, introspektivno i kroz fidbek koji dobijate od drugih, možete definisati ko ste vi, šta radite dobro, a šta ne radite dobro i šta vas čini relevantnim ljudima koji donose odluke o vama.

    Korak 2: Pokažite se

    Sa definisanim i dokumentovanim stejtmentom brenda, odnosno onoga što on predstavlja, možete početi da dobijate poruku. U ovom koraku gradite svoje marketinške alate, svoje prisustvo. Vaš lični brend izražava sve što i vi: ko ste u svom radu, u svom životu i u svetu. Istu priču, ali na različit način, shodno platformi, morate pričati na svakoj platformi koju koristite. Tako počinjete da usavršavate svoju poruku i svoju tačku gledišta. Naučite da ispričate svoju priču tako da možete izgraditi emotivne veze sa svojom ciljnom publikom.

    Lični brend je postao najvažniji marketinški alat za profesionalce koji razmišljaju o karijeri. Nije zamenio vašu biografiju. I dalje treba da pokazujete vremenski okvir svojih postignuća i rasta karijere, ali vaša biografija čini više za stvaranje emocionalnih veza. Pokazujete kompletnu sliku onima koji žele da uče o vama.

    Stavite se u ulogu osobe koja gleda vaš CV (parče papira u kome ste vi naveli ono što ste smatrali da je bitno o vama). Pogledaće CV, ili neće, ako ih je mnogo i vaš se ne ističe ni po čemu, ali će vas skoro sigurno izguglati i pogledati vaš LinkedIn profil. Šta mislite, šta će toj osobi biti relevantnije i šta će joj dati jasniju sliku o vama?

    P.S. Jeste li guglali sebe? Kakvi su rezultati?

    Deo pokazivanja brenda javnosti jeste i dizajn. Treba razviti sistem dizajna koji predstavlja vaš lični brend na pravi način. On uključuje fontove, boje, slike i linije, te oznake i emotikone koje ćete uvek koristiti za sve svoje komunikacije. Dizajn pomaže u jačanju atributa vašeg brenda i stvaranju prepoznavanja. Naravno, kada komunicirate u ime vaše kompanije, morate pratiti njihove smernice za identitet brenda, ali za sve vaše komunikacije, vaš lični sistem identiteta brenda bitan je element.

    Korak 3: Odrastite

    Efektivno lično brendiranje zahteva dosledno ponavljanje. U ovom koraku procesa integrišete svoj brend u sve što radite, povećavajte širinu svog brenda i pojačavajte svoju poruku. Na taj način povećavate kredibilitet integrisanjem svog brenda u sve vaše aktivnosti.

    Identifikujte kanale komunikacije u stvarnom i virtuelnom svetu na kojima želite da budete vidljivi i dostupni vašoj ciljnoj publici. Baš kao što svaka kompanija ima medijski plan, i vi morate izgraditi i izvršiti plan komunikacije. Razvijte svoj medijski plan gledajući presek komunikacijskih kanala. Zatim, istražite dostupne opcije i počnite da komunicirate kroz te ciljane kanale. Društvene mreže predstavljaju stanje interneta danas i nezaobilazne su. Sad vi kažete: „Jao, dobro… Ako baš moram…” Morate! Nemate izbora. Ne postoji nijedna opcija u kojoj možete biti neaktivni. Ne postoji.

    Da biste rasli sami, morate da organizujete sebe i nađete vremena za implementaciju. Na primer, ako je vaš brend vezan za kreativnosti, napravite skripta koja će vam pomoći da usaglasite i razvijete način na koji kreirate strategiju, vizuale, vodite sastanke, sastavljajte imejlove itd. Stavite naglasak da sve mora biti kreativnije i osmislite način na koji ćete doći do toga. Sve što vam je potrebno jeste da vrištite kreativnost.

    Na kraju, morate razmisliti o zajednici vašeg brenda. Članovi vaše mreže mogu zaista da multipliciraju doseg vašeg brenda promovišući ih u svojim zajednicama. Izgradnja i negovanje odnosa sa ljudima iz vaše zajednice jedna je od esencijalnih komponenti vašeg ličnog brenda.

    Lično brendiranje zahteva čvrstu posvećenost, redovnu pažnju i stalnu nameru. Ali ne brinite! To nije toliko zastrašujuće koliko zvuči, jer se, pre svega, lično brendiranje svodi na jednu jednostavnu stvar, a to je: Budete svoji! Uvek.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE