
Lenji? Generacija Z pokazuje da je to najveći mit modernog radnog okruženja
Generacija Z, rođena nakon 1997. godine, prve karijerne korake napravila je usred vrhunca pandemije. Od tada rad od kuće i hibridni modeli postali su novi standard, a upravo oni su neretko optuživani za „prazne kancelarije“ i etiketrirani kao lenji ili nevoljni da rade u poslovnom prostoru. Uprkos ovim „optužbama“, oni koji imaju do 24 godine dolaze na posao čak tri od pet dana nedeljno. To je više nego što se beleži kod svih drugih, starijih generacija, pokazuje ovogodišnje globalno istraživanje kompanije JLL.
Šta podstiče Gen Z da se vrati u kancelariju?
Ova ambiciozna, socijalno osvešćena generacija odlazak u kancelariju vidi kao odskočnu dasku ka uspehu. Prema analizama LinkedIn-a i CNBC‑ja, ključni razlozi za povratak su: mogućnost mentorstva, bolja vidljivost kod menadžmenta, učenje kroz praksu i usavršavanje veština, te snažnija povezanost s kolegama i korporativnom kulturom. Drugim rečima, Gen Z pre svega želi karijerni napredak, a ne samo da zadrži posao. Zbog toga kancelariju ne doživljava kao teret, već kao prostor za razvoj, brzu povratnu informaciju i autentičnu saradnju uživo.
Iako cene rad uživo i mogućnost učenja kroz interakciju, čak 38% pripadnika generacije Z izjavljuje da bi pristalo na manju platu u zamenu za veću fleksibilnost na poslu, pokazuje nedavno sprovedeno LinkedIn Workforce Confidence istraživanje. Hibridni modeli, koji kombinuju kancelarijski i rad od kuće, postaju jedan od najefikasnijih alata za zadržavanje mladih talenata. Međutim, za ovu generaciju hibridni rad ne znači odlazak u hladne, rigidne kancelarije prošlosti. Oni žele prostore koji dišu – moderni, dinamični, sa dizajnom koji inspiriše kreativnost i omogućava slobodu izbora. Kancelarija nije više samo mesto za rad, već „platno“ za izražavanje, kolaboraciju i lični razvoj.
Kako odgovoriti na ove potrebe?
Ipak je reč o generaciji koja ne samo da menja pravila, već sve sigurnije zauzima ključne pozicije u poslovnom svetu. Ali rešenje postoji. Naime, pre manje od godinu dana, upravo takvo rešenje stiglo je i u Srbiju i odmah privuklo pažnju. Kompanija INEX uvela je po prvi put na srpsko tržište koncept aktivnih kancelarija, jedinstveni model poslovnog prostora, otvaranjem Beon active office-a. On je kreiran tako da odgovori na radne navike nove generacije: fleksibilan, tehnološki napredan, vizuelno podsticajan i spreman za svaki stil rada, od samostalnog do kolaborativnog.
Proveli smo radni dan u Beon Active Office-u i saznali kako izgleda kancelarija budućnosti (VIDEO)
Kancelarija koja se prilagođava zaposlenima, a ne obrnuto
Beon active office je mnogo više od radnog prostora. Reč je o okruženju koje inspiriše i prilagođava se potrebama savremenih timova, a ne obrnuto. Enterijer odiše minimalističkom jasnoćom, sa neočekivanim, ali osvežavajućim pastelnim nijansama zelene i ljubičaste, koje unose mir i kreativnu energiju. Materijali različitih tekstura i pažljivo odabrani detalji čine svaki kutak vizuelno privlačnim i prijatnim za rad.
Ipak, ono što zaista izdvaja ovaj prostor jeste njegova fleksibilnost. Beon active office je idealan za sve koji praktikuju hibridni rad – od velikih korporacija i multinacionalnih predstavništava, preko startapa i malih timova, do pojedinaca kao što su frilenseri.
Sve što je potrebno da rezidenti urade da bi rezervisali mesto odakle će raditi jeste da skeniraju QR kod na radnom mestu ili da ga obeleže u aplikaciji, odaberu termin, pa će tako ostale kolege znati koja mesta i kada su im na raspolaganju. Pored toga, ova aplikacija rezidentima olakšava obavljanje svakodnevnih zadataka – prilagođavanje osvetljenja i temperature, dok pozivanje gostiju i komunikacija sa timom postaju jednostavni. Takođe je moguće angažovati IT podršku putem jednog klika.
Zaposleni tokom radnog dana mogu da biraju da li ćemo raditi iz fotelje, sofe, u kolaborativnom radnom prostoru, klasičnim ili visokim stolovima ili u kancelariji. Tu su i phone boots – idealno mesto za obavljanje brzih ili neplaniranih call-ova ili telefonskih razgovora u tišini, a gde su vam priključci za punjače nadohvat ruke. Dodatno, Beon active office nudi tihe zone za bolji fokus, fleksibilne prostore za timski rad, konferencijske sale i deo za održavanje događaja i proslava. Prostor je obogaćen soft zonama, coffee point-om i open space delom koji je idealan za druženje. U okviru objekta takođe je dostupan parking za zaposlene i posetioce.
A šta najviše vole poslodavci čiji su zaposleni rezidenti?
Kako rezidenti za rezervaciju radnog mesta koriste aplikaciju na „pametnom“ telefonu, menadžment dobija analitiku u realnom vremenu. Drugim rečima, kompanija čiji su zaposleni rezidenti Beon active office-a, ima uvid u to kako oni koriste radni prostor, a samim tim i da li je u određenim situacijama potrebno uvećanje ili smanjenje broja unajmljenih radnih mesta. Time se optimizuje prostor, ali i smanjuju troškovi.
Pored toga, poslodavci kao posebnu vrednost ove aktivne kancelarije ističu činjenicu da je sve što je neophodno svakom zaposlenom već spremno. Jedna cena obuhvata sve troškove, od računa do čišćenja i održavanja prostora što olakšava upravljanje troškovima. Tako briga o ovim stvarima postaje prošlost, a ostaje više vremena za ono što je ključno – produktivni radni dan.
Za kraj, svaka nova generacija donosi svoj pečat i specifičnosti u svet rada, pa je previše jednostavno i neproduktivno praviti negativne generalizacije. Savremene kompanije koje žele da budu uspešne i napreduju moraju biti svesne ovih promena i prilagođavati se novim potrebama zaposlenih. Samo tako mogu da izgrade radnu kulturu koja inspiriše, motiviše i omogućava razvoj. Beon active office upravo je takvo rešenje – prostor koji prati savremene radne navike, podstiče fleksibilnost i saradnju, te postavlja temelje za budućnost rada kakvu želimo.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Beon active office