Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ko to tamo prlja?

    SBB fondacija proteklih godina bila je najprepoznatljivija kada je u pitanju akcija „Ne prljaj. Nemaš izgovor”. Ova akcija naišla je na podršku velikog broja ljudi, koji se i aktivno uključuju u samu akciju, a Jovanu Lukić, direktorku Fondacije pitali smo zašto se SBB opredelio baš za ovu problematiku.

    „Od početka rada SBB fondacije tražimo niše gde možemo da pomognemo, a sve radi podrške funkcionalnom društvu i njegovom daljem unapređenju. Kampanja „Ne prljaj. Nemaš izgovor” nametnula se sama, jer je toliko očigledno da živimo u prljavoj zemlji, a nema razloga za to ‒ uz malo dobre volje, izgledaće mnogo lepše, a svi ćemo biti zdraviji. Znamo da to ne može preko noći da se desi, tako da smo od početka bili svesni da će ovo biti višegodišnja kampanja. Spremni smo da edukujemo, ukazujemo na problem, pričamo koliko god je potrebno, jer je promena svesti svakog pojedinca važna, a samo on sâm može da odluči da nešto promeni u svom ponašanju.“

    Ko je sve uključen u ovu akciju?

    Pozivamo sve i podržavamo da se uključi svako ko želi, na razne načine. Već imamo podršku velikog broja ljudi, mnogi se aktivno uključuju u čišćenje, u konverzaciju na Fejsbuku, savetuju, daju dobar primer. Dosta firmi, javnih ličnosti, lokalnih samouprava učestvovalo je na različite načine. Što nas je više, što smo spremniji da svojim primerom pokažemo kako okolina može lepo da izgleda i, na kraju, što smo glasniji ‒ imaćemo više efekta. Ovo ne može jedna firma da sprovede sama, možemo samo zajedno. Imamo važan zajednički cilj, jer nemamo izgovor da živimo u zaprljanoj sredini.

    Kakve rezultate imate nakon ovog perioda?

    Nemoguće je reći tačan broj ljudi koji je odlučio da se promeni, da brine o sredini ili broj ljudi koji je odlučio da druge nauči, ali pozitivni efekti se svakodnevno osećaju. Blizu 17.000 dece u osnovnim školama učestvuje u „Ne prljaj. Nemaš izgovor! – IZAZOVIMA”, predstave „Ko to tamo prlja” u obdaništima je odgledalo oko 23.000 dece, podeljeno je oko 25.000 knjiga sa istim nazivom, podeljeno je 40.000 biorazgradivih kesa svima koji su želeli da prestanu da koriste kese za jednokratnu upotrebu, napravljeno je 21 igralište sa porukom kampanje, oko 67.000 ljudi učestvuje u održavanju stranice na Fejsbuku itd. Mislim da smo napravili dobru bazu za promenu, a ne zaustavljamo se na tome. Veliki broj dece i ljudi koji su na bilo koji način učestvovali i učestvuju u ekološkim aktivnostima širi ideju i želju da živimo u zdravom okruženju. Pogledajte samo supermarkete ‒ kese se više ne dele šakom i kapom.

    Koliko ste uspeli da prepoznatljivost kampanje povežete sa samom fondacijom? Da li vam je to bilo važno ili na to niste obraćali pažnju?

    U početku smo se trudili da kampanja zaživi, da postane što prepoznatljivija i da povede za sobom što više ljudi. Sada je sve više povezujemo sa SBB fondacijom. Ljudi vole da učestvuju i da se povežu sa nečim što ima ozbiljnu organizaciju, da znaju kome da se obrate ako žele da učestvuju. Sa druge strane, mi želimo da budemo prepoznatljivi kao predvodnici značajnih i važnih promena za očuvanjem i unapređenjem sredine.

    Kako ocenjujete CSR u Srbiji? Koliko su kompanije u Srbiji društveno odgovorne?

    Velike kompanije su uglavnom aktivne. Neke više, neke manje, ali većina sprovodi CSR aktivnosti. Nažalost, ne zna se mnogo o tome, jer mediji čak i na fantastične pozitivne stvari o kojima ljudi žele da čuju i koje kroz dobar primer motivišu i druge da se uključe gledaju kao na reklamu koju treba platiti.

    Koje još oblasti i akcije pokriva SBB fondacija?

    Još kada smo osnovali SBB fondaciju, krajem 2015. godine, odlučili smo da primarno pomažemo funkcionalnom društvu. To znači da razvijamo projekte kojima ćemo podržati ili unaprediti nešto što ima zdravu osnovu, kako bismo društvo u kom živimo jačali i činili ga boljim, funkcionalnijim.

    Prvi projekat kojim smo i pokrenuli Fondaciju jeste „Jezgro”. Mislimo da je jezgro svakog društva porodica. Svako od nas potiče iz porodice i želeli smo da pomognemo porodicama koje su zapale u velike finansijske teškoće. Mnogo ljudi je bez posla i teško je podići i jedno dete, a kamoli desetoro dece. Mi biramo porodice koje imaju više dece, ali koje i u svojoj nemaštini ostaju spremne da se izbore sa nedaćama i ne posustaju. Najvažniji nam je uslov da deca redovno završavaju školu, da ih roditelj ili roditelji motivišu da uče. Sa druge strane, treba i roditelji da ispunjavaju svoje obaveze, da ne ostanu bez posla zbog sopstvenog nemara, na primer, da se sami trude da nađu zaposlenje ili da rade tako da mogu da daju dobar primer svojoj deci. Želimo da podržimo porodice koje se trude da funkcionišu kao zajednica u kojoj svako svakoga uvažava.

    Trenutno brinemo o sedamdeset porodica, sa dvesta šezdesetoro dece. Uz našu pomoć oni mogu da pokriju režijske troškove i da budu sigurni da neće ostati na ulici. Važno nam je da nemaština ne razori porodice, jer znamo da glad donosi zdravstvene probleme, fizičke i psihičke. Želimo da deca odrastu u zdrave i prave mlade ljude koji će da postanu aktivni članovi društva i doprinose zajednici u kojoj žive, a nadamo se, mnogi i da osnuju svoje porodice koje će, takođe, biti funkcionalne. Mislimo da ovakvim pristupom radimo važan posao za boljitak našeg društva, za funkcionalno i zdravo društvo.

    Na vašem sajtu postoji formular za apliciranje za pomoć od Fondacije. Koliko vam se ljudi i organizacija javilo za pomoć i kakav tip ljudi i organizacija aplicira kod SBB fondacije?

    Svi znamo koliko je nizak životni standard u Srbiji i, nažalost, pomoć je potrebna mnogima. Ljudi se najviše javljaju iz potreba za nekom vrstom medicinske pomoći i lečenjem.

    Kakvi su planovi fondacije u narednom periodu?

     Uskoro ćemo da pokrenemo novi projekat, koji će biti u vezi sa talentovanom decom i o kome ćemo tek da govorimo. Intenzivno se pripremamo, a ja sam uvek i ponosna i presrećna što kroz našu fondaciju toliko važnih i lepih stvari ostvarujemo.

    „Ne prljaj. Nemaš izgovor” ‒ nepresušan je izvor inspiracije. Neke od aktivnosti ćemo nastaviti, ali čemo, kao i dosad, kreirati nove, uvek prilagođene ciljnoj grupi kojoj se obraćamo.

    Pratićemo naše porodice u „Jezgru” i nastavićemo da im budemo vetar u leđa dok deca „ne stanu na noge”.

    I uvek ćemo da istražujemo i osluškujemo potrebe društva u kom živimo i, ako prepoznamo potrebu gde možemo i znamo kako da pomognemo, pomoći ćemo, a sve u skladu sa ciljem koji smo sebi postavili ‒ da uvek radimo za funkcionalno društvo.

    ____________________________________________________________

    Novogodišnja donacija

    „Novogodišnja donacija održava se svake godine, gde iskačemo iz oblasti kojima se dugoročnije bavimo i doniramo uglavnom za potrebe dece. Prošle godine smo donirali svratištima u Srbiji, pre toga smo kupili medicinske aparate za dečja odeljenja Kliničkom centru u Kragujevcu, pomogli talentovanim mladim muzičarima da započnu studije na prestižnom Univezitetu Berkli, u Bostonu, i mnoge druge“, kaže Lukić.

    ____________________________________________________________

    Živi svoju ideju

    „Tokom godina imali smo i jednokratne projekte koji su ostavili trag, kao što je projekat „Živi svoju ideju”. Pomogli smo da neke dobre ideje zažive, ideje kojima je cilj bio pozitivan doprinos društvu ili unapređenje i dalji razvoj neke od usluga SBB-a i United grupe. Izdvojili smo 10 miliona dinara i odabrali osam projekata, koji se i posle dve godine ističu kao dobar primer. Neki od njih su „Programigranje”, škola robotike i programiranja u Kragujevcu, realizovana uz neverovatan entuzijazam jednog nastavnika informatike i uz želju da decu nauči više, „Sa problemima na ti”, gde je grupa psihologa sjajno osmislila projekat i uradila istraživanje o temi problema i nedoumica u adolescentskom periodu, pri čemu su dobili punu podršku omladine i svake srednje škole koju su pitali da sa njima sarađuje. U okviru istraživanja održan je i veliki broj radionica sa đacima, a sprovedene su i individualne terapije“, kaže direktorka SBB fondacije.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: SBB fondacija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE