
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima. Ako ste preuzeli ulogu vozača, onda ste preuzeli i obavezu da to uradite trezveni i trezni – alkohol i vožnja ne idu zajedno. Zato slavimo zero heroje – one koji prave nula kompromisa kada je u pitanju vožnja pod uticajem alkohola.
Ali, da li se svi toga jednako pridržavaju? Da li je jedna generacija odgovornija od druge?
Generacijski sudar
Generacija Z (rođeni između 1997. i 2012. godine) danas obuhvata tinejdžere, studente, ali i mlade odrasle osobe – neki već godinama poseduju vozačke dozvole i imaju iskustvo u saobraćaju. S druge strane, milenijalci (rođeni od 1981. do 1996. godine) danas imaju između 29 i 44 godine i pripadaju zrelijoj životnoj dobi, sa dužim vozačkim stažem.
Iako ih dele godine, ono što ih još više razlikuje jesu okolnosti u kojima su odrastali – od tehnologije do društvenih konteksta, koji su ih oblikovali. Milenijalci su svedočili prelasku iz analognog u digitalno doba, dok su „zederi“ prva potpuno digitalna generacija. Oni su odrasli uz društvene mreže, aplikacije i sveprisutnu povezanost, što ih je oblikovalo kao drugačije potrošače, radnike – ali i vozače. Primera radi, određena istraživanja u svetu pokazuju da pripadnici generacije Z u manjoj meri u odnosu na milenijalce poseduju vozačke dozvole. Iskustvo vožnje mnogi mladi posmatraju kao stres, umesto kao uživanje. Takođe, ta generacija u većoj meri je okrenuta održivim sistemima, odnosno javnom prevozu, te nema poriv za posedovanjem automobila.
Pitali smo beogradske vozače koliko su odgovorni, a evo koji su njihovi izgovori
Statistike često pokazuju da su mlađi vozači skloniji rizičnom ponašanju u saobraćaju – brža vožnja, korišćenje telefona, nedovoljno iskustva. Međutim, to nije pravilo. Svaka generacija ima svoje prednosti i izazove. Mladi možda brže usvajaju nova pravila i tehnologije, dok stariji vozači imaju više iskustva i razvijeniju rutinu.
S druge strane, usled više iskustva, milenijalci osećaju samopouzdanje, koje može biti varljivo, pa samim tim dovesti do pogrešnih procena u vožnji. Takođe, često veruju da su „dobri multitaskeri“ – što vodi u nesvesne rizike.
Ipak, odgovornost nije pitanje generacije – ona je odluka koju svaki pojedinac mora da donese. Jer, dok debatujemo o razlikama između gen Z i milenijalaca, generacija alfa – deca rođena posle 2013. godine – već polako stasava. Za tren oka, oni će biti sledeći za volanom. A naš zadatak je jasan: da ih ličnim primerom naučimo šta znači biti odgovoran vozač.
Zato što prava odgovornost nije samo u tome da poznajemo pravila – već da ih poštujemo, svakog dana, na svakom metru puta. I to možemo učiniti veoma lako – izborom da baš mi budemo ZERO HERO.
Šta je tačno Zero Hero?
Kroz jedinstven koncept oličen u ideji da svi vozači treba da budu „ZERO HERO“, HEINEKEN Srbija raskrinkava varljiva uverenja koja se javljaju pod dejstvom alkohola i motiviše pojedince da postanu heroji sopstvenih odluka, ne sedajući za volan ukoliko su konzumirali alkohol.
Cilj ove jedinstvene inicijative jeste prepoznavanje svih vozača, koje zbog odgovornog ponašanja, možemo smatrati herojima. Ovaj koncept deo je kampanje o odgovornoj konzumaciji – „Kad ide tura, ne ide gas“.
HEINEKEN, kao jedan od lidera u društveno odgovornom poslovanju, ovu kampanju već četvrtu godinu zaredom sprovodi zajedno sa Auto-moto savezom Srbije.
A šta je sa sličnostima?
Uprkos navedenim razlikama, milenijalci i pripadnici generacije Z imaju i sličnosti. Jedna od njih jeste da vole da imaju mogućnost izbora, i dovoljno su radoznali da istraže najbolje opcije koje im se nude. Međutim, kada su vožnja i izlasci u pitanju, ne moraju da traže alternativu – izbor im je već omogućen, u vidu Heineken 0.0 bezalkoholnog piva, koje se savršeno uklapa u njihov životni stil.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Heineken