Generacija Z, gen z

Karijera da, šefovanje ne: Šta pokreće generaciju Z i milenijalce?

Deloitte-ovo 14. izdanje godišnjeg istraživanja o generaciji Z i milenijalcima, obuhvata odgovore više od 23.000 ispitanika iz 44 zemlje. Prema projekcijama, do 2030. godine ove generacije činiće 74% svetske radne snage. Istraživanje pokazuje da su im prioriteti novac, smisao i balans između poslovnog i privatnog života, dok sticanje tehničkih i „mekih“ veština smatraju ključnim za uspeh u budućem poslovnom okruženju.

Razvoj karijere bez adekvatne podrške od strane lidera

Iako su ambiciozni, mnogi pripadnici generacije Z ne žele da postanu rukovodioci. Umesto toga, važne su im mogućnosti za učenje, ravnoteža između posla i privatnog života, i napredak.

  • Rukovodeće pozicije nisu prioritet: Samo 6% pripadnika generacije Z vidi sebe u rukovodstvu kao glavni cilj. Ipak, mnogi biraju poslodavce upravo zbog mogućnosti za učenje.
  • Žele više podrške od rukovodilaca: Oko polovine kaže da bi želeli da ih rukovodioci uče i mentorišu, ali to zaista iskusi samo trećina.
  • Sumnje u obrazovanje: Oko četvrtina ispitanika sumnja da fakultetsko obrazovanje pruža relevantne veštine i iskustvo za tržište rada.

GenAI i budućnost rada

Upotreba generativne veštačke inteligencije brzo raste i pomaže mladima da poboljšaju kvalitet rada – ali izaziva i zabrinutost.

  • Sve više koriste GenAI: Velika većina očekuje da će GenAI promeniti njihov posao u narednih godinu dana. Više od polovine već sada koristi veštačku inteligenciju u svakodnevnom radu.
  • Pomešana osećanja: Iako mnogi navode poboljšanje u kvalitetu rada i balansu, preko 60% se brine da bi AI mogao da eliminiše radna mesta, pa traže poslove koji su “otporni na AI”.
  • „Meke“ veštine su ključne: Više od 80% ispitanika smatra da su veštine poput empatije, komunikacije i liderstva važnije za napredovanje u karijeri nego tehničke veštine.

U potrazi za novcem, smislom i ravnotežom između poslovnog i privatnog života

Kada biraju poslove i razmišljaju o karijeri, mladi navode tri ključna faktora: finansijsku sigurnost, svrhu i ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

  • Finansijska nesigurnost raste: Skoro polovina pripadnika generacije Z (48%) i milenijalaca (46%) kaže da se ne oseća finansijski sigurno – što je značajan porast u odnosu na prošlu godinu. Bez finansijske sigurnosti, ređe doživljavaju posao kao smislen i imaju lošije mentalno zdravlje.
  • Svrha utiče na zadovoljstvo poslom: Oko 9 od 10 ispitanika kaže da im je osećaj svrhe važan za zadovoljstvo na poslu. Za neke to znači pozitivan uticaj na društvo, a za druge mogućnost da zarade, imaju slobodno vreme ili razviju veštine koje im pomažu van posla.
  • Dobro mentalno zdravlje pomaže u održavanju osećaj svrhe: Među onima koji prijavljuju dobro mentalno zdravlje, 67% generacije Z i 72% milenijalaca kaže da njihov posao ima smisla. Kod onih sa lošim mentalnim zdravljem, taj procenat je znatno niži (44% i 46%).

Za više informacija, pročitajte ceo izveštaj: www.deloitte.com/genzmillennialsurvey.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE