Kako se transformacija tržišta odražava na strategiju upravljanja finansijama u kompaniji PepsiCo?

U promenljivom poslovnom okruženju uloga finansijske strategije upravljanja jeste da osigura da ponude proizvoda ostanu relevantne i profitabilne, istovremeno koristeći dostupna tehnološka rešenja kako bi se povećala produktivnost, ističe u intervjuu za BIZLife, George Theodoropoulos, Chief Finance Officer u kompaniji PepsiCo.

Kako kaže, njihova kompanija koristi napredne alate za pretragu podataka, kako brzo analizirala velike grupe informacija i u najkraćem mogućem roku donela adekvatnu poslovnu odluku.

  • Kako se transformacija tržišta, poput promena potrošačkih navika ili tehnoloških inovacija, odražava na strategiju upravljanja finansijama u kompaniji PepsiCo?

Naši potrošači sada posećuju nove lokacije, sve više se okreću održivim opcijama, istovremeno se suočavajući sa ubrzanim načinom života, koji zahteva praktičnost. Da bi odgovorila na ove potrebe, naša kompanija se trudi da preraspoređuje svoje resurse na drugačiji način. Teži da razvija održivije proizvode, u skladu sa „pep+” strateškom transformacijom održivosti, opcije i „on-the-go” pakovanja i porodičnih pakovanja, preusmeravajući tradicionalne kanale distribucije na nove (digitalne) i adekvatno prilagođavajući svoju marketinšku strategiju.

S druge strane, tehnološke inovacije omogućavaju kompaniji da poboljša efikasnost, poveća produktivnost i umanji rizike. Mi ulažemo u različite tehnologije kako bismo optimizovali ponavljajuće zadatke; koristimo napredne alate za analizu podataka kako bismo brzo analizirali velike grupe podataka i omogućili brzo donošenje odluka.

  • Kako kompanija PepsiCo prilagođava svoje finansijske strategije kako bi odgovorila na izazove poput konkurencije ili regulatornih promena?

U kompaniji PepsiCo uvek težimo da ostanemo fleksibilni i agilni, prilagođavajući strategije po potrebi kako bismo iskoristili nove prilike ili efikasno umanjili rizike kroz naš ciklus IS&OP. Na primer, istraživanje različitih scenarija i ispitivanje naših strategija i planova u središtu su naših operacija. Redovno identifikujemo i procenjujemo sve finansijske rizike koji su u vezi sa makroekonomskim, konkurentskim i regulatornim promenama putem našeg Risk Committeeja, s ciljem da sprovedemo specifične akcione planove za umanjenje visokih rizika.

Takođe, uvek održavamo otvorenu komunikaciju sa svim stranama sa kojima sarađujemo – od naših poljoprivrednih dobavljača do najmanjeg kupca, proaktivno adresirajući ključne teme i pružajući transparentnost u našim svakodnevnim operacijama.

  • Na koji način pratite promene na tržištu i kako procenjujete njihov uticaj na komercijalne finansije kompanije? Kako ti podaci utiču na vaše odluke?

Kao deo globalnog tima PepsiCo, data nam je privilegija da imamo pristup seriji finansijskih proizvoda koji su posebno prilagođeni potrebama našeg poslovanja. Redovno pratimo tržište, kako na tradicionalne načine, poput korporativnih publikacija, poslovnih časopisa, istraživanja tržišta i izveštaja industrije, tako i direktno kroz partnere sa kojima sarađujemo. Fluktuacija tržišnih uslova utiče na naše odluke u svim polugama upravljanja kapitalom.

George Theodoropoulos, Chief Finance Officer u kompaniji PepsiCo

  • Kako se kompanija PepsiCo priprema za buduće promene na tržištu i kako se ta strategija odražava na planiranje budžeta i preraspodelu resursa?

PepsiCo trenutno svoje investicije usmerava tako da ubrza svoj rast i izgradi kompaniju koja će u budućnosti biti usmerena na uspehe sa fokusom na ljude i planetu, uključujući:

  • unapređenje ključnih inicijativa transformacije kako bismo povećali našu produktivnost, fokus na kontrolu troškova i ubrzali implementaciju naše digitalne strategije;
  • rad na napretku u automatizaciji naše digitalne infrastrukture i proširenje ključnih digitalnih programa na više tržišta kako bismo omogućili brže donošenje odluka;
  • pokretanje naše marketinške transformacije radi pozitivnog rasta, koristeći obim i uticaj naših globalnih brendova;
  • povećanje obima i prisustva u ključnim potrošačkim kanalima, kao što su Away From Home i e-commerce.

U skladu s tim, kao veliki prostor za ekspanziju vidimo e-trgovinu, digitalnu transformaciju i marketinške aktivnosti.

Inovacije u oblasti finansija

U zajedničkom intervjuu za BIZLife, na finansijskog direktora Georgea Theodoropoulosa se nadovezuje i Finance Controller Uroš Jovanović, koji ističe to da kompanija PepsiCo aktivno prati nove tehnološke trendove, što rezultira time da je kompanija jedan od lidera na tržištu na ovom polju.

  • Na koji način kompanija PepsiCo koristi automatizaciju u svojim finansijskim procesima i alatima kako bi poboljšala efikasnost i tačnost finansijskih operacija?

Naša kompanija koristi automatizaciju u finansijskim procesima i alatima na više načina kako bi poboljšala efikasnost i tačnost finansijskih operacija. Poslednjih nekoliko godina veoma smo posvećeni ovoj temi, a pandemijski period je značajno ubrzao ovaj proces, posebno kada je reč o digitalizaciji. Automatizacija predstavlja poslednju fazu unapređenja poslovnih procesa, koja sledi nakon procesa simplifikacije, digitalizacije i standardizacije poslovnih aktivnosti. Kroz svaku od ovih faza ostvarujemo značajne benefite na naše poslovanje. Samu automatizaciju realizujemo kroz primenu najnovijih tehnoloških alata, kao što su UiPath i razne Majkrosoftove aplikacije, gde stvaramo potpuno autonomne robote (RPA) koji preuzimaju repetitivne zadatke u finansijama i računovodstvu. Takođe, ova tehnološka rešenja omogućavaju bržu obradu podataka i smanjuju mogućnost „ljudske greške”, što doprinosi većoj tačnosti i pouzdanosti naših finansijskih operacija. Osim toga, implementacija automatizacije omogućava bolju kontrolu nad procesima i optimizaciju resursa, što rezultira efikasnijim poslovanjem i smanjenjem troškova.

  • Kako digitalizacija utiče na transformaciju internih finansijskih operacija koje se primenjuju u poslovnim odlukama, posebno u pogledu prikupljanja, analize i razumevanja podataka?

Digitalizacija omogućava značajnu uštedu trajanja finansijskih procesa i njihovo pojednostavljenje, oslobađajući vreme za analizu i tumačenje podataka, kao i akciju na bazi zaključaka. Na ovaj način se vrši davanje dodatne vrednosti i fokusa na analizu podataka i „data storiteling”, umesto na repetitivne zadatke. Verujem da je to korisno i za poslovanje i za zaposlene. Takođe, digitalizacija obezbeđuje „self-service” podataka, pa samim tim, cela organizacija zna gde se nalaze potrebni podaci, zna da ih tumači i reaguje na njih, što za eksperte iz oblasti finansija kreira mogućnost da pružaju drugim kolegama podršku, pre svega iz domena primarne ekspertize.

Uroš Jovanović,  Finance Controller u kompaniji PepsiCo

  • Kako se PepsiCo prilagođava novim tehnološkim trendovima i inovacijama u oblasti finansija kako bi ostao konkurentan i efikasan na tržištu i koji su ključni izazovi u tom procesu?

Jedan od ključnih pristupa je kontinuirano ulaganje u istraživanje i implementaciju najnovijih tehnoloških rešenja, poput veštačke inteligencije, analitike podataka, blokčejn tehnologije i automatizacije procesa. Kroz ove tehnološke inovacije naša kompanija stremi ka unapređenju efikasnosti, smanjenju troškova i poboljšanju korisničkog iskustva. Ovde se, između ostalog, i ogleda snaga globalnih kompanija poput naše, koja nam omogućava pristup najnovijoj tehnologiji na globalnom nivou, a ne samo rešenjima koja su dostupna u našem regionu.

Jedan od ključnih izazova u ovom procesu jeste balansiranje između usvajanja novih tehnologija i očuvanja stabilnosti i sigurnosti poslovanja. Uvođenje novih tehnologija može zahtevati značajne promene u poslovnim procesima i infrastrukturi, što može biti izazovno za postojeće operativne sisteme i naše timove. Takođe, potrebno je pažljivo upravljati rizicima u vezi sa sigurnošću podataka prilikom implementacije novih tehnologija.

Još jedan izazov jeste osiguravanje da tehnološka transformacija bude sveobuhvatna i holistička, uključujući obuku zaposlenih, promene u korporativnoj kulturi i usklađenost sa regulatornim zahtevima. Potrebno je da se celokupna organizacija prilagodi novim tehnološkim trendovima i usvoji agilan pristup kako bi brzo reagovala na promene u tržištu i potrebama klijenata.

  • Možete li nam reći koja je interna priznanja, u okviru kompanije PepsiCo, dobio vaš sektor i koliko su ona doprinela motivaciji i angažmanu zaposlenih?

Protekla godina je za naš kontrolni tim, koji nadgleda aktivnosti u regionu južnih tržišta Centralne Evrope i baltičkih zemalja, bila izuzetno uspešna. Uspeh merimo ne samo brojem priznanja već i po doprinosu koji smo ostvarili poslovanju, posebno kroz automatizaciju naših procesa. Sa zadovoljstvom ističem da je naš tim osvojio veliki broj nagrada koje se odnose na efikasnost finansijskih procesa, međutim, posebno bih istakao nagradu koje je naše tržište dobilo prvi put u istoriji, a to je interna prestižna nagrada Chairman’s Award, koja objedinjuje sve projekte automatizacije koje smo realizovali u prethodnom periodu. Jedna zanimljiva činjenica: svim tim procesima smo uštedeli 3000 časova rada naših koleginica i kolega.

Ova priznanja su imala izuzetno pozitivan uticaj na motivaciju i angažman zaposlenih. Ona su podstakla osećaj ponosa i pripadnosti timu, podstakla su kolege da rade još bolje i da se istaknu u svojim zadacima. Takođe su ohrabrila inovacije i timski rad, stvarajući pozitivnu atmosferu u organizaciji. Svi ovi faktori zajedno su doprineli jačanju timskog duha i ostvarivanju izvanrednih rezultata.

Naši uspesi su nas, takođe, motivisali da osnujemo Tech Community na nivou Centralne Evrope, sa zadatkom da okupimo tehnološke entuzijaste da dele najbolje prakse, svoja iskustva u realizaciji projekata, kao i da budu podrška jedni drugima prilikom realizacije predstojećih projekata.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Miloš Nadaždin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE