Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako (iz)meriti digitalni uspeh?!

    Piše: Nemanja Terek, Digital Specialist, The Content Studio, Represent Communications

    Od kad je digitala i digitalnog marketinga sve nas muči pitanje kako izmeriti uspeh onoga što radimo online? Ovo pitanje podjednako muči i one koji za uslugu digitalnog marketinga i komunikacija plaćaju i one koji su plaćeni da je sprovedu u delo, posebno od kada su društvene mreže postale deo naše svakodnevice… ROI je svima važan i nije ga lako izmeriti u digitalnom svetu, ali svi se ipak trudimo. Kako je budućnost digitala upravo DATA, podaci koje nam daje online analitika, važno je pratiti neke parametre ne samo kako bismo zadovoljili očekivanja klijenta, već i kako bismo mogli bolje da planiramo buduće online kampanje. Razume se, kampanje ćemo bolje planirati i plasirati ako na pravi način razumemo ono što nam naša ciljna grupa poručuje na online kanalima.

    Ako pođemo od pretpostavke da smo ispravno definisali šta su glavni KPI, te da smo doneli odluku da li želimo da se fokusiramo na prodaju ili na brand awareness, od ove osnovne razlike zavisiće i na koji način ćemo gledati na uspeh na online kanalima. Ako je fokus prodaja, onda ćete uvidom u kanale prodaje jasno moći da vidite koliki uticaj na prodaju vašeg proizvoda imaju društvene mreže. Sa druge strane brand awareness može značiti nešto drugo za svaki brend po na osob. Veoma je važno da ciljevi koje postavljamo na društvenim mrežama zaista odgovaraju cilju biznisa koji iza njih stoji.

    Kada smo rešili prethodna pitanja, nekoliko je osnovnih stvari koje želimo da pratimo online. Uvek će nas svakako zanimati koliko je ljudi videlo content koji smo im pripremili, koliko je ljudi i kako na njega reagovalo i na kraju koliko je ljudi ostvarilo neku akciju baš zbog dobrog contenta koji smo im prethodno ponudili.

    Reach, reach, reach!  Jeste li primećeni u digitalnom svetu ili je vaš content ostao negde u senci? To je informacija koju vam mogu pružiti podaci o reachu, na različitim društvenim mrežama. Kada govorimo o reachu, tu svakako spada broj lajkova vaše Facebook stranice, broj pratilaca na Twitteru, pregledi i pratioci vašeg YouTube kanala, broj pratilaca vašeg LinkedIn profila, lajkove fotki na Instagramu i broj pratilaca, broj poseta na vašem sajtu ili blogu. Pomenute društvene mreže nude sopstvene prilično precizne analitike koje vam mogu dati dobar uvid u to šta se dešava oko vas, na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou… Prateći ove analitike duži vremenski period, svakako ćete moći da vidite u kom pravcu se krećete u digitalnoj džungli. Uz analitike koje nam daju Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, na raspolaganju su vam i razni servisi koji ovo mogu pratiti. Jeste li već zaboravili na Klout.com? Kakav rezultat ovaj servis beleži za vaše mreže?

    Koliko ljudi je zaintresovao vaš content? Cilj svakog dobrog contenta je da privuče pažnju i izazove reakciju! Koliko je ljudi uspeo da zaintresuje vaš content i šta su vam oni o njemu rekli, možda je i jedna od najvažnijih stvari koju treba pratiti na društvenim mrežama! Statistike koje prate engagement, danas su na društvenim mrežama veoma razvijene , a prati se skoro sve. Od klikova, lajkova (i drugih reakcija), retvitova, pominjanja, deljenja vaših postova, kao i komentara na vaše postove, video klipove, blogove itd.

    Bez emocije nema komunikacije! Veoma je važno šta vaša ciljna grupa misli o svakom contentu koji ste za njih napravili. Ovo je važno zbog toga kako bismo prepoznali koji je content koji ostavlja dobar utisak i ima svoj organski potencijal. Primeri dobre prakse pokazuju da je baš ovakav content onaj u koji treba usmeriti budžet za promociju. Novac uložen u promociju lošeg contenta je bačen novac, a to je nešto što sigurno niko ne želi. Zato pažljivo analizirajte podatke koje možete videti kroz engagement. Ako vam je suviše komplikovano da sve ove podatke pratite “ručno”, dosta je kvalitetnih servisa poput Socialbakers.com ili Iconosquare.com, koji vam mogu pomoći u ovom poslu.

    Na kraju, veoma važno može biti i to koliko ste ljudi svojim aktivnim pristupom i dobrim contentom podstakli da urade nešto i to baš zbog contenta koji ste za njih napravili ili poruke koju ste poslali? Možete iskoristiti društvene mreže da odvedete ljude na svoj web sajt, gde ćete im prodati proizvod ili uslugu i uz to od njih prikupiti podatke koji će vaše anonimne posetioce zapravo pretvoriti u konkretnu osobu kojoj želite da se obratite ponovo, kako bi ste joj ponudili baš ono što želi i to baš na način koji je toj osobi prilagođen. Google je još jednom pokazao da je vaš prijatelj! Google Analytics može biti ključni izvor informacija koji će vam pomoći u praćenju konverzija, pa ako već niste, potrudite se da Google analitiku integrišete u svoj web sajt što pre i pažljivo proučite podatke koje vam ona donosi.

    Već 3. i 4. oktobra na Content Experience konferneciji koja se održava u Beogradu, imaćemo priliku da detaljnije razgovaramo o tome zbog čega je izvesno da je DATA koju dobijamo kroz analitiku nezaobilazan element u svakom dobrom planiranju online contenta. Vidimo se!

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE