mladi, posao

Kako da vas shvate ozbiljno na poslu? 9 saveta za jasniju komunikaciju

Imate iskustvo. Snalažljivi ste. Znate o čemu govorite. Pa ipak, desi se da vas ljudi prekidaju, ne odgovaraju na vaše mejlove ili ignorišu vaše ideje. U mnogim slučajevima, uzrok može biti, način na koji se izražavate.

Najznačajnije promene u percepciji dešavaju se kroz svakodnevne male interakcije, bilo da šaljete mejl, govorite na sastanku ili komunicirate putem poruka. Način na koji se izražavate u tim trenucima u velikoj meri utiče na to kako vas drugi doživljavaju, piše CNBC Make It. 

posao0

Foto: Freepik

U nastavku sledi 9 svakodnevnih fraza koje možda potajno rade protiv vas i predlozi kako ih zameniti ako želite da vas ljudi prestanu ignorisati i počnu shvatati ozbiljno:

1. „Mislim da…“

Ako stalno započinjete rečenice sa „mislim“, možete (nenamerno) delovati nesigurno, čak i kada to niste. Preskočite uvod i zamenite „mislim“ snažnijom formulacijom:

Umesto: „Mislim da bi trebalo da usvojimo novi predlog

Recite: „Preporučujem da usvojimo novi predlog“.

Preporuka ne mora biti savršeno rešenje, ali pokazuje odlučnost, a to je osobina koju lideri cene.

2. „Da li ima smisla?“

Ova fraza prebacuje odgovornost za jasnoću na sagovornika i može odavati utisak da ni sami niste sigurni u ono što ste rekli.

Recite umesto toga: Otvorite prostor za pitanja, ali bez samopotcenjivanja: „Slobodno mi javite ako nešto treba dodatno da pojasnim“, ili „Rado ću detaljnije objasniti ako bude potrebno.“

Tako ostajete profesionalni i otvoreni, bez da umanjujete sopstveni autoritet.

Osmeh, držanje, stisak ruke: Stvari koje utiču na ishod razgovora za posao

3. „Izvini što smetam…“

Ovime umanjujete značaj poruke pre nego što je neko uopšte pročita. U radnom kontekstu, postavljanje pitanja ili podsećanje nije smetnja, već deo posla.

Izađite sa jasnom namerom: „Htela sam da se nadovežem na prethodnu poruku, da li ste stigli da pogledate?“ ili „Trebalo bi da šefu javim do četvrtka, pa proveravam da li ima nekih novosti.“

4. „Nisam stručnjak, ali…“

Možda pokušavate da zvučite skromno, ali ovako zapravo umanjujete sopstvenu stručnost, čak i ako ste zapravo kompetentni za temu.

Recite umesto toga:

  • „Na osnovu mog iskustva, čini mi se da…“
  • „Jedan ugao iz kog možemo posmatrati jeste…“

Tako pokazujete samopouzdanje, uz prostor za drugačija mišljenja.

5. „Pitala sam se da li možda…“

Previše oprezan ton čini da vaša poruka deluje nebitno, pa je lakše zanemare.

Postavljanje pitanja je deo posla. Budite direktni, ali ljubazni:

  • „Da li bi vam odgovaralo da [konkretan zahtev]?“
  • „Možemo li sledeće nedelje naći vreme za razgovor?“
  • Što ste jasniji, lakše ćete dobiti odgovor.

6. „Samo da proverim…“

Reč „samo“ je često problematična jer umanjuje vašu poruku i čini da delujete nesigurno, čak i kad imate sasvim opravdan zahtev.

Budite konkretni i direktni:

  • „Javljam se povodom predloga koji sam poslala, volela bih da do petka potvrdimo sledeće korake.“
  • „Imam još jednu ideju za razmatranje…“

Izbacivanjem reči „samo“ vaša poruka zvuči odlučnije.

7. „Pokušaću da…“

Ova formulacija deluje kao da niste sigurni da ćete nešto stvarno uraditi. Iako imate dobre namere, drugi mogu posumnjati u vašu posvećenost.
Recite umesto toga koristite jezik usmeren na akciju:

  • „Završiću to do četvrtka.“
  • „Ažuriraću prezentaciju pre sledećeg sastanka.“

8. „Rado ću pomoći oko bilo čega.“

Iako zvuči velikodušno, ovakva izjava može dovesti do toga da vas kolege opterećuju nevažnim zadacima, a da vas pri tom zaobilaze u značajnim projektima.

Recite umesto toga: „Rado bih pomogla oko pripreme prezentacije ili sledećeg sastanka s klijentima, šta bi vam najviše značilo?“

9. „Možda je glupo pitanje, ali…“

Ovo odmah ruši vašu kredibilnost i pokazuje nesigurnost. A ako vi imate pitanje, verovatno ga ima još neko.

Recite umesto toga:

  • „Imam jedno pitanje — zanima me kako razmišljate o [tema]?“
  • „Da pojasnim…“

Pazite na negativne izraze poput „glupo“, jer vašim kolegama ta reč može ostati u podsvesnoj vezi sa vama.

Vaše reči oblikuju percepciju drugih o vama. Sitne promene u jeziku mogu doneti veliku razliku, u samopouzdanju, poštovanju i uticaju koji imate u poslovnom okruženju. Počnite već danas.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE